تقویم جدید مقدماتی به دموکرات‌های سیاه‌پوست اجازه می‌دهد تا در سال 2024 حرف اول را بزنند

ONE OF THE از بسیاری جهات استثنایی بودن آمریکا در انتخاب نامزدهای ریاست جمهوری است. در اکثر دموکراسی‌های دیگر، احزاب رهبران خود را به سرعت از طریق مجموعه‌ای از روش‌های انتخاب با قوانین سخت‌گیرانه و حداقل مشارکت مردم انتخاب می‌کنند. در آمریکا رای دهندگان خودشان باید انتخاب کنند که چه کسی برای ریاست جمهوری نامزد شود. آنها این کار را از طریق یک سلسله انتخابات چند ماهه انجام می‌دهند که به‌طور مستقل توسط سازمان‌های حزبی هر ایالت برگزار می‌شود، و هر ایالت با لابی‌گری حزب ملی برای انتخاب افراد مورد علاقه، ابتدا در رای دادن به نامزدها شرکت می‌کند. برای چندین دهه، آیووا این عنوان را داشته است. اما در 4 فوریه، کمیته ملی دموکرات (DNC) پوزیشن قطب را به کارولینای جنوبی، که قبلا چهارمین ایالتی بود که رای می داد، سپرد.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

مدتی است که فعالان از تغییر تقویم اولیه حمایت کرده اند. آن‌ها ادعا می‌کنند که اجازه دادن به آیووا و نیوهمپشایر، که دومین رای می‌دهند، جلوتر از ایالت‌های متنوع‌تر، به رای‌دهندگان سفیدپوست قدرت بیشتری می‌دهد. این دقیق است؛ نیوهمپشایر و آیووا چهارمین و پنجمین ایالت سفیدپوست در این کشور هستند. در مقابل، کارولینای جنوبی، پنجمین بالاترین غلظت سیاهپوستان آمریکایی را دارد. آنها 27 درصد از بزرگسالان ایالت را تشکیل می دهند که یک مو بیشتر از 26 درصد در آلاباما است. با توجه به اتکای حزب به رای دهندگان سیاه پوست، یک گروه قابل اعتماد دموکرات، برای پیروزی های ملی خود، آیا نباید حرف آنها را در اولویت قرار دهد؟

سوال فرآیند نامزدی را اشتباه درک می کند. به همان اندازه که کاندیداها باید حمایت خود را در میان گروه‌های جمعیتی خاص و کمک‌کنندگان تثبیت کنند، اول شدن مهم نیست. از آنجایی که کارولینای جنوبی قبلاً چهارمین رای داده بود، نامزدی که نظرسنجی خوبی با رای دهندگان سیاهپوست داشت، می توانست مطمئن باشد که بعداً عملکرد خوبی خواهد داشت، حتی اگر در آیووا و نیوهمپشایر عقب بمانند.

چنین مسیری دقیقاً همان مسیری است که آقای بایدن آخرین بار دنبال کرد. بیل کلینتون نیز در انتخابات سال 1992 بازگشتی مشابه «غافلگیرکننده» داشت. در واقع، جدای از نامزدی بدبخت ریاست جمهوری جان کری در سال 2004، هر نامزد احتمالی دموکرات ریاست جمهوری در انتخابات مقدماتی ایالت پالمتو پیروز شده است. بنابراین بعید است که دموکرات‌ها کارولینای جنوبی را از جایگاه چهارم به مقام اول تغییر دهند که چه کسی نامزدی بعدی ریاست جمهوری را برنده می‌شود. اما ممکن است روند را تسریع کند. یک سیگنال اولیه از سوی رای دهندگان سیاهپوست ایالتی ممکن است به پیروزی در میدان کمک کند، همانطور که نامزدهای حاشیه ای قبلاً پس از شکست در آیووا و نیوهمپشایر از شرکت در انتخابات انصراف داده بودند.

بنابراین، خبر بزرگتر در تغییر قوانین دموکرات ها، ایالتی است که بزرگترین جهش را در صف ایجاد کرده است: جورجیا. قرار بود دموکرات‌های ایالت هلو در سال 2020، مدت‌ها پس از اینکه ممکن بود نقش تعیین‌کننده‌ای در روند انتخاب داشته باشند، به رتبه 32 رأی دهند. سال آینده گرجستان چهارم خواهد شد. از آنجایی که جورجیا نیز دارای سهم بالایی از سیاهپوستان آمریکایی است – حتی از کارولینای جنوبی هم بیشتر است – اضافه کردن آن به فهرست ایالت های اولیه، ترکیب نژادی این گروه را به شدت از رای دهندگان سفید پوست دور می کند. و اگر چه نزدیک است، اما جایگزینی آیووا با میشیگان در دسته اولیه، به طور قابل توجهی از نظر رأی دهندگان سفیدپوست غیر کالج که به طور نامتناسبی در آینده حضور خواهند داشت، کاهش می دهد.

قبل از رای گیری در مورد DNCقوانین حزب رئیس جمهور، جیمی هریسون، را تغییر داد و گفت: “مردم، حزب دموکرات شبیه آمریکاست و این پیشنهاد نیز همینطور.” اما به طور قابل‌توجهی در دسته جدید ایالت‌هایی که زودهنگام رای‌گیری می‌کنند، هیچ کدام از کشورهای ساحل غربی یا میانه آتلانتیک، دو منطقه قوی حزب، غایب هستند. تگزاس و فلوریدا، دو ایالت قرمز با نژاد اسپانیایی که به سرعت در حال رشد هستند، نیز غایب هستند. و هیچ ایالتی از منطقه کوهستانی وجود ندارد – وایومینگ، آیداهو، یوتا، کلرادو و مونتانا.

واقعیت سیستم اولیه این است که، حتی در صورت تغییر سازمان، راه خوبی برای انتخاب نامزد نیست. حق وتو را به گروهی از رای دهندگان می دهد که از نظر ایدئولوژیک تندروتر از کل رای دهندگان هستند. حزب دموکرات چندین دهه است که در مورد اینکه کدام ایالت باید در انتخاب نامزدهای ریاست جمهوری خود اول باشد، بحث کرده است. ممکن است ارزش در نظر گرفتن یک روش جایگزین برای انتخابات را داشته باشد. به خارج از کشور نگاه کنید و جایگزین های زیادی خواهد دید.

برای پوشش بیشتر ریاست‌جمهوری جو بایدن، از مرکز اختصاصی ما دیدن کنید و تغییرات در رتبه‌بندی محبوبیت او را دنبال کنید. با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.