جمهوری خواهان مجلس نمایندگان به پیوند دادن فعالیت های هانتر بایدن به جو نزدیک نیستند

آشروع هانتر بایدن، پسر دوم رئیس جمهور ایالات متحده، در کتاب خاطرات خود به نام «چیزهای زیبا» که در سال 2021 منتشر شد، با یک ادعا شروع می شود که استدلال کتاب را خلاصه می کند. او می نویسد: «من اریک ترامپ یا دونالد ترامپ جونیور نیستم. “من برای کسی غیر از پدرم کار کرده‌ام، خودم بالا و پایین شدم.”

در 220 صفحه بعدی، او خوانندگان را از دوران کودکی خود، عشق عمیقش به برادرش بو، که در سال 2015 در سن 46 سالگی درگذشت، کسب و کار و با جزئیات نامطلوب، استفاده از کراک و الکل را با خود همراه می کند. با این حال موضوعی که مدام برمی گردد استقلال اوست. آقای بایدن جوانتر اذعان می کند: “شکی نیست که نام خانوادگی من درها را باز کرده است.” و دستاوردهای او “گاهی به حوزه نفوذ پدرم در طول دو دوره معاونت رئیس‌جمهوری اش رسید”. اما او می‌گوید که آنها هنوز هم بسیار مال او بودند، همانطور که شکست‌ها و اعتیاد او هم بودند، و هیچ ربطی به پدرش نداشتند.

جمهوری خواهان به شدت آرزو می کنند که می توانستند خلاف این را نشان دهند. از ژانویه، کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان و رئیس جمهوری خواه آن، جیمز کامر، سوابق بایدن جوان‌تر را بررسی می‌کنند تا به دنبال چیزی باشند که پرزیدنت بایدن را به شیوه‌های تجاری آشفته پسرش مرتبط کند. در 10 می، آقای کومر یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد تا جزئیات بیشتری را در مورد 10 میلیون دلاری که بین سال‌های 2015 تا 2017 به شرکت‌های متعلق به هانتر و همچنین عموی او، جیمز، هر دو همسر، بیوه بیو و فرزندانشان پرداخت شده بود، ارائه دهد. توسط منابع مختلف خارجی

با این حال، آنچه کمیته موفق به نشان دادن آن نشده است، هر چیز غیرقانونی یا هر گونه تخلفی از سوی رئیس جمهور است. با این حال، آقای بایدن هنوز هم ممکن است از انتشار آهسته افشاگری ها آسیب ببیند، به ویژه به این دلیل که مشکلات هانتر هنوز به پایان نرسیده است.

گزارش‌های کمیته تاکنون نشان داده است که نام بایدن تا چه حد درها را باز کرده است. پرداخت های چند میلیون دلاری به طور مستقیم و غیرمستقیم از یک سرمایه دار چینی به نام Ye Jianming صورت گرفت. معلوم نیست هانتر یا عمویش در ازای پول نقد چه خدماتی ارائه کرده اند. به نظر می‌رسید که آقای یه امیدهای غیرواقعی برای تأثیرگذاری بر معاون وقت رئیس‌جمهور از طریق استخدام بستگانش در دل خود داشت و به همین دلیل از بین رفت. او در سال 2018 برای بازجویی توسط مقامات چینی در مورد فساد غیرمرتبط بازداشت شد و از آن زمان ناپدید شد.

شغل پرسود دیگری که توسط هانتر انجام شد، با Burisma، یک شرکت گاز اوکراینی، به نظر می رسد که به طور مشابه با نیازهای کاری نسبتا کمی همراه بوده است. خودش اعتراف می کند که آن را گرفت چون کار زیادی نداشت. او در کتاب خود می نویسد: «غرامت قوی آن در ابتدا به من زمان و منابع بیشتری داد تا از برادرم مراقبت کنم.

اما علیرغم دسترسی آنها به اختیارات احضاریه آقای کومر، تیم او تاکنون چیزی که نشان دهد رئیس جمهور سود می برد، کشف نکرده است. مکاتبات خصوصی گسترده گرفته شده از هارد دیسک لپ تاپ لو رفته هانتر بایدن، که شامل ده ها پیام صوتی بود که توسط پدرش بر روی تلفن او باقی مانده بود، نیز چیزی را نشان نمی دهد.

بلکه تحقیقات موازی وزارت دادگستری در مورد رفتار آقای بایدن جوان‌تر است که دردسر قریب‌الوقوع‌تر برای رئیس‌جمهور است. تحقیقات در سال 2020 علنی شد. گزارش شده است که در اواخر آوریل وکلای هانتر بایدن با مقامات وزارت دادگستری ملاقات کردند تا در مورد چهار اتهام جنایی احتمالی (دو جنایت و دو جنایت) که ممکن است علیه او مطرح شود، گفتگو کردند. در 23 مه یک افشاگر از خدمات درآمد داخلی گفت CBS اخباری مبنی بر اینکه وزارت دادگستری تحقیقات خود در مورد امور مالی هانتر را “آهسته” پیش برده است.

اتهامات احتمالی شامل سه اتهام مربوط به مالیات وی و چهارمی مربوط به خرید اسلحه در سال 2018 است—آقای بایدن مظنون به دروغ گفتن در مورد مصرف گسترده مواد مخدر غیرقانونی خود در فرم بررسی پیشینه است. او هر گونه تخلفی را رد کرده است. از نظر اخلاقی اتهامات احتمالی به سختی با بسیاری از کارهای وحشتناکی که آقای بایدن آزادانه به انجام خود در خاطراتش اعتراف می‌کند (که شامل رانندگی با کراک، معاشرت با دلال‌ها و تلاش برای مبارزه با دروغگوها می‌شود) قابل مقایسه نیست. هیچ کدام به ادعای “دستفروشی نفوذ” او مربوط نمی شود.

اما اگر هانتر متهم شود، برای پرزیدنت بایدن، که در سراسر حماسه اعتیاد پسرش به شدت وفادار بوده، ناراحت کننده خواهد بود. او (با توجه به تحقیقات در حال انجام وزارت دادگستری) در مصاحبه ای گفت: «پسرم هیچ اشتباهی مرتکب نشده است. MSNBC، یک کانال خبری کابلی، در اوایل ماه مه.

طعنه آمیز این است که جمهوری خواهان این موضوع را دنبال می کنند، حتی در شرایطی که بستگان خود دونالد ترامپ نیز درگیر نفوذ قانونی هستند که مرتباً بزرگتر است – حداقل از نظر پول درگیر. سال گذشته نیویورک تایمز گزارش داد که جرد کوشنر، داماد آقای ترامپ، یک سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری در صندوق تامینی خود از صندوقی به رهبری ولیعهد عربستان سعودی دریافت کرده است که به گفته تحلیلگران شرایط بسیار مناسبی است. و آقای ترامپ خود با کیفرخواست جنایی خود، مربوط به پرداخت های پولی که به استورمی دانیلز، یک ستاره فیلم های مستهجن، قبل از انتخابات 2016 انجام داده است، مواجه است.

با این حال، برای آقای ترامپ، این فقط مشکلات هانتر را مفیدتر می کند. رئیس‌جمهور سابق در یک کنفرانس محافظه‌کاران در ماه مارس گفت: «هانتر بایدن یک جنایتکار است و هیچ اتفاقی برای او نیفتاده است». او بدون هیچ مدرکی افزود: «جو بایدن یک جنایتکار است و به نظر می‌رسد هیچ اتفاقی برای او نیفتاده است». بوی نفاق موضوع را خراب می کند. اما چه هانتر باشد و چه یکی از فرزندان آقای ترامپ، به نظر می رسد استفاده از نام پدر قدرتمند شما برای کسب درآمد، عواقب کمی دارد.