افشای فایل‌ها یکی از بدترین نقض‌های اطلاعاتی آمریکا در یک دهه اخیر است

ON 26 فوریه مقامات از SBU، سرویس امنیتی اوکراین، به نتیجه قابل توجهی رسید. ماموران خودشان در بلاروس دستورات را زیر پا گذاشتند و اوایل همان روز به یک هواپیمای جاسوسی روسیه حمله کردند. جاسوسان آمریکایی در حال گوش دادن بودند. آنها لقمه اطلاعات را در اسلاید بسیار طبقه بندی شده در مورد جنگ در اوکراین که توسط ستاد مشترک آمریکا در 1 مارس منتشر شد، مشاهده کردند. در عرض چند روز آن گزارش چاپ و در اینترنت آپلود شد. همینطور تعداد زیادی دیگر. به نظر می رسد این جدی ترین افشای اطلاعاتی آمریکا در یک دهه اخیر باشد.

پرونده های فاش شده که شامل ارزیابی های نظامی در مورد جنگ در اوکراین و سیا گزارش‌های مربوط به طیف وسیعی از مسائل جهانی، زمانی که برخی از آنها در تلگرام، یک برنامه پیام‌رسانی که به طور گسترده در روسیه استفاده می‌شود، ظاهر شد، مورد توجه گسترده‌تری قرار گرفت. به گفته Bellingcat، یک گروه تحقیقاتی، برخی از آنها در دیسکورد، یک سایت چت محبوب بین علاقه مندان به بازی های ویدیویی، در 1 و 2 مارس منتشر شده بود. برخی از مطالب طبقه بندی شده در اوایل ژانویه ظاهر شده بود. اقتصاد دان بیش از 50 اسلاید را بررسی کرده است. دیگران هنوز در حال آشکار شدن هستند: واشنگتن پست می گوید که حدود 300 سند را بررسی کرده است.

وزارت دفاع بریتانیا در 11 آوریل گفت که این افشاگری “سطح جدی از عدم دقت را نشان می دهد”. پس از انتشار این اسلایدها در تلگرام، حداقل یکی از آنها به شدت تحت درمان قرار گرفت تا ارقام تلفات اوکراینی و تلفات روسی کمرنگ شود. اما بقیه هیچ نشانه آشکاری از دستکاری نشان ندادند. مقامات سابق اطلاعاتی آمریکا و اروپا گفته اند اقتصاد دان آنها فکر می کردند که این گزارش ها احتمالا اسناد معتبر آمریکایی هستند. به نظر می رسد که پاسخ پنتاگون این را تایید می کند. یک سخنگوی گفت که یک هیئت بین سازمانی را برای ارزیابی خسارت و مشورت با متحدان رهبری می کند. وزارت دادگستری تحقیقاتی را در مورد منبع نشت آغاز کرد. گزارشی توسط واشنگتن پست در 12 آوریل پیشنهاد کرد که فاش کننده در یک پایگاه نظامی کار می کند. زمان وحشتناک است: اوکراین در حال آماده سازی یک ضد حمله است که می تواند ظرف چند هفته آغاز شود. گنجینه فاش شده دریچه ای قابل توجه به وضعیت نیروهای مسلح آن ارائه می دهد.

چندین اسلاید گزارش دقیقی از برنامه‌های غرب برای تسلیح و آموزش ارتش اوکراین ارائه می‌دهد، از جمله وضعیت 9 تیپ اوکراینی، مقدار زره و توپخانه در هر یک و تعداد دقیق گلوله‌ها و راکت‌های هدایت‌دقیق که اوکراین شلیک می‌کند. هر روز. اگر اطلاعات دقیق باشد، اطلاعات نظامی روسیه می تواند به اطلاعات نظامی روسیه اجازه دهد تیپ های خاصی را شناسایی کند که احتمالاً در ابتدای حمله وظیفه نقض دفاع روسیه را داشته اند. این به نوبه خود می تواند به روسیه اجازه دهد تا به دقت بر این واحدها نظارت کند تا مکان و زمان حمله را ارزیابی کند. یک اسلاید نشان می دهد که سپاه 10 اوکراین احتمالاً فرماندهی عملیات را بر عهده خواهد داشت که اکنون مقر آن را به یک هدف آشکار روسیه تبدیل می کند. دیگری نشان می دهد که چه زمانی انتظار می رود زمین گل آلود به اندازه کافی سفت شود تا خودروهای زرهی سنگین عبور کنند.

شاید مخرب ترین اسناد وضعیت دفاع هوایی اوکراین را نشان دهد. اینها پس از مقابله با حملات مکرر هواپیماهای بدون سرنشین و موشکی روسیه، وضعیت بسیار بدی دارند. بر اساس نرخ شلیک غالب، موشک‌های Buk این کشور احتمالاً در 31 مارس تمام می‌شوند (مشخص نیست که آیا واقعاً این اتفاق افتاده است). آن اس-300 موشک فقط تا حدود 2 می دوام خواهند داشت. این دو نوع با هم 90 درصد از پدافند هوایی میان برد اوکراین را تشکیل می دهند. پنتاگون می‌گوید باتری‌های باقی‌مانده، از جمله سامانه‌های دفاع هوایی غربی، «نمی‌توانند با حجم آتش روسیه برابری کنند»، اگرچه در 4 آوریل اعلام کرد که موشک‌های رهگیر بیشتری ارسال خواهد کرد. این نتیجه گیری می کند که توانایی اوکراین برای محافظت از خطوط مقدم خود تا 23 مه “به طور کامل کاهش خواهد یافت”. یک جدول تاریخ اتمام هر نوع موشک را مشخص می کند. نقشه محل هر باتری را نشان می دهد.

در 10 آوریل، واشنگتن پستبا استناد به اسناد فاش شده اضافی، گزارش داد که تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا به پیش‌بینی تاریکی برای ضدحمله اوکراینی نزدیک شده‌اند. در این سند آمده است: «تداوم کمبودهای اوکراین در آموزش و تدارکات مهمات احتمالاً باعث کاهش پیشرفت و تشدید تلفات در طول حمله خواهد شد. “.

سیگنال های مخفی

با این حال، اسناد به سختی چشم اندازی زیبا از نیروهای روسیه ارائه می دهند. اگرچه این شهر شرق باخموت را ویران کرده است – به گفته رئیس اطلاعات نظامی اوکراین که در یک گزارش نقل شده است، وضعیت تا 28 فوریه در آنجا “فاجعه بار” بود – قدرت رزمی آن فلج شده است. آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا تخمین می‌زند که 35500 تا 43000 سرباز روسی کشته شده‌اند، با بیش از 154000 مجروح، که 40000 بیشتر از آمار اوکراینی است (آژانس اذعان می‌کند که این اعداد روسی هستند). روسیه همچنین بیش از 2000 تانک را از دست داده است و اکنون تنها 419 تانک را «در تئاتر» می‌فروشد. کمپین روسیه در شرق اوکراین “به سمت بن بست پیش می رود” که منجر به “جنگ طولانی بعد از سال 2023” می شود.

اسناد پیامدهای سیاسی گسترده تری خواهند داشت. یک اسلاید نشان می دهد که 97 پرسنل نیروهای ویژه از این کشور هستند ناتو کشورهای اوکراین، از جمله 50 از بریتانیا، 17 از لتونی، 15 از فرانسه و 14 از آمریکا. بیشتر آنها احتمالاً در حال آموزش همتایان اوکراینی خود هستند. کشورها اغلب نیروهای ویژه را با محرمانه بودن قابل توجهی مستقر می کنند. با این حال، کرملین احتمالاً از این افشاگری برای توجیه روایت خود استفاده می‌کند که نه تنها با اوکراین بلکه با کل کشور می‌جنگد. ناتو.

این افشای اطلاعات همچنین یادآوری است که جاسوسان آمریکایی اطلاعاتی را از متحدان خود جمع‌آوری می‌کنند – واقعیتی که در سال 2013 هنگامی که فاش شد که آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA)، مسئول اطلاعات سیگنال ها، از آنگلا مرکل، صدراعظم وقت آلمان، در میان دیگر رهبران جهان جاسوسی کرده بود. آخرین گزارش نشان می‌دهد که آژانس‌های آمریکایی نه تنها از ژنرال‌ها و جاسوس‌های اوکراینی، بلکه از مقامات مجارستان، اسرائیل، کره جنوبی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز جاسوسی می‌کنند. سازمان ملل متحد سگ نگهبان

یکی سیا این گزارش مدعی است که رهبران موساد، آژانس اطلاعات خارجی اسرائیل، مقامات خود و شهروندان اسرائیلی را تشویق کردند تا علیه اصلاحات قضایی بحث برانگیز اعتراض کنند. یکی دیگر که توسط آسوشیتدپرس گزارش شده است، ادعا می کند که جاسوسان روسی به خود می بالیدند که امارات متحده عربی موافقت کرده است با آنها علیه آژانس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس همکاری کند.

مهمتر از آن، افشای اطلاعات نه تنها توضیح می‌دهد که آمریکا از چه کسانی جاسوسی می‌کند، بلکه نحوه انجام این کار را نیز توصیف می‌کند. شرح از SBUارزیابی حمله هواپیمای بلاروس، به عنوان مثال، نه تنها به عنوان فوق محرمانه – بالاترین سطح طبقه بندی آمریکا – مشخص شده است، بلکه “SI-G“. به گفته مقامات آشنا با این نماد، این مخفف نشان‌دهنده موادی است که از اطلاعات حساس سیگنال‌هایی مانند ضربه‌های تلفن یا شنودهای الکترونیکی به دست آمده است. از آنجایی که بسیاری از اسناد، ارتباطات خاص بین افراد یا گروه‌ها، از جمله در سازمان‌های اطلاعاتی و نظامی روسیه را توصیف می‌کنند، ممکن است به اهداف کمک کنند تا متوجه شوند آمریکا چگونه اطلاعات را به دست می‌آورد.

توماس رید از دانشگاه جانز هاپکینز می‌گوید: انتشار این اسناد احتمالاً یکی از چهار افشای اطلاعاتی مهم در قرن حاضر است، در کنار سرقت پرونده‌ها توسط ادوارد اسنودن، یکی از سابقا. NSA پیمانکار، در سال 1392، و انتشار NSA و سیا ابزارهای هک به ترتیب در سال 2016 و 2017. آسیب می تواند شدید باشد. این افشاگری تایید می کند که آژانس های آمریکایی به میزان قابل توجهی به روسیه نفوذ کرده اند. اما جاسوسان و ژنرال های روسیه اکنون احتمالاً اقدامات حفاظتی مانند تغییر روش های ارتباطی خود را انجام خواهند داد.

متحدان آمریکا نیز ممکن است قبل از به اشتراک گذاشتن اسرار تردید کنند. تعداد زیادی از آمریکایی ها به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی دارند. بیش از 1 میلیون نفر از آنها، از جمله بسیاری از پیمانکاران، مانند آقای اسنودن، دارای مجوز برای پرونده های فوق سری هستند. و پس از حملات 11 سپتامبر 2001، که تا حدی به این دلیل رخ داد که اطلاعات به سرعت و به اندازه کافی بین آژانس ها به اشتراک گذاشته نشد، اطلاعات حساس به مراتب گسترده تر توزیع شد. نتیجه یک سیستم نشتی تر بود.

به همین دلیل ژنرال های اوکراینی از افشای اسرار خود محتاط بودند. اکنون آنها ممکن است در یک لحظه حیاتی به هم برسند. “اگر چنین چیزی در انگلستانآقای رید می گوید، یا در اسرائیل، یا آلمان یا استرالیا ایالات متحده اشتراک گذاری را متوقف می کرد [intelligence] به صورت کامل.”

تصحیح: پنتاگون تخمین می زند که حدود 40000 سرباز روسی بیشتر از نیروهای اوکراینی مجروح شده اند، نه 40 برابر بیشتر از آنچه ما در ابتدا نوشتیم. متاسف.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.