خروج قطار اوهایو از ریل در حال تبدیل شدن به یک سیرک سیاسی است

دبلیومرغ شما خبرنگاری در حدود ده صبح روز 22 فوریه به فلسطین شرقی رسید، تنها کسی که در خیابان مارکت، محل اصلی شهر است، اریک والک بود که تابلویی روی آن نوشته شده بود «والک 2024» در دست داشت. آقای والک که از باران زیر سایه بان یک مغازه پناه گرفته بود، توضیح داد که به عنوان بخشی از کمپین مستقل خود برای ریاست جمهوری، از خانه خود در ایلینوی به این بخش از شرق اوهایو آمده است. او گفت: «من آمدم تا با شهروندان درباره حادثه قطار صحبت کنم. “من غذا دارم، در کامیونم آب دارم، و می خواهم آن را تحویل بدهم.” او سپس اعتراف می کند که تا کنون خیلی خوب پیش نرفته است. او می‌گوید: «شما اولین کسی هستید که با او صحبت کردم.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

بعداً در همان روز یک نامزد نسبتاً شناخته شده ریاست جمهوری در شهر ظاهر شد، همچنین با برنامه هایی برای توزیع آب و غذا، و برنامه های محدودی برای صحبت با مردم محلی. تا ساعت 13:00 حداقل 100 نفر در خیابان بازار جمع شده بودند و منتظر ورود دونالد ترامپ بودند. دو غرفه برای فروش برپا شده بود تیپیراهن، هودی و پرچم. ده‌ها روزنامه‌نگار، یوتیوبر و اینفلوئنسر TikTok بالا و پایین سرگردان بودند و مصاحبه‌ها را انجام دادند و قطعاتی را جلوی دوربین اجرا کردند. وقتی آقای ترامپ بالاخره آمد، فقط از میان رنگ تیره او قابل مشاهده بود ماشین شاسی بلند، جمعیت تشویق کردند و شعار «براندون برویم» را سر دادند، میم که تقریباً به معنای «لعنت به جو بایدن» است.

علت تقریبی این سیرک فاجعه ای بود که تقریباً سه هفته قبل اتفاق افتاد. در 3 فوریه یک قطار باری نورفولک جنوبی در شرق فلسطین، شهری با جمعیت کمتر از 5000 نفر در مرز اوهایو-پنسیلوانیا از ریل خارج شد. محموله آن شامل مواد شیمیایی خطرناکی مانند وینیل کلرید و بوتیل آکریلات بود که هر دو برای تولید پلاستیک استفاده می شوند. ظاهراً از ترس انفجار، در 5 فوریه مقامات ایالت اوهایو شهر را تخلیه کردند و سپس مواد شیمیایی ریخته شده را سوزاندند و ابر سیاه عظیمی را بر فراز محل ایجاد کردند. چند روز بعد به ساکنان اجازه بازگشت داده شد. مقامات ایالتی و فدرال اعلام کرده اند که آب لوله کشی محلی برای نوشیدن و هوا برای تنفس بی خطر است. با این حال تعداد کمی به آنها اعتماد دارند.

تبدیل شدن به سمی شدن

سؤالات قانونی زیادی در مورد تأثیر طولانی مدت مواد شیمیایی که به محیط محلی نشت می کند و در مورد ایمنی قطارهای باری در آمریکا وجود دارد. اما عدم اعتماد به دولت است که فاجعه را به یک مسخره سیاسی تبدیل کرده است. در طی چند روز پس از فاجعه، کارشناسان سیاسی جناح راست مشغول این بحث بودند که به این شهر توجه کافی نمی شود، زیرا ساکنان آن عمدتا سفیدپوست هستند و به آقای ترامپ رای داده اند. یکی از مجریان فاکس نیوز پیشنهاد کرد که آژانس حفاظت از محیط زیست از “ریختن مواد شیمیایی سمی روی سفیدپوستان فقیر در اوهایو” خوشحال است زیرا این روشی برای “مبارزه با نژادپرستی زیست محیطی” است.

بسیاری از مردم شهر این احساس را دارند که نادیده گرفته می شوند. تریسی کچام که بیرون از شهر زندگی می کند، می گوید: «هرکسی که به دونالد ترامپ رای داده است، دولت را باور ندارد. و در اینجا، این 71 درصد از جمعیت است. او می‌گوید دیدن بحث درباره خانه‌اش در فاکس نیوز هیجان‌انگیز است، اگرچه از این ادعا که مردم آن فقیر هستند ناراحت است. جوی ماشر، که یک گل فروشی در خیابان مارکت دارد، می گوید که واکنش دولت به سختی به اندازه کافی سریع بود. او می‌گوید: «دولت فدرال اقدامی انجام نداده است. «آیا ما به این دلیل که در کمربند زنگ زده هستیم اهمیتی نداریم؟ این اتفاق در جایی مانند پوتوماک، مریلند رخ نمی داد.

آقای ترامپ ماهرانه از این احساسات سوء استفاده کرد. او در جریان دیدار خود در 22 فوریه به گروه کوچکی از مردم محلی گفت: «شما فراموش نشدید. او تضادی بین حضور خود در اوهایو و محل اقامت جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن که آن روز در لهستان بود، پس از توقف قبلی در اوکراین ایجاد کرد. ریچارد لوید، که حدود سه مایل دورتر از محل خروج قطار از ریل زندگی می‌کند، با کت و شلوار و ماسک گاز منتظر آقای ترامپ ایستاده بود. او گفت: «آنها باید اینها را به همه در این شهر بدهند. قبل از برداشتن ماسک برای روشن کردن سیگار، مشاهده کرد که هوا برای تنفس بسیار ناامن است.

آیا دیدار آقای ترامپ کمکی می کند (بدون احتساب وعده های غذایی مک دونالدی که رئیس جمهور سابق برای آتش نشانان خرید و بطری های آبی که اهدا کرد)؟ به نظر می رسد که توجه خود را به شرق فلسطین جلب کرده است.

ساعاتی قبل از ورود آقای ترامپ به آنجا، پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل، اعلام کرد که روز بعد به شهر خواهد آمد. آقای بوتیگیگ قبلاً قول داده بود که اداره او نورفولک ساترن را “برای هر گونه نقض ایمنی که در فاجعه نقش داشته باشد” مسئول خواهد دانست. نتایج تحقیقات اولیه توسط هیئت ملی ایمنی حمل و نقل نیز قرار بود در 23 فوریه (پس از اقتصاد دان رفت به فشار). کمیته محیط زیست سنا نیز متعهد شده است که این موضوع را بررسی کند. آقای ترامپ مدعی است که هیچ یک از اینها بدون قول او که در پایان هفته گذشته داده بود مبنی بر بازدید از این مکان اتفاق نمی افتاد.

جلوگیری از فاجعه دیگری مانند این به چیزی بیش از تلاش آقای ترامپ نیاز دارد. در دهه های اخیر ایمنی قطارهای آمریکایی در واقع بهبود یافته است. در مقایسه با یک دهه پیش، سالانه نیمی از حوادث مربوط به نشت مواد خطرناک و تقریباً 20 درصد کمتر از ریل خارج می شود.

اما ایان نایش، بازرس سابق ایمنی در راه آهن کانادا، می گوید که نگران آینده است. در سال‌های اخیر، سود در راه‌آهن افزایش یافته است، زیرا شرکت‌ها تعداد کارمندان خود را کاهش داده و طول قطارها را افزایش داده‌اند. او می‌گوید با ایمنی راه‌آهن، «باید یک حس مزمن مداوم ناراحتی داشته باشید». زیرا حتی اگر به طور کلی، ایمنی در حال بهبود باشد، فاجعه بعدی ممکن است در جایی پرجمعیت تر از شرق فلسطین رخ دهد.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.