جرم زدایی مواد مخدر در اورگان شروعی دشوار داشته است

“Wشناخته شده اند تونی وزینا، که اداره می‌کند، می‌گوید: برای میکروبروری‌ها و ماری‌جوانا – و اکنون فنتانیل و شهرهای چادری 4 بعدی Recovery، یک سازمان ترک اعتیاد در اورگان. او با رانندگی در اطراف شهر قدیمی پورتلند، به افرادی اشاره می کند که از تکه های فویل فنتانیل می کشند. ده ها سال پیش، زمانی که او به مواد مخدر معتاد شد، اوضاع متفاوت بود: پس از آن، «نمی‌توانستید فقط در فضای باز مصرف کنید».

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

پس از آن که این ایالت در سال 2020 به جرم‌زدایی از داشتن مقادیر کم مواد مخدر رأی داد، اکنون عواقب کمی وجود دارد، اگر وجود داشته باشد، داشتن برخی داروها در اورگان. حال اگر افراد به جای دستگیری با موادی از جمله فنتانیل، هروئین، مت آمفتامین و ال اس دی، آنها با نقل قول هایی مشابه بلیط های سرعت غیر مجاز صادر می شوند و تا 100 دلار جریمه می شوند. اگر متخلف با خط تلفن تماس بگیرد و ارزیابی سلامتی داشته باشد، این جریمه لغو می شود.

این ایالت از نظر اعتیاد به مواد مخدر در میان بالاترین رتبه در آمریکا و برای دسترسی به درمان در پایین ترین رتبه قرار دارد. مایک اشمیت می‌گوید استفاده از سیستم قضایی کیفری برای درمان اعتیاد «یک شکست بد» بود. او به عنوان دادستان منطقه در شهرستان مولتنوما، از جمله پورتلند، مسئول تعقیب مالکیت بود، اما برای جرم زدایی مبارزه کرد.

اگرچه قبل از جرم‌زدایی، هیچ کس صرفاً به دلیل داشتن مالکیت در زندان نبود، اما سابقه کیفری می‌تواند کار یا خانه را دشوارتر کند. سیاهپوستان اورگانی 2.5 برابر بیشتر از سفیدپوستان به جرم مالکیت محکوم می شوند. کمپین انتخاباتی اعلام کرد: “افرادی که از اعتیاد رنج می برند به کمک نیاز دارند، نه مجازات کیفری”. اهالی اورگان موافقت کردند: 58 درصد به جرم زدایی از مالکیت رأی دادند.

از آنجایی که جرم زدایی در فوریه 2021 اجرایی شد، به نظر می رسد کمک به آن سخت باشد. دشوار است بدانیم که این سیاست در دو سال پس از آن چه تأثیری بر مصرف مواد مخدر در اورگان داشته است – به خصوص که در کل کشور، مصرف در طول همه‌گیری افزایش یافته است. اما مرگ و میر ناشی از مواد مخدر به شدت افزایش یافت. نرخ مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد در اورگان بین سال‌های 2019 تا 2021 تقریباً دو برابر شد، در مقایسه با افزایش ملی 50 درصدی.

کیت هامفریس از دانشگاه استنفورد می‌گوید تلاش برای واداشتن مردم به درمان از طریق استنادها کارساز نیست. او می‌گوید بدون فشار معنی‌دار بر معتادان، «هیچ مکانیزمی وجود ندارد که آنها را وادار به تغییر رفتارشان کند». از 4000 استناد صادر شده در اورگان در دو سال اول سیاست، کمتر از 200 نفر با خط تلفن تماس گرفتند و کمتر از 40 نفر به درمان علاقه مند بودند. برای هر تماس 7000 دلار برای مالیات دهندگان هزینه داشته است.

پیج کلارکسون، دادستان منطقه در شهرستان ماریون اورگان، می‌گوید: «برای بسیاری از مردم، سیستم عدالت کیفری نقطه اصلی آنهاست. او استدلال می کند که اجرای قانون ابزاری برای سوق دادن مردم به درمان بوده است و جرم زدایی “به طور کامل آن ابزار را نفی کرد”. تعداد کمی از زندان‌ها درمان با کیفیت بالا ارائه می‌دهند، اما در سراسر کشور، در سال 2019، 27 درصد از آمریکایی‌هایی که وارد درمان عمومی اعتیاد می‌شوند توسط سیستم قضایی کیفری فرستاده شدند.

پرتغال داشتن مواد مخدر برای استفاده شخصی را در سال 2001 جرم زدایی کرد و اولین کشوری بود که چنین کرد. در آنجا، مرگ و میر ناشی از مواد مخدر کاهش یافته است و خرید و فروش خیابانی غیر معمول است. اما سیاست پرتغال متفاوت است: متخلفان به یک ایستگاه پلیس منتقل می شوند و باید به هیئت بازدارنده در وزارت بهداشت مراجعه کنند. کاملاً 80 درصد از معتادان سپس شروع به درمان می کنند. متخلفان مکرر با مجازات هایی مانند محرومیت از میله ها یا خدمات اجتماعی که توسط پلیس اجرا می شود، مواجه می شوند. ژائو گولائو، یکی از معماران تلاش پرتغال می گوید: «دولت هنوز رویکردی پدرانه دارد.

حامیان سیاست اورگان امیدوارند که مربیان همتا – معتادان سابق – بتوانند افراد را تشویق کنند که داوطلبانه وارد درمان شوند. در سال 2020 در همان اقدام رای‌گیری بودجه اضافی به آنها اختصاص داده شد. اما اگرچه سه ماه پس از رای‌گیری، مالکیت آنها غیرقانونی شد، 20 ماه دیگر طول کشید تا بودجه به طور کامل اجرا شود. راب نوسه، نماینده ایالتی می گوید: «اگر مجبور بودم دوباره این کار را انجام دهم، فکر می کنم روشی را که انجام داده ایم برعکس می کنم.

حتی با وجود بودجه اضافی که اکنون هزینه می شود، درمان دارویی اورگان به طرز تاسف باری کمیاب است. کارگران حمایت از اعتیاد در پورتلند تخمین می‌زنند که انتظار برای درمان خانگی می‌تواند تا سه ماه باشد. تجزیه و تحلیل اخیر ایالتی نشان داد که به 60 درصد بیشتر امکانات بستری نیاز دارد. اما پول اضافی صرف خدمات دیگر، مانند مربیان، و همچنین مبادلات سوزنی و مسکن حمایتی خواهد شد.

اورگان تنها ایالتی است که اقدام به جرم زدایی کرده است. اما نتایج بد ممکن است دیگران را از انجام آن منصرف نکند. لوایحی برای جرم زدایی از مالکیت در 9 ایالت از جمله ماساچوست، نیویورک و واشنگتن ارائه شده است. در کانادا، بریتیش کلمبیا از خلبان جرم زدایی خود رونمایی کرده است.

تقویت‌کنندگان می‌گویند جرم‌زدایی قبلاً برای اورگان مزایایی به همراه داشته است، تخمین می‌زنند که 7000 نفر کمتر دستگیر شده‌اند و این دستاوردهای اضافی برای آشکار شدن نیاز به زمان دارد. مجلس قانونگذاری اورگان در حال برگزاری است، اما هیچ اصلاحات اساسی برنامه ریزی نشده است. آقای نوسه می گوید: «به آن فرصت بدهید.

با این حال برخی قبلا نظر خود را تغییر داده اند. مینگوس مپس، یکی از اعضای شورای شهر پورتلند، از جرم زدایی حمایت کرد. اکنون او محتاط تر است، به ویژه در مورد کسانی که به صبر فشار می آورند. او می گوید: «فقط باید به پیاده روها نگاه کنید، ما واقعاً زمان بیشتری نداریم.» آقای مپس متأسف است که اورگان سیستمی را برای مقابله با اعتیاد، هرچند معیوب، بدون برنامه ریزی برای جایگزینی آن، از بین برد.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.