اولین ناو هواپیمابر کاملاً جنگی چین رونمایی شد: عکسها

اولین ناو هواپیمابر کاملاً جنگی چین به سرعت در حال شکل گیری است. و معلوم شد که معامله ای بزرگتر از حد انتظار است.

در سطح ، به نظر می رسد یک مونتاژ کج از بلوک های فولادی است. اما عکسهای ماهواره ای که همین دو هفته پیش گرفته شده ثابت می کند که عزم پکن برای تبدیل شدن به یک قدرت جهانی پیش رو است.

آنها اجزای مهم مدولار دسته اول کلاس جدید ناو هواپیمابر را جمع کرده اند. این اولین مدرک مهم در مورد آنچه در آینده خواهد آمد است. و ناظران نیروی دریایی در سراسر جهان در حال بررسی هر پیکسل برای کشف جزئیات آنها هستند.

یک چیز مسلم به نظر می رسد: این بزرگتر از حد انتظار است.

و این بدان معناست که احتمالاً تعادل قدرت در اقیانوس آرام به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد.

مرتبط: “آماده جنگ”: تنش های چین افزایش می یابد

هرچه بزرگتر بهتر

نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق (PLAN) در حال حاضر دو ناو هواپیمابر کوچک را اداره می کند لیائونینگ و شاندونگ. اینها طرح های دوران اتحاد جماهیر شوروی است. توانایی رزمی آنها محدود است. اما آنها یک منحنی یادگیری سریع را برای آنچه در آینده می آید ارائه می دهند.

003 نوع بعدی است.

همیشه تبلیغ می شد که یک کشتی جنگی لیگ بزرگ است ، قابل مقایسه با ناوهای هواپیمابر تمام عیار نیروی دریایی فرانسه و ایالات متحده.

اما جدا کردن جزئیات از غرور رسانه های کنترل شده حزب کمونیست پکن کار دشواری بوده است.

آیا از انرژی هسته ای استفاده می کند؟ آیا منجنیق و سیمهای دستگیر کننده مورد نیاز هواپیماهای بزرگ را دارد؟ اینکه فناوری پشت طراحی چقدر پیشرفته و موثر است؟

عکسهای ماهواره ای Google Earth از اوایل ماه نوامبر کار در حال جمع آوری Type 003 را نشان می دهد.

ناظران نیروی دریایی پیکسل ها را شمرده و با اندازه های شناخته شده عناصر در متن تصویر مقایسه می کنند. نتیجه گیری احتمالی آنها این است که کشتی حداقل 285 متر در خط آب است. این چیزی که مشابه همتای آمریکایی آن است.

توماس شوگارت زیر دریایی سابق: “من هیچ معمار نیروی دریایی نیستم ، اما با توجه به این ابعاد حدس می زنم که تخمین مشترک 85000 تن برای نوع 003 کمی کم باشد و اندازه نهایی آن احتمالاً نزدیک به ابرخودروی های آمریکایی باشد.” توییت کرد.

تردیدهای وی آینه شک ریک جو تحلیلگر نیروی دریایی است.

“اندازه بزرگ 003 طول خطوط آب و پرتوی بالقوه (دومی 40 متر در وسیع ترین نقطه آن است) باعث شده است برخی از بخشهای جامعه تماشاگر PLA به این س questionال بپردازند که آیا شایعات گذشته در مورد 85000 تن جابجایی کامل ممکن است دست کم گرفته یا بازتابنده باشد یک پیکربندی یا طرح قدیمی تر. “

مرتبط: عکس دهکده “چینی” را نشان می دهد که نباید وجود داشته باشد

مرتبط: محاسبه اشتباه بزرگ چین در استرالیا

آنچه می دانیم

دریادار کریس گرادی فرمانده ناوگان نیروهای ایالات متحده در ماه سپتامبر گزارش های مربوط به پیشروی قدرت حامل چین را کنار زد.

“خوش به حال اونا. این بحث مهم بودن حمل کننده ها را مطرح می کند. ” “ما آنها را داریم. آنها آنها را می خواهند و در حال ساخت آنها هستند. “

https://www.youtube.com/watch؟v=LIEHbmgn4Xw

نوع 003 چین احتمالاً مانند هسته های نیروی دریایی ایالات متحده انرژی هسته ای نخواهد داشت. در عوض ، مانند حامل های جدید اسکی رمپ بریتانیا ، با سوخت های معمولی که توربین های الکتریکی را هدایت می کنند کار خواهد کرد.

جایی که با انگلیس متفاوت باشد ملکه الیزابت کلاس این است که تقریباً منجنیق و سیمهای دستگیر کننده را برای پرتاب هواپیماهای بزرگ و سنگین حمل خواهد کرد. و این باعث می شود که دوباره به لیگ نیروی دریایی ایالات متحده بازگردیم.

همچنین ممکن است توضیح دهد که چرا بزرگتر از حد انتظار شده است.

می نویسد: “در سالهای اولیه شناخته شده بود که 003 در ابتدا به منظور منجنیق منجنیق بخار به جای منجنیق الکترومغناطیسی (EM) در نظر گرفته شده بود ، بنابراین قابل قبول است که ممکن است در کنار تصمیم گیری برای تجهیز آن به منجنیق EM تغییراتی در طراحی و جابجایی 003 رخ داده باشد.” آقای جو دیپلمات.

فقط جدیدترین ناو نیروی دریایی آمریکا دارای این فناوری الکترومغناطیسی است یو اس اس فورد. و برای عملیاتی کردنش سختی زیادی دیده است.

متیو فونایول ، تحلیلگر مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی (CSIS) اخیراً به چینی ها گفت: “چینی ها توانایی فوق العاده ای در طراحی و نصب شناورها نشان می دهند.” واشنگتن پست. “این در حال حرکت است با سرعت. این فرایندی که آنها طی می کنند تا بتوانند خود را در خط مقدم فناوری حامل قرار دهند ، چشمگیر است. “

راهی برای رفتن

نوع 003 قبل از اتمام هنوز به کار قابل توجهی نیاز دارد. عرشه های فوقانی در بالای بلوک های مونتاژ شده ، سپس عرشه آشیانه و سپس خود عرشه پرواز اضافه می شوند. آخرین جزیره (یا برج کنترل) خواهد بود.

تخمین می زند این کشتی در سال 2022 به آب انداخته شود. در آن زمان ، هنوز هم باید بیشتر تجهیزات الکترونیکی ، امکانات اقامتی و سیستم های تسلیحاتی آن را داشته باشد.

رسانه تحت کنترل دولت گلوبال تایمز اخیراً گزارش شده است که تا سال 2025 آماده بهره برداری خواهد بود.

دریادار گرادی هنگام سخنرانی در انجمن مهندسان نیروی دریایی آمریکا ، بر هوای بی توجه تأثیر گذاشت.

“برای من این کاملاً منطقی است. آنها یک قدرت دریایی هستند و ارزش بزرگی را که از هواپیمایی حامل حاصل می شود و اینکه چگونه می تواند فضای بین المللی را شکل دهد درک می کنند. بیش از 100 سال طول کشید تا این حق را بدست آوریم. “

“خون زیادی ، از دست دادن جان ، مقدار زیادی عرق و اشک برای کار کردن هواپیمایی دریایی. ما یک پیشگام بزرگ داریم و یکی از آنها همچنان در آینده گسترش خواهد یافت. پیش بروید و آن کشتی بزرگ را بسازید ، اما برای ساختن اکوسیستم هواپیمایی نیروی دریایی که آن کشتی را زنده می کند – این کار به سختی و زمان زیادی نیاز دارد.

تحلیلگران اشاره دارند که دو ناو موجود به سختی قادر به پرتاب جنگنده های سنگین J-15 هستند. و هنگامی که آنها این کار را انجام می دهند ، هواپیماها حداقل – در صورت وجود – سلاح دارند. این نشان می دهد که برای تأثیرگذاری نوع 003 به منجنیق و همچنین هواپیماهای جدید نیاز است.

اما این تأثیرگذاری شاید خیلی دور نباشد.

آقای جو می نویسد: “با اثبات اثبات توانایی دو کارخانه کشتی سازی (دالیان و جیانگنان) که توانایی ساختن شرکت های حمل و نقل را دارند ، اکنون این سوال پیش می آید که حامل بعدی چینی بعد از 003 ظهور خواهد کرد.” “پیش بینی می شود که حامل های اضافی که از طرح 003 استفاده می کنند قبل از اینکه PLAN به یک طرح هسته ای برسد ساخته می شوند ، اما مشخص نیست که چه تعداد حامل الگوی 003 ساخته شده است.”

جیمی سایدل نویسنده مستقل | JamieSeidel