برنامه های استحقاقی آمریکا به سرعت در حال نزدیک شدن به ورشکستگی است

منn چند حلقه، گزارش سالانه هیئت امنای تامین اجتماعی و مدیکر به اندازه یک فیلم هیجان انگیز مورد انتظار است. مسلماً این دایره ها چندان گسترده نیستند. آخرین گزارش منتشر شده در 31 مارس را بخوانید و می‌توانید ببینید که چرا بیشتر مردم از این سرگرمی وحشتناک اجتناب می‌کنند.

اعتماد صندوقی که بیمه بیمارستان بیماران مدیکر، طرح بیمه سلامت سالمندان را پرداخت می کند، تا سال 2031 تمام خواهد شد. این در واقع مهلتی است از تخمین قبلی سال 2028، به دلیل پایان یافتن کووید-19. صندوقی که برای تامین اجتماعی، یعنی طرح بازنشستگی دولتی، مزایای سالمندی را پرداخت می کند، تا سال 2033 تمام می شود (نمودار 1 را ببینید). این برنامه‌های اجباری غول‌های مخارج فدرال هستند و 2.2 تریلیون دلار (8.6 درصد) هزینه دارند. تولید ناخالص ملی) در مجموع در سال 2022. این در حال حاضر مجموع هزینه های اختیاری تصویب شده در بودجه فدرال را تحت الشعاع قرار می دهد – از جمله در مورد مسکن، آموزش و حتی دفاع – که باعث بحث های زیادی در کاپیتول هیل می شود (نمودار 2 را ببینید).

هر دو برنامه دقیقاً با تمام شدن وجوه اعتماد آنها که توسط مالیات بر حقوق و دستمزد وضع شده از کارگران ایجاد می شود، منفجر نمی شوند. اما، بدون مداخله، سطح سود آنها برای مطابقت با دریافت‌های فعلی کاهش می‌یابد. آخرین پیش بینی ها به کاهش 11 درصدی مو برای مدیکر و 23 درصدی برای تامین اجتماعی در زمانی که وجوه اعتماد آنها تمام می شود اشاره دارد. با این حال، سیاست اصلاحات حقوقی آنقدر ناخوشایند است که اشتهای کمی برای مقابله با این مشکل وجود دارد. مایا مک گینیاس، رئیس کمیته بودجه فدرال مسئول، می گوید که صحبت نکردن در مورد آن «تنها چیزی است که این افراد می توانند روی آن توافق کنند».CRFB)، یک لباس غیر حزبی که مسائل مربوط به بودجه را هیجان انگیز می داند.

توطئه سکوت به ویژه از آنجایی که در حال حاضر یک بحران سیاسی بر سر موقعیت مالی کشور در حال وقوع است، عجیب است. جمهوری خواهان از افزایش سقف بدهی خودداری می کنند، یک محدودیت قانونی برای مقداری که خزانه داری می تواند وام بگیرد و آرای خود را اهرمی برای مداخله مالی می دانند. با این حال، آن‌ها نمی‌توانند درباره امتیازاتی که برای کمک به رئیس‌جمهور جو بایدن برای جلوگیری از نکول بدهی‌های دولتی آمریکا می‌خواهند، توافق کنند.

کوین مک کارتی، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان، از ارائه یک پیشنهاد رسمی بودجه برای مذاکره با رئیس جمهور سر باز زده است. بلوک‌های رقیب جمهوری‌خواهان کنگره در این دوره به انتشار بلوک‌های خود پرداخته‌اند. پیشنهادات آنها شامل محدود کردن مخارج اختیاری و لغو مقررات آب و هوایی قانون کاهش تورم (غیر شروع کننده برای کاخ سفید) است.

اما جمهوری خواهان کنگره تقریباً به اتفاق آرا موافق هستند که آنها هیچ برنامه ای برای دست زدن به تأمین اجتماعی و مدیکر ندارند، که به عنوان ریل سوم سیاسی تلقی می شود که قبلاً هم رئیس جمهور جورج دبلیو بوش و هم پل رایان، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه را شوکه کرد. آقای مک کارتی هرگونه چنین بحثی را “کاملاً خارج از میز” اعلام کرده است. یک سوپر PAC حمایت از دونالد ترامپ، بر اساس رای آقای دیسانتیس به کاهش هزینه‌های برنامه‌ها در زمانی که در کنگره بود، تبلیغات حمله‌ای علیه ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و رقیب اصلی او برای نامزدی جمهوری‌خواهان پخش می‌کند. آنچه زمانی ارتدوکس محافظه کارانه بود، اکنون بحث برانگیز است.

دموکرات‌ها بر آشفتگی اپوزیسیون جهش کرده‌اند. “آنها نمی توانند بگویند چه چیزی است [their plan] به دو دلیل است یکی، اگر نکاتی که رها کرده‌اند دقیق باشد، اعداد جمع نمی‌شوند. و دوم، آنها نمی خواهند بگویند چیست زیرا همه عناصر آن چیزهایی هستند که رای دهندگان آنها از آنها متنفرند، مانند خلاص شدن از شر تمام هزینه های فدرال که دفاع نیست. رئیس کمیته قدرتمند بودجه او می‌گوید استراتژی جمهوری‌خواهان این است که «با بایدن و یک نارنجک دستی به یک اتاق مخفی برویم و او را وادار کنیم تا با چیزهایی موافقت کند که هیچ‌کس نمی‌خواهد».

پس از سال ها ولخرجی فدرال، هر دو طرف متعهد به ریاضت اقتصادی در آینده هستند. آقای مک کارتی می‌گوید که برنامه‌ای برای رسیدن به یک بودجه متعادل در دهه آینده بدون کاهش حقوق یا هزینه‌های دفاعی ارائه خواهد کرد – که بیشتر شبیه یک ریاضیدان است که می‌گوید نشان می‌دهد چگونه دایره را در یک دهه مربع می‌کند. آقای بایدن که از زمان روی کار آمدن خود نزدیک به 5 تریلیون دلار از مخارج خالص جدید خود را متحمل شده بود، بودجه ای را در 9 مارس منتشر کرد که هدف آن کاهش 3 تریلیون دلار از بدهی ملی در طول یک دهه است، عمدتاً از طریق افزایش مالیات که جمهوری خواهان آن را رد خواهند کرد. این طرح می‌گوید که با افزایش مالیات بر حقوق، صندوق مدیکر را به مدت 25 سال حلال نگه می‌دارد. اما در مورد تامین اجتماعی، آقای بایدن 5 تریلیون دلار کسری بین جمع آوری حقوق و دستمزد و پرداخت مزایا در دهه آینده ایجاد خواهد کرد.

در جریان بن بست در سال 2011 بین دموکرات ها و جمهوری خواهان، زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور بود، بحث جدی در مورد یک “معامله بزرگ” وجود داشت – تغییرات تدریجی در هزینه های استحقاقی در ازای پذیرش افزایش مالیات. روهیت کومار از PwC، که با میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواه سنا، در آخرین بن‌بست کار می‌کرد، می‌گوید: «این بار همه به صراحت می‌گویند: «ما در مورد اصلاح حقوق صحبت نمی‌کنیم». توافق نهایی منجر به «محصول» شد: محدودیت‌های دردناک و خودکار هزینه‌هایی که آقای اوباما را برای دوره دوم ریاست جمهوری‌اش با مشکل مواجه کرد. آقای کومار می‌گوید اکنون کوتاهی در بحث درباره حقوق به این معنی است که حل این بن‌بست احتمالاً معتدل‌تر خواهد بود.

انجام ریاضیات

هزینه خدمات بدهی پس از درام قبلی افزایش یافته است – نتیجه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای مبارزه با تورم. انتظار می رود آمریکا 640 میلیارد دلار (2.4 درصد) بپردازد تولید ناخالص ملی) سود خالص در سال 2023؛ پیش بینی می شود تا سال 2028 این میزان به سرعت رشد کرده و از هزینه های دفاعی فراتر رود. در سال 2029 پرداخت های خالص بهره به عنوان سهمی از تولید ناخالص ملی انتظار می رود از بالاترین سطح قبلی خود یعنی 3.16 درصد در سال 1991 فراتر رود.

محاسبات مربوط به هزینه های استحقاقی پیچیده نیست. رفع عدم تعادل بین درآمدها و هزینه‌های پیش‌بینی‌شده را می‌توان به دو طریق حل کرد: افزایش مالیات یا کاهش مزایا – مثلاً با بالا بردن سن بازنشستگی یا وعده کمتر به نسل‌های آینده. (راه حل سوم جادویی افزایش مهاجرت وجود دارد تا نسبت بین بازنشستگان و کارگران قابل کنترل تر شود، اما این نمی تواند مشکلات قریب الوقوع صندوق اعتماد آمریکا را به تنهایی برطرف کند.) همه اینها در برابر حملات سیاسی آسیب پذیر است.

برای آقای وایت هاوس، رئیس بودجه مجلس سنا، پاسخ “بدیهی” مشارکت های مطرح شده است. در حال حاضر، مالیات بر حقوق برای تامین اجتماعی 12.4 درصد از دستمزد تا 160000 دلار تعیین شده است که به طور مساوی بین کارمندان و کارفرمایان تقسیم می شود. سناتور پیشنهاد می کند که این محدودیت حذف شود که به نفع افراد پردرآمد است. “اگر برای مالیات دهندگانی که درآمدشان زیر 160000 دلار است به اندازه کافی خوب است، چرا میلیاردرها یک سواری رایگان دریافت می کنند؟” بر اساس محاسبات انجام شده توسط این سازمان، اگر امروز اجرا شود، احتمالاً 63 درصد از کمبود را پوشش خواهد داد. CRFB. نادیده گرفتن این موضوع 0 درصد از کسری را پوشش می دهد و احتمالاً شوک های شدیدتری در سیاست را در دهه آینده ضروری می کند. حدس بزنید کدام یک از کنگره ها را انتخاب می کند.