جورج سانتوس نماینده کنگره ای است که آمریکا شایسته آن است

دبلیوهی انجام بسیاری دروغ های جورج سانتوس مهم است؟ شاید برخی از رای دهندگان آقای سانتوس، در ناحیه ای که در امتداد ساحل شمالی لانگ آیلند امتداد دارد، در ماه نوامبر به او رای دادند زیرا تحت تأثیر قرار گرفتند که او یک ستاره والیبال در کالج باروخ بود و در گلدمن ساکس کار می کرد، اگرچه هیچ کدام اینطور نیست. شاید به این دلیل به او رای داده‌اند که ادعا می‌کرد یهودی است، هرچند او اکنون با سانگ‌فرید ساینفلدیان می‌گوید که منظورش فقط «یهودی بودن» بوده است. اگر چنین ویژگی‌هایی در واقع دلایل کافی برای رای دادن به کسی به نظر می‌رسند، خوب، رای‌دهندگان لیاقت چیزی را دارند که به دست آورده‌اند.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

اما این ویژگی ها احتمالاً دلیل حمایت اکثر رأی دهندگان از او نبود. در طول مبارزات انتخاباتی، حریف او مانند یک روزنامه محلی به نام The رهبر ساحل شمالیجهشی “غیرقابل توضیح” در دارایی های گزارش شده وی از صفر به حدود 11 میلیون دلار در دو سال نشان داد. مطبوعات ملی برخی از معاملات مبهم تجاری او را افشا کردند و دموکرات‌ها او را «دروغگوی مطلق» نامیدند. این رهبر در ادامه از نامزد دموکرات حمایت کرد و گفت که می‌خواهد از یک جمهوری‌خواه حمایت کند، اما آقای سانتوس “آنقدر عجیب، غیر اصولی و کلی است که ما نمی‌توانیم”.

آنچه مسلم به نظر می رسد این است که بر خلاف رهبراکثر رای دهندگان در ناحیه سوم نیویورک، که شامل بخشی از محله زادگاه دونالد ترامپ در کوئینز است، یک جمهوری خواه را صرف نظر از اینکه چقدر ناب باشد ترجیح می دهند. آنها در موجی از نارضایتی غرق شدند که ایالت آشوب زده و تحت سلطه دموکرات ها در نیویورک را فرا گرفت. دستور کار جمهوری خواهان برای آنها جذابیت داشت و آقای سانتوس در اولین رای گیری خود از آن حمایت کرد.

اما چارچوب نگران‌کننده‌تری وجود دارد که در آن می‌توان آنچه را که آقای سانتوس «تزیین رزومه» می‌نامد، مشاهده کرد. رای دهندگان همچنین آقای سانتوس را با اختلاف بیش از هفت امتیاز ترجیح دادند، حداقل علیرغم – اگرچه احتمالاً به دلیل – یک شخصیت بسیار مخرب و شفاف تر که او گفت که آقای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 پیروز شد.

آقای سانتوس پس از نامزدی برای همان کرسی در سال 2020 و از دست دادن، در یک گردهمایی در واشنگتن در 5 ژانویه 2021، یک روز قبل از حمله به ساختمان کنگره حاضر شد تا اعلام کند که انتخابات خودش، همراه با ترامپ، به سرقت رفته است. سانتوس با خواندن آقای ترامپ “بهترین رئیس جمهور تاریخ مدرن از زمان آبراهام لینکلن و رونالد ریگان”، پرسید: “چه کسی در اینجا آماده است تا انتخابات دونالد جی ترامپ را لغو کند؟” به عنوان یک راوی داستان های بلند، مرد دقیقاً نور خود را زیر یک بوته پنهان نمی کرد. “شما نمی توانید این چیزها را بسازید!” آقای سانتوس در آن تجمع اعلام کرد – مطمئناً یک مدعی برای بی شرمانه ترین دروغ خود.

به همین دلیل است که خشم مطبوعات و دموکرات‌ها نسبت به آقای سانتوس بسیار تحسین‌برانگیز است. از زمانی که او دوباره نامزد شد و پیروز شد، آنها نه تنها نقاب خودنوشت زندگی نامه او را پاره کردند، بلکه فریب او را به یک رسوایی ملی تبدیل کردند. با این حال، با توجه به موفقیت پایدار آقای ترامپ در تحریف واقعیت، این ضربه به عدالت حتی کمتر از دستگیری آل کاپون به دلیل فرار مالیاتی رضایت بخش به نظر می رسد. بیشتر شبیه تعقیب یکی از حسابداران کاپون برای jaywalking است.

هیچ کدام از اینها آقای سانتوس را بهانه نمی کند. دروغ های او اهمیت دارد، اما نه واقعاً برای آنچه درباره او فاش می کنند. اینکه چنین فردی باید نماینده آمریکایی ها در کنگره باشد، مایه شرمساری ملی است. اما این نیز مناسب است، زیرا او چیزی واقعی و وحشتناک را نشان می دهد، به ویژه در مورد حزب جمهوری خواه، در عین حال همچنین در مورد آمریکا، کشوری شرور با اطلاعات نادرست، همچنین به عنوان فریب شناخته می شود.

سیسلا بوک، فیلسوف، می نویسد: «در قانون و در روزنامه نگاری، در دولت و در علوم اجتماعی، فریب زمانی امری بدیهی تلقی می شود که از سوی کسانی که دروغ می گویند و نیز تمایل به وضع قوانین دارند، قابل توجیه باشد. در کتاب برجسته خود “دروغگویی: انتخاب اخلاقی در زندگی عمومی و خصوصی”. خانم بوک در اواخر دهه 1970 پس از فریبکاری های واترگیت و جنگ ویتنام، در تلاش بود تا سقوط اعتماد به نهادهای آمریکایی را معنا کند.

خانم بوک یک دهه بعد، پس از ماجرای ایران-کنترا، مقدمه جدیدی اضافه کرد، و یک دهه پس از آن، زمانی که رئیس جمهور بیل کلینتون اعتراف کرد که درباره رابطه جنسی با یک کارآموز دروغ گفته است. اکنون – در پی جنگ عراق و آقای ترامپ، برنی مدوف، س– آنون و سام بنکمن-فرید، پس از اینکه رسانه های اجتماعی بسیاری از آمریکایی ها را به سفیران برند فریبنده برای خود تبدیل کردند – ممکن است زمان معرفی چهارم فرا رسیده باشد.

خانم بوک نوشت، بدون اعتماد به صحت – “بنیان روابط بین انسان ها” – مؤسسات فرو می ریزند. او مسئولیت خاصی برای از بین رفتن اعتماد را بر عهده سیاستمداران گذاشت، تا حدی به این دلیل که دروغ های سیاسی، حتی زمانی که توسط کسانی که دروغ می گویند، بی اهمیت تصور می شود، تا کنون گسترش یافته و به طور گسترده ای مورد تقلید قرار می گیرد. او می‌نویسد: «وقتی نمایندگان سیاسی یا کل دولت‌ها حق دروغگویی را به خود می‌پذیرند، قدرتی را از مردم می‌گیرند که داوطلبانه آن را واگذار نمی‌کردند.»

احتمال آتش سوزی

این همان کاری است که کوین مک کارتی، رئیس مجلس، با دفاع از آقای سانتوس به عنوان بی گناه تا زمانی که جرمش ثابت شود، انجام می دهد. آقای مک کارتی در اولویت دادن به اکثریت شکننده‌اش، اذعان می‌کند که قدرت برای او مهم‌تر از حقیقت است. سخنران فرصتی را برای بازگرداندن اعتماد به خود و کنگره به وجود آورده است.

جو بایدن شانس خودش را دارد. او آن رزومه کاری نیست که برای اولین بار در سال 1987 نامزد ریاست جمهوری شد و مدعی مدارج و افتخاراتی بود که به دست نیاورده بود. اما او هنوز هم افسانه های گاه به گاه درباره خودش می گوید، و همچنین در مواردی درباره اقتصاد و بیماری همه گیر دروغ گفته است. اکنون به نظر می رسد کاخ سفید آمریکایی ها را با مخفی نگه داشتن اخباری مبنی بر پیدا شدن اسناد طبقه بندی شده در دفتر و خانه خصوصی آقای بایدن به مدت دو ماه گمراه کرده است، اولین آنها تقریباً یک هفته قبل از انتخابات میان دوره ای.

هیچ نشانه ای وجود ندارد که آقای بایدن به عمد اسناد را عقب نگه داشته است، همانطور که آقای ترامپ انجام داد. اما تا زمانی که کاخ سفید توضیحی بهتر از آنچه تاکنون برای سکوت طولانی خود ارائه کرده است، ارائه نکند، آقای بایدن باید صاحب این فریب باشد و عذرخواهی کند. آقای بایدن جورج سانتوس یا دونالد ترامپ نیست، اما فریب افکار عمومی برای پیشبرد یک برنامه سیاسی را نباید در منحنی درجه بندی کرد. این همیشه اشتباه است و آمریکا می تواند با نمایش فضیلت در رهبری انجام دهد.

از لکسینگتون، ستون نویس ما در مورد سیاست آمریکا بیشتر بخوانید:
چگونه رپرها جنبش دونالد ترامپ را تقویت می کنند (12 ژانویه)
راز بزرگ سیاست آمریکا (5 ژانویه)
آزادی بیان در آمریکا در خطر نیست (20 دسامبر)

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.