ترس از گفتگوهای Brexit می تواند در تولید واکسن در انگلیس اختلال ایجاد کند

دولت انگلیس مجبور شده است تا برنامه های احتمالی را برای اطمینان از اینکه واکسن COVID-19 بدون تأخیر وارد انگلیس شود ، تهیه کند زیرا احتمال وجود یک توافق بدون توافق برکسیت بسیار زیاد است.

روز دوشنبه نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون قرار بود با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اورسولا فون در لاین صحبت کند تا ببیند آیا پیشرفت هنوز در مذاکرات در مورد روابط تجاری آینده بین انگلیس و اتحادیه 27 عضو امکان پذیر است.

دوره گذار موقت بین انگلیس و اتحادیه اروپا قرار است در نیمه شب 31 دسامبر 2020 به پایان برسد ، زمانی که انگلیس می تواند به تجارت سازمان تجارت جهانی بازگردد.

این هفته زمان مناسب برای مذاکرات سیاسی است زیرا زمان لازم برای ترجمه یک معامله به زبان های اروپایی و تصویب توسط پارلمان در دو طرف کانال است.

با این حال مذاکرات بر سر موضوعات کلیدی مانند ماهیگیری و “شرایط بازی برابر” بین دو طرف به بن بست رسیده و احتمال عدم توافق بیش از 50 درصد توسط برخی از طرفین وجود دارد.

با توجه به اینكه انگلستان به یك كارخانه تولید فایزر در بلژیك برای تهیه دوز تنها واكسن COVID-19 كه برای استفاده تصویب كرده است ، اعتماد می كند ، این میزان حتی بیشتر شده است.

روز دوشنبه به وقت محلی ، مقادیری از واکسیناسیون نجات دهنده در کامیون هایی بود که در جعبه های مخصوص سردخانه به انگلیس می رفتند قبل از اولین راه اندازی گسترده در صبح سه شنبه.

با وجود این ، سخنگوی نخست وزیر بوریس جانسون هرگونه تمدید بیشتر گفتگوها را در پایان سال 2020 رد کرد.

“زمان به وضوح در حال حاضر بسیار کم است. در مراحل آخر هستیم. اگر فکر می کنیم توافق هنوز امکان پذیر است ، ما آماده ایم تا زمانی که وقت داریم مذاکره کنیم. “

“ما در موارد مختلف روشن بوده ایم که دوره انتقال را تمدید نخواهیم کرد. این مورد همچنان باقی است. “

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا گفتگوها بر اساس یک توافق موقت می تواند ادامه یابد ، گفت:

مرتبط: واکسن ‘خیلی دیر است’ برای جلوگیری از گسترش رکورد

مرتبط: دو عارضه جانبی واکسن Pfizer

مرتبط: خشم دانشجویی در حالی که انگلیس به محاصره افتاد

پتانسیل Brexit بدون توافق در برابر پس زمینه وحشیانه اقتصادی COVID-19 به عنوان یک شکست بزرگ در امور کشوری و دیپلماسی در هر دو طرف توصیف شده است.

در روزهای اخیر وزرا و مقامات بهداشتی انگلیس در تلاش بودند تا به این نکته اشاره کنند که در صورت مسدود شدن راه ها و بنادر و هرج و مرج ، در صورت عدم توافق برکسیت ، راه ها و بنادر مسدود و بی نظم هستند.

جیمز Cleverly ، نماینده محافظه کار ، اطمینان داد اخبار آسمان روز دوشنبه دولت “برنامه های گسترده ای برای اطمینان از محافظت از تأمین واکسن در دست اجرا داشت.

وی گفت: “همانطور كه ​​می توانید تصور كنید این محصول با اولویت مطلق است و ما متعهد هستیم كه اطمینان حاصل كنیم كه این مقدار واكسن را به انگلیس تحویل خواهیم داد.”

هنگامی که جزئیات را تحت فشار قرار داد ، آقای Cleverly گفت که “جزئیات را در دست نداریم” اما “ما در مورد استفاده از پروازهای غیر تجاری بررسی کرده ایم ، ترتیبات مرزی را انجام داده ایم.”

وی افزود: “تردیدی ندارم كه اتحادیه اروپا به ما در تسهیل سفر كمك خواهد كرد.”

دکتر جون راین ، رئیس اجرایی آژانس تنظیم کننده داروها و محصولات بهداشتی (MHRA) که واکسن Pfizer / BioNTech را تأیید کرد ، همچنین به مردم اطمینان داد که Brexit بدون توافق در تأمین تأمین کالا ، هیچ معامله ای نخواهد داشت.

وی گفت: “ما آماده هستیم و می دانیم که با هر معامله ای بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که مردم دسترسی دارند.”

پروفسور آناند منون ، مدیر انگلستان در حال تغییر اروپا ، گفت که او هنوز هم حدس نمی زند که مذاکرات به کدام سمت پیش برود ، با مسائل موجود “با توافق یا بدون آن.”

وی گفت: با شرکت های داروسازی که در طی همه گیری تحت فشار بوده اند ، مطمئناً خطر تاخیر و برگشت در مرز وجود دارد که به خصوص برای واکسنی که باید در 70- درجه نگهداری شود ، چالش برانگیز است.

وی گفت: “اگر مجبورید اشیا را در -70 نگه دارید ، این امر مشكلات آنها را دشوارتر می كند زیرا به تاسیسات ذخیره سازی تخصصی احتیاج دارید و تعداد آنها کمتر از انبارهای استاندارد است.”

وی در پاسخ به این سال که آیا زمینه اقتصادی می تواند به معنای عدم توافق Brexit باشد که خشم عمومی را از هر دو طرف به خطر بیندازد یا خیر ، وی گفت: “این امر به احساس تأثیر و بروز آن بستگی دارد” و افزود که هر دو طرف احتمالاً طرف دیگر را مقصر می دانند.

“شما می توانید آن را یک شکست بدانید ، یا می توانید آن را پیروزی اصولی در هر دو طرف بدانید. این می تواند گواهی برای اولویت سیاست نسبت به اقتصاد باشد. “

انگلیس در حال آماده سازی برای بزرگترین آزمایش ایمن سازی خود در سال 2021 است ، زیرا مقامات واکسن ویروس کرونا را راه اندازی می کنند ، و در ابتدا افراد بالای 80 سال و کارهای بهداشتی را هدف قرار می دهد.

سه شنبه توسط وزیر بهداشت مت هانكوك “V-Day” لقب گرفته است. حدود 50 بیمارستان شروع به دریافت محموله اولیه 800000 دوز كرده اند – برای پوشش 400000 نفر كافی است – با پروازهای نظامی در حالت آماده باش ، در صورت مسدود شدن راه ها ، تعداد بیشتری از آن را از طریق كانال حمل كنند. در مجموع 40 میلیون دوز تاکنون سفارش داده شده است

واکسن های دیگر مانند نسخه های Moderna و Oxford / AstraZeneca هنوز در حال ارزیابی هستند اما همچنین می توانند دوام آور باشند.

در یکی از بیمارستان های کرویدون که قبلاً دوز واکسن دریافت کرده بود ، یک تکنسین آزمایشگاهی بسته ای از دوزها را از یخ خشک در یک جعبه برداشته و دسته را به یک فریزر متخصص منتقل کرد.

لوئیز کاولان ، رئیس داروساز مشترک در این کشور گفت: “دانستن اینکه آنها اینجا هستند و ما در میان اولین افرادی هستیم که واکسن دریافت کرده ایم و بنابراین اولین واکسن در جهان است ، بسیار شگفت آور است ، من بسیار افتخار می کنم” اعتماد بیمارستان کریدون.

ملکه 94 ساله و پرنس فیلیپ 99 ساله انتظار می رود که به دلیل سن زیاد لگن را زود بگیرند و پس از این کار به مردم اطلاع می دهند.