اقدام قانونی ممکن است مراقبت از تراجنسیتی ها را در آمریکا تغییر دهد

افمسائل EW بین آمریکایی ها و سیاستمدارانشان به اندازه مراقبت های پزشکی برای کودکان مبتلا به نارسایی جنسیتی تفرقه بیندازید. فرمانداران شش ایالت جمهوری خواه لایحه هایی را امضا کرده اند که چنین مراقبت هایی را محدود یا ممنوع می کند، که برخی آن را «کودک آزاری» می دانند. در پاسخ، برخی از این ایالت‌ها مورد شکایت قرار گرفته‌اند و فرمانداران در چندین ایالت دموکرات در حال اعمال حمایت‌هایی برای رفتاری هستند که آن را «نجات‌بخش» می‌دانند. از سیاستمداران انتظار نداشته باشید که برای حل و فصل اختلافات خود تلاش کنند – آنها از افزایش خشم در میان حامیان خود سود زیادی دارند. در عوض، اقدام جدی احتمالاً در دادگاه انجام می شود.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

در 22 فوریه شکایتی تنظیم شد که می تواند شروع یک واکنش منفی باشد. کلویی کول، یک جوان 18 ساله که به صدایی برای انتقال دهندگان در آمریکا تبدیل شده است، از Kaiser Permanente، یک ارائه دهنده بزرگ پزشکی آمریکایی، به دلیل سهل انگاری پزشکی شکایت می کند. خانم کول در سن 12 سالگی تصمیم گرفت که پسر است، در 13 سالگی از داروهای مسدود کننده بلوغ و تستوسترون استفاده کرد و در 15 سالگی تحت ماستکتومی مضاعف قرار گرفت، قبل از اینکه نظر خود را تغییر داد و در 16 سالگی تغییر وضعیت داد.

شکایتی که توسط مرکز آزادی آمریکایی، یک سازمان غیرانتفاعی محافظه‌کار که از خانم کول حمایت می‌کند، در کالیفرنیا به ثبت رسانده است، کایزر را متهم می‌کند که به جای تمرکز بر سلامت روان پیچیده‌اش، «آزمایش تغییر جنسیت شبیه‌سازی‌کننده و مثله‌کننده» را روی دختری آسیب‌پذیر انجام داده است. وکیل او، هارمیت دیلون، گفت که متخصصان پزشکی “به طور دائم او را برای کسب منفعت تغییر شکل داده اند”. خانم کول که وکلایش می‌گویند معیارهای قرار گرفتن در طیف اوتیسم را دارد، می‌گوید که به ویژه نگران باروری خود و درد و ناراحتی ناشی از پیوند پوست است.

بیانیه گسترده قیصر، در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر در مورد ادعاها، می گوید که “مراقبت های تایید کننده جنسیت محور بیمار را ارائه می دهد که با استانداردهای مراقبت پزشکی و برتری سازگار است”. تاکید می کند که به “تصمیمات آگاهانه بیماران و خانواده های آنها در مورد سلامت شخصی آنها احترام می گذارد”. اما بخش مهمی از این ادعا این است که خانم کول می گوید که او و والدینش از درمان های جایگزین و کمتر تهاجمی مانند مراقبت های روانپزشکی مطلع نشده اند. با توجه به این شکایت، پزشکان پیشنهاد کردند که نارسایی جنسی او «هرگز برطرف نمی‌شود مگر اینکه از طریق شیمیایی/جراحی تغییر کند». خانم کول در تجمعی در خارج از ساختمان کنگره در ماه سپتامبر گفت که کلینیک پرونده او را به عنوان انتخابی بین داشتن یک دختر خودکشی یا یک پسر ترنس به والدینش ارائه کرد.

طرفداران انتقال پزشکی در نوجوانان می گویند که انتقال مجدد بسیار نادر است. مخالفان به دو مطالعه اخیر اشاره می کنند که نشان می دهد 20 تا 30 درصد از بیماران ممکن است درمان هورمونی را ظرف چند سال متوقف کنند.

تاکنون دعوای حقوقی کمی از سوی «تغییر دهندگان» صورت گرفته است، افرادی که برای نارسایی جنسیتی تحت مراقبت قرار گرفتند اما سپس تصمیم گرفتند درمان را متوقف یا معکوس کنند. اقدامات پزشکی که آنها انجام دادند نسبتاً جدید است. ممکن است سالها طول بکشد تا افراد نظر خود را تغییر دهند یا شروع به تجربه اثرات منفی کنند. کندیس جکسون، وکیل ساحل غربی، می‌گوید: علاوه بر این، بسیاری از ایالت‌ها دارای محدودیت‌های کوتاه مدت هستند. برخی از سیاستمداران ایالتی قول داده اند که این محدودیت ها را تغییر دهند.

عارضه دیگر این است که بر خلاف جراحی ناموفق، ادعا و اندازه گیری آسیب زمانی که پزشک دقیقاً آنچه را که وعده داده شده ارائه کرده باشد دشوارتر است. موضوع مبهم‌تر همچنان این باور است که پزشکان با این واقعیت که می‌توانند بگویند از دستورالعمل‌های بدن پزشکی خود در مورد مراقبت‌های تأییدکننده جنسیت پیروی می‌کنند، محافظت می‌کنند، فرضی که کمی آزمایش‌شده است.

تعداد کمی از شرکت‌های حقوقی می‌خواهند که برچسب ترنس‌فوبیک، «لغو» یا از دست دادن مشتریان خود را تهدید کنند. خانم جکسون پس از اینکه متوجه شد که یافتن نمایندگی قانونی برای افرادی که در حال انتقال هستند چقدر سخت است، شرکت خود را تأسیس کرد. حداقل تا کنون پول کمی در این تجارت وجود داشته است. و یک متخصص اطفال می افزاید، بسیاری از افرادی که در حال انتقال هستند سابقه بیماری روانی دارند. آنها ممکن است شاهدان ضعیفی باشند. اما یک شاهد ستاره معتبر می تواند قالب را بشکند. ممکن است معلوم شود که این خانم کول است، که وکلای او ادعا می کنند که دیگران از سراسر آمریکا با آنها تماس گرفته اند، که در حال آماده سازی دعوی قضایی از طرف مشتریان خود هستند.

رسیدگی به مواردی از این قبیل زمان می برد و در مورد آنها حکم صادر می شود. برخی ممکن است پشت درهای بسته مستقر شوند. خانم جکسون می‌گوید که برای نبردی سخت آماده می‌شود، دقیقاً مانند جنگی که در برابر بیگ توتون انجام شد. پیروزی‌های قانونی برای انتقال‌دهنده‌ها می‌تواند پیامدهای ضربه‌ای به همراه داشته باشد، زیرا باعث می‌شود بیمه‌گران رفتارهای انتقال جنسیت را به عنوان یک مسئولیت در نظر بگیرند. این امر هزینه‌های ارائه درمان را افزایش می‌دهد و ارائه‌دهندگان را نسبت به تبلیغات دقت بیشتری می‌کند.

اکثر آمریکایی ها طرفدار حمایت از افراد ترنس در برابر تبعیض هستند، اما آنها به شدت در مورد کودکانی که از نظر پزشکی در حال انتقال هستند، اختلاف نظر دارند. در حالی که 72 درصد جمهوری‌خواهان معتقدند ارائه مراقبت‌های پزشکی به یک کودک برای تغییر جنسیت غیرقانونی است، طبق گفته مرکز تحقیقات پیو، یک اندیشکده، تنها 26 درصد از دموکرات‌ها موافق هستند. فعالانی که معتقدند چنین مراقبتی جان انسان ها را نجات می دهد، سعی کرده اند خانم کول را با تمرکز بر حمایتی که او از طرف آتش نشان های راست دریافت می کند، بدنام کنند. اما حقایق این پرونده – اگر آن‌طور که ادعا می‌شود – می‌تواند دست‌کم برخی از آنها را برای تفکر درنگ کند.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.