جو بایدن اسلحه شروع را در رقابت های ریاست جمهوری شلیک می کند

تیاو ریاست جمهوری در انتخابات 2024 جو بایدن در برابر نامزد جمهوری خواهان حضور خواهد داشت. نظرسنجی ها حاکی از آن است که آن شخص دونالد ترامپ خواهد بود و به آمریکا عاقبتی می دهد که نمی خواهد. آقای بایدن در 25 آوریل، چهارمین سالگرد آغاز مبارزات انتخاباتی قبلی خود، نامزدی خود را برای انتخاب مجدد اعلام کرد. اگرچه در واقع این چهارمین باری خواهد بود که آقای بایدن برای ریاست جمهوری نامزد می شود: اولین تلاش او قبل از سقوط اتحاد جماهیر شوروی یا برای کسانی که زمان را با دیسکوگرافی مایکل جکسون می سنجند، بین “بد” و “خطرناک” انجام شد. اگر او پیروز می شد و دوره دوم را تکمیل می کرد، زمانی که از سمت خود کنار می رفت ۸۶ ساله می شد. جمعیت آمریکا نسبت به دیگر دموکراسی‌های غربی جوان‌تر است و اقتصاد آن پرجنب‌تر است. با این حال، سیاست‌های آن پیرو سالاری است.

این دو واقعیت – آشنایی آقای بایدن و سن او – به توضیح اینکه چرا 70 درصد آمریکایی‌ها نمی‌خواهند او دوباره نامزد شود، کمک می‌کند، رقمی که شامل 50 درصد دموکرات‌ها می‌شود. اگر او یک مبارز الهام‌بخش بود، فاصله بین اولین نامزدی ریاست‌جمهوری او تا اولین نامزدی موفق او ممکن بود 32 سال نباشد. در سال 2020، نامزدی آقای بایدن پاسخی به مشکلی بود که حزب دموکرات برای خود ایجاد کرده بود. برنی سندرز، نامزد اولیه انتخابات مقدماتی، با توجه به سیاست‌های چپ‌گرای تندرو او و احتمال شکست او در برابر پرزیدنت ترامپ، ریسک بزرگی برای حزب محسوب می‌شد. کدام یک از میدان ها بیشترین شانس را داشت که آقای سندرز را مهار کند و سپس آقای ترامپ را شکست دهد؟ این مردی بود که همیشه آنجا بود، مردی که جذابیتش این بود که در زمان هیجانات سیاسی بیش از حد، کمی کسل کننده بود.

چهار سال بعد، حزب دمکرات نیز دچار مشکل مشابهی است. رؤسای جمهور فعلی اگر فکر می کنند در انتخابات مقدماتی خود پیروز خواهند شد، همیشه دوباره نامزد می شوند. حزب دموکرات استعدادهای زیادی دارد. گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان، رافائل وارناک، سناتور جورجیا، و اندی بشیر، فرماندار کنتاکی، برای نام بردن چند نفر، همگی توانایی پیروزی در مکان‌هایی را که جمهوری‌خواهان رقابتی هستند، نشان داده‌اند. اما دموکرات‌ها این روزها نسبت به جمهوری‌خواهان دسته‌ای منظم‌تر هستند. هیچ کاندیدای جدی نمی‌خواهد کمپین رئیس‌جمهور فعلی را بی‌ثبات کند. و بنابراین تنها رقیب اصلی آقای بایدن تا کنون یک مشاور معنوی سابق اپرا وینفری و یک مبارز ضد واکسن هستند. اگر میدان به همین شکل باقی بماند، ممکن است سال آینده اصلاً بحث مقدماتی دموکرات ها برگزار نشود.

و با این حال این موضع آنقدرها هم که به نظر می رسد متأسفانه نیست. بله، اکثر آمریکایی ها نمی خواهند آقای بایدن دوباره نامزد شود. اما دموکرات های بی میل پشت نامزد خود صف خواهند کشید. و مهمتر از آن، تعداد حتی بیشتر از آقای ترامپ چهار سال دیگر را نمی خواهند. در میان رای دهندگان به طور کلی، اعداد آقای بایدن (منهای ده امتیاز اگر کسانی را که نسبت به او احساس منفی دارند از کسانی که احساس مثبت دارند کم کنیم) از آقای ترامپ (منهای 19) سبقت گرفت. همچنین میزان محبوبیت آقای بایدن آنقدر بد نیست که به نظر می رسد، اگر نقطه مقایسه فقط روسای جمهور گذشته آمریکا نباشد، بلکه روسای جمهور و نخست وزیران فعلی سایر کشورهای ثروتمند باشد. رای دهندگان غربی در دهه 2020 به سختی پیشتاز هستند: جاستین ترودو در کانادا، ریشی سوناک در بریتانیا و امانوئل مکرون در فرانسه همگی حتی از آقای بایدن محبوبیت کمتری دارند (نمودار را ببینید).

در تئوری، روسای جمهور مستقر بر اساس سوابق خود در حال اجرا هستند. اگر چنین بود، آقای بایدن می‌توانست قبل از رای‌گیری سال آینده احساس اطمینان بیشتری کند. او تقریباً بیش از هر کسی برای جلوگیری از تسلط روسیه به اوکراین، بدون استقرار هیچ نیروی آمریکایی، انجام داده است. ایده بزرگ او در داخل، دنبال کردن یک سیاست صنعتی با هدف افزایش تولید داخلی تراشه‌های نیمه‌رسانا، در نتیجه کاهش وابستگی آمریکا به تایوان، و اعطای یارانه‌هایی با هدف تسریع کربن‌زدایی اقتصاد آمریکا بود. این ممکن است برای تاجران آزاد (و برای برخی از متحدان) خوشایند نباشد، اما با حال و هوای کشوری همراه است که از جهانی شدن سود فراوانی برده و در عین حال متقاعد شده است که در معرض تهدید تجارت خارجی قرار دارد. به‌عنوان رئیس‌جمهور، لاف بایدن مبنی بر اینکه می‌توانست با سنا معاملاتی ببندد که دیگران نمی‌توانستند – زیرا او 36 سال در آنجا کار کرده بود – درست از آب درآمد.

با این حال، در عمل، انتخابات فقط رفراندوم درباره دستاوردهای رئیس جمهور فعلی نیست. امور تبلیغاتی و آقای بایدن در آن خیلی خوب نیست. معاون او که گاهی اوقات به نظر می رسد که اتوکیو توسط آرماندو ایانوچی کنترل می شود نیز کمک چندانی نمی کند. در سال 2020 با شیوع کووید-19 از تجمعات بزرگ مردم جلوگیری شد. این برای آقای بایدن مناسب بود و همچنین رکود اقتصادی.

سال آینده متفاوت خواهد بود. اگر اقتصاد قوی بماند، آقای بایدن شانس خوبی برای برنده شدن دارد. به عبارت دیگر، دیدار مجدد بایدن-ترامپ با تکیه بر عواملی که خارج از کنترل آقای بایدن است، بسیار نامطمئن تر از آنچه باید باشد، خواهد بود. اگر آقای ترامپ واقعاً نامزد باشد، وعده ریاست جمهوری انتقام‌جویانه را می‌دهد (او در یک گردهمایی اخیر به هواداران اعلام کرد: “من تاوان شما هستم”). و دومین کاخ سفید او با ایمانداران واقعی پر خواهد شد. وظیفه جلوگیری از آن دوباره بر دوش هشت ساله آقای بایدن خواهد افتاد. هر اشتباهی که او در یک سال و نیم آینده انجام دهد یادآور آن بار خواهد بود.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید. همچنین می‌توانید مقالات دیگری درباره انتخابات 2024 بخوانید و تغییرات در رتبه‌بندی جو بایدن را دنبال کنید.