تجارت سایه – آژانس های اطلاعاتی آمریکا برای زندگی پس از ترامپ آماده می شوند | ایالات متحده

“تیاو کل شغل جامعه اطلاعاتی (مدار مجتمع) ، “آنگوس کینگ ، یک سناتور از ماین که جو بایدن وی را به عنوان مدیر اطلاعات ملی می نامید ، توضیح می دهد ،” این است که حقیقت را جستجو کنیم و حقیقت را بگوییم …[and to] بدون نگرانی از آنچه رهبر می خواهد بشنود ، اطلاعات کاملا بدون لاک را ارائه دهید. ” بیشتر روسای جمهور برای چنین استقلال ارزش قائلند. دونالد ترامپ ، کمتر. در طول چهار سال گذشته ، او آژانس های اطلاعاتی را با نازی ها مقایسه کرده ، اطلاعاتی را که باعث نارضایتی وی شده است ، نابود می کند و به جای افراد حرفه ای ، مرواریدهای غیر مجاز را جایگزین می کند. داگ ویز ، معاون سابق آژانس اطلاعات دفاعی (DIA) ، آقای ترامپ را “معادل جهانی سرطان اطلاعات” می نامد ، که روحیه او را آزار داده و به دشمنان آمریکا جسارت بخشیده است.

دولت بایدن باید این خسارت را جبران کند ، ضمن اینکه در پاسخ به تهدیدهای ظهور شده با مجموعه ای از موسسات که اغلب با اقدامات منسوخ شده مرتبط هستند ، مواجه است. اولین اقدامات آقای بایدن امیدوار کننده است. او می گوید که می خواهد مقامات امنیت ملی اش “آنچه را که باید بدانم نه آنچه می خواهم بدانم را به من بگویند”. دو نفر آخر از چهار مدیر اطلاعات ملی آقای ترامپ (DNI) – نقشی که در پی حملات 11 سپتامبر برای ارتقا to اشتراک بهتر اطلاعات در میان 17 نهاد متشکل از دستگاه های اطلاعاتی آمریکا ایجاد شده است – سفیر سابق و یک کنگره سه دوره ای بودند که هر دو تجربه اطلاعاتی ناچیز داشتند. به گفته رابرت کاردیلو ، یکی دیگر از افراد سابق ، آنها آنجا بودند DIA معاون مدیر ، “به عنوان بله مردان برای اطمینان از مدار مجتمع نداد [Mr Trump] هر مشکلی

آقای بایدن Avril Haines را به عنوان نامزد کرد DNI در 24 نوامبر. وی معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما و معاون وی بود سیا کارگردان؛ جان برنان ، رئیس او در سیا، “فروتنی ، مهارت های بین فردی و توانایی فوق العاده” و همچنین “اخلاق کاری … فراتر از همسالان” او را ستایش می کند. او قول داد که در صورت تأیید “حقیقت را با قدرت بیان کند”. به گفته مارک وارنر ، رهبر برجسته دموکرات در کمیته اطلاعات سنا ، اولویت او “بازیابی روحیه است [and] با تصدیق مجدد این تصور که [analysts] حقیقت را بیان کنید ، حتی اگر این موضع دولت نباشد. “

جبران خسارت در خارج از کشور می تواند پیچیده تر باشد. از یک طرف ، اشتراک اطلاعات در میان کشورهای پنج چشم – آمریکا ، استرالیا ، انگلیس ، کانادا و نیوزیلند – کمابیش طبق معمول در دوره تصدی آقای ترامپ پیش رفت. آژانس های اطلاعاتی غیرآمریکایی گاهی اوقات بیشتر از حد معمول در سخنان خود به کاخ سفید دقت می کردند تا از ایجاد خشم رئیس جمهور جلوگیری کنند. برخی نگران بودند که اطلاعات در جهت مخالف ممکن است گاهی با ملاحظات سیاسی آقای ترامپ رنگ آمیزی شده باشد. اما ارتباطات رهگیری تقریباً به صورت خودکار به اشتراک گذاشته می شود. و آقای کاردیلو می گوید که بیشتر متحدان وقتی به آنها گفتند “آسوده خاطر” شدند: “من این را فهمیدم ، من می دانم در عناوین اصلی چه چیزهایی را در توییتر می بینید ، اما ما هنوز اینجا هستیم ، ما هنوز این رابطه را داریم.”

وجوه سپرده

از سوی دیگر ، بسیاری نگرانند که این که آقای ترامپ از جاسوسان خود جسور باشد ، باعث جسارت دشمنان آمریکا شده است. بی احتیاطی وی در مورد اطلاعات طبقه بندی شده – در اوایل ریاست جمهوری خود وی به طور غیراخلاقی برخی را به وزیر امور خارجه روسیه افشا کرد – ممکن است جذب منابع احتمالی را برای آمریکا دشوارتر کند. حرفه ای بودن تیم ملی امنیت ملی که بیدن قبلاً جمع کرده است ممکن است برخی اعصاب را آرام کند ، اما بازگرداندن شهرت آمریکا به ثبات و مراقبت از منابع اطلاعاتی آن چیزی بیش از کلمات و بیش از ماهها طول خواهد کشید.

با این حال احتمالاً چالش های غیرمرتبط با آقای ترامپ پیچیده تر خواهد بود. پس از دو دهه تمرکز بی وقفه در مبارزه با تروریسم ، آژانس ها منابع و توجه خود را به رقبای “قدرت بزرگ” ، بیش از همه چین تغییر می دهند. این مستلزم مهارتها و تواناییهای متفاوتی از مهارتهایی است که در جنگ نظامی علیه جهادگران به کار گرفته اند. همانطور که آقای وارنر متذکر شد ، “این فقط در مورد این نیست که چه کسی بهترین موشک یا زیردریایی را دارد. چه کسی قصد دارد 5 را کنترل کندG شبکه؟ معیارهای اخلاقی و قانونی پیرامون چه مواردی خواهد بود هوش مصنوعی؟ … ما به نوعی روی چرخ خوابیدیم و چین منطقه را با مهندسانی در مناطق استاندارد تنظیم کرد. “

اگر همه اینها کافی نبود ، آژانسهای اطلاعاتی نیز با مشکلاتی روبرو بودند که شرکتهای رسانه ای هنگام انتقال اخبار از صفحه چاپ شده به اینترنت با آن روبرو شدند و خوانندگان دیگر نیازی به مقاله ای برای ارائه اطلاعاتی مانند نتایج ورزشی یا موارد دیگر ندارند. پیش بینی آب و هوا روز کارمن مدینه ، معاون سابق مدیر اطلاعات در این سازمان می گوید: “هفتاد سال پیش هنگام ایجاد آژانس های اطلاعاتی ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اسرار بهترین راه برای درک جهان تلقی می شد.” سیا. امروز ، او می گوید ، “بسیاری از اطلاعاتی که آنها مخفیانه مهر می کنند ، من می توانم هر جای دیگری پیدا کنم.”

اطلاعات منبع باز ، از تصاویر ماهواره ای تجاری گرفته تا رسانه های اجتماعی ، نمی تواند مقدس ترین منابع را جایگزین کند – مثلاً یک عامل در کرملین – اما بدون محدودیت های طبقه بندی ، بینشی ارائه می دهد. Zachery Tyson ، یک مقام سابق اطلاعاتی در پنتاگون ، می گوید: نسل جدیدی از مقامات و قانونگذاران در جهانی رشد کرده اند که انتظار دارند “در صورت درخواست” پاسخ دهند. “آنها قرار نیست از مدار مجتمع جایی که باید چهار طبقه به زیرزمین بروید و به یک رایانه مخفی با چهار گذرواژه مختلف وارد شوید تا به یک پاسخ ساده دسترسی پیدا کنید که می توانید در Google تقریبی آن را بدست آورید. ”

حفاری عمیق تر:
آخرین خبرهای ما درباره انتقال ریاست جمهوری را بخوانید و سپس برای خبرنامه و پادکست هفتگی Checks and Balance در مورد سیاست آمریکا ثبت نام کنید.

این مقاله در بخش چاپ ایالات متحده تحت عنوان “تجارت سایه” چاپ شده است

از این محتوا استفاده مجدد کنیدپروژه اعتماد