حساب بانکی من زمانی که از وای فای فرودگاه استفاده می کردم هک شد

یک صبح زود در فرودگاه سیدنی بود، و من در حال تقلب در یکسری ضرب الاجل ها، چند تماس تلفنی لحظه آخری بودم و در حال بررسی این بودم که کجا قهوه ای بیارم که از آخرین افزایش نرخ بهره وام برایم هزینه کمتری داشته باشد.

حواس‌پرتی، لپ‌تاپم را باز کردم تا مقداری پول به حساب دیگری منتقل کنم تا پول نقد کافی برای پرداخت قهوه نجومی و چند چیز دیگر داشته باشم.

به یاد دارم که فرآیند ورود به سیستم Wi-Fi فرودگاه سیدنی کمی عجیب به نظر می رسید. سوال امنیتی به سادگی پرسیده شد: “به کجا سفر می کنید؟” و بدون فکر در “London” تایپ کردم و وای فای بلافاصله وصل شد. عجیب به نظر می رسید معمولاً باید کادرهای مربوط به رضایت فرودگاه را با استفاده یا عدم استفاده از اطلاعات خود یا درک شرایط و ضوابط آنها علامت بزنید. هر چه. عجله داشتم و اون قهوه کجا بود.

چند روز پس از ورود به بریتانیا، صورت‌حساب‌های بانکی‌ام را به‌صورت آنلاین بررسی کردم و متوجه هزینه‌ای در 24 ساعت گذشته شدم که متوجه نشدم: ظاهراً 43.10 دلار برای غذای مکزیکی Guzman y Gomez خرج کرده بودم. نمی‌توانستم زمانی را به یاد بیاورم که تا به حال در Guzman y Gomez غذا خورده باشم (بدون توهین – مطمئنم که عالی است، اما من یک guac بد در خانه درست می‌کنم) و مطمئناً هنگام پرواز در هزاران کیلومتر بالاتر آن را سفارش نداده بودم. زمین.

گیج شدم به بانکم زنگ زدم. آنها تایید کردند که این اتهام نه با کارت فیزیکی بلکه آنلاین صورت گرفته است.

من ورود عجیب و غریب Wi-Fi را به یاد آوردم و کارمند بانک موافقت کرد که احتمالاً قربانی هک خواهم شد.

“آیا معمولاً اینگونه شروع می شود؟” من پرسیدم. “آنها چیزی کوچک مانند فست فود را شارژ می کنند تا ببینند چگونه پرواز می کند؟”

او پاسخ داد: «من قبلاً این خرده‌فروش خاص را ندیده‌ام، اما بله، مک‌دونالدز را دیده‌ام، من Kmart را دیده‌ام. “من می گویم این چیزی است که اتفاق می افتد.”

او به من توصیه کرد که کارتم را نگه دارم تا از استفاده مجدد آن جلوگیری کنم و سپس آن را لغو کنم و پس از بازگشت به خانه دوباره آن را صادر کنم.

به نظر می رسد کلاهبرداری از طریق وای فای فرودگاه بسیار رایج است. احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که تنظیمات Wi-Fi خود را در یک فرودگاه عجیب باز کنید و ده‌ها گزینه را ببینید که بسیاری از آنها به طرز گیج‌کننده‌ای شبیه به هم هستند. شاید یک SYD-AIRPORT وجود داشته باشد اما یک SYD-AIRPORT5G و یک SYD-AIRPORT-FAST نیز وجود داشته باشد.

بسیاری از این حساب‌ها می‌توانند همان کلاهبرداری‌های «دوقلو شیطانی» باشند.

به گفته کارشناسان حفاظت از هویت Okta، کلاهبرداری‌های Evil Twin در فرودگاه‌ها (یا سایر مکان‌های عمومی) زمانی کار می‌کنند که یک هکر حسابی ایجاد کند که بسیار شبیه به حساب رسمی فرودگاه است. مسافران خسته و حواس‌پرت به اشتباه وارد آن حساب‌های Wi-Fi می‌شوند و ناآگاهانه اطلاعات دسترسی را ارائه می‌کنند (در مورد من وقتی کلمه “London” را تایپ کردم). از آنجا، هکر می‌توانست هر کاری را که من در آن زمان آنلاین انجام می‌دادم ببیند.

به گفته مردم Okta، “مشارکت مشتری در یک حمله شیطانی WiFi دوقلو بسیار مهم است.” روز خوبی برای آن هکر بود، زیرا من مطیعانه شرکت کردم.

بنابراین چه کاری می توانستم انجام دهم تا بهتر از خودم محافظت کنم؟ اول، باید بسیار مراقب وای‌فای‌ای که وارد شده‌ام، می‌بودم و مطمئن می‌شدم که فقط به حساب رسمی فرودگاه سیدنی وارد می‌شدم (که برای ثبت، با عنوان -FREE SYD WiFi- شناخته می‌شود).

و ثانیاً، مهم نیست که چقدر در مورد اتصال خود مطمئن بودم، هرگز نباید به هیچ چیز حساسی مانند بانکداری اینترنتی یا هر چیز دیگری که نیاز به رمز عبور دارد وارد می شدم. به گفته سخنگوی مرکز امنیت سایبری استرالیا، «نقاط دسترسی عمومی وای‌فای» در مکان‌هایی مانند کافه‌ها، فرودگاه‌ها، هتل‌ها و کتابخانه‌ها راحت هستند، اما می‌توانند خطرناک باشند. رهگیری اطلاعات ارسال شده با استفاده از وای فای عمومی آسان است، بنابراین باید مراقب باشید که در حین اتصال چه اطلاعاتی ارسال یا دریافت می کنید.

“اتصال اینترنت شما راهی برای تعامل شما با دنیای خارج است، اما کانالی را نیز به رایانه شما ارائه می دهد. اگر اتصال اینترنت شما ایمن نباشد، ممکن است شخصی از آن برای سرقت اطلاعات شخصی یا مالی شما برای اهداف مخرب استفاده کند. هنگام اتصال به شبکه های Wi-Fi عمومی از ارسال یا دریافت اطلاعات ارزشمند یا حساس خودداری کنید.

خب، حدس می‌زنم الان این را می‌دانم.

گزینه دیگری که ارزش در نظر گرفتن دارد، راه اندازی یک VPN (شبکه خصوصی مجازی) با کیفیت بالا است که داده های من را رمزگذاری می کند و دسترسی هکرها را حتی در صورت نفوذ به سیستم من غیرممکن می کند.

شما هرگز فکر نمی کنید که یک هکر یا کلاهبردار شما را دستگیر کند – یا حداقل من این کار را نمی کنم. البته من تصور مبهمی داشتم که وای‌فای عمومی ضد آب نیست، اما در بیشتر مواقع در سراسر جهان حرکت می‌کنم و فکر می‌کنم که دنیا پر از داده‌ها و اطلاعات است، چه شانسی وجود دارد که کسی از من بخواهد؟

معلوم شد که این دقیقاً همان نگرش است که شما را هک می کند و یک هکر یک مهمانی خوب از بوریتوها در Guzman y Gomez. اکنون فقط باید امیدوار باشم که هک من فراتر از آن افزایش نیابد.