از آنجایی که آمریکا و روسیه به اشتراک گذاری داده ها در مورد تسلیحات هسته ای را متوقف می کنند، خطرات افزایش می یابد

بآن را ذره ذره، تار و پود کنترل تسلیحات هسته ای در حال رانت شدن است. آمریکا کارهای زیادی انجام داده است، برای مثال با کنار گذاشتن معاهده موشک های ضد بالستیک و معاهده نیروهای هسته ای میان برد. اما روسیه با تهاجم خود به اوکراین و تهدیدهایش برای استفاده از سلاح های هسته ای، آنچه را که باقی مانده بود، کاهش داد.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

در هفته های اخیر دو ضربه دیگر نیز ایجاد کرده است. در 25 مارس ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد که روسیه تسلیحات هسته ای تاکتیکی (آنهایی که برد نسبتاً کوتاه و بازده کم دارند) در بلاروس، کشور اقماری آن، مستقر خواهد کرد. این کار چندانی برای تغییر توازن هسته‌ای انجام نمی‌دهد – روسیه به ندرت به بلاروس برای حمله هسته‌ای به اوکراین یا اوکراین نیاز دارد ناتو. در عوض، این اقدام بیشتر نوعی ارعاب هسته‌ای است، زیرا نیروهای متعارف روسیه در زمین دچار تزلزل می‌شوند. آمریکا می گوید که هیچ حرکت نگران کننده ای از سلاح های تاکتیکی ندیده است.

جدی تر، توقف تقریباً کامل روسیه به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد سلاح های هسته ای “استراتژیک” دوربرد است. در 21 فوریه آقای پوتین اعلام کرد که روسیه نیو را «تعلیق» خواهد کرد شروع کنیدمعاهده ای که در سال 2010 امضا شد و در سال 2021 تمدید شد. این معاهده آمریکا و روسیه را به 1550 کلاهک و 700 “سکوی پرتاب” مستقر محدود می کند.

معنای عملی حرکت آقای پوتین به زودی مشخص شد: عدم اطلاع رسانی روزانه در مورد موضوعاتی مانند حرکت سلاح های هسته ای. عدم تبادل داده دو بار در سال در مورد وضعیت انبارها و پلتفرم ها؛ بدون بازرسی در زمین؛ و محدودیت در اطلاعات مربوط به پرتاب موشک. در 28 مارس، دولت بایدن به کنگره تأیید کرد که این کشور نیز تبادل دوبار سالانه داده را متوقف خواهد کرد. «ما بدیهی است که مایلیم روسیه را در انطباق کامل ببینیم. ما معتقدیم که جدید شروع کنید این معاهده برای هر دو کشور خوب است. جان کربی، سخنگوی کاخ سفید گفت: هک، این برای جهان خوب است. اما با توجه به اینکه روسیه اطلاعاتی را ارائه نمی‌کرد، «ما نیز تصمیم گرفتیم آن داده‌ها را به اشتراک نگذاریم».

اقدامات تلافی جویانه آمریکا درجه بندی شده است: همچنان خلاصه های عمومی شش ماهه زرادخانه استراتژیک خود را منتشر خواهد کرد. علاوه بر این، حتی اگر روسیه این کار را نکند، به ارائه اعلان‌های روزانه ادامه خواهد داد. رز گوتمولر از دانشگاه استنفورد، که مذاکره کننده ارشد آمریکا برای نیو بود، می گوید: «این یک موقعیت هوشمندانه و همچنین یک موقعیت بسیار مسئولانه است. شروع کنید. این نه تنها به روسیه بلکه به جامعه بین المللی به طور کلی می رساند که ایالات متحده مسئول اینجاست.» با این حال، چنین عدم تقارن – که به موجب آن آمریکا اطمینان می دهد در حالی که آقای پوتین ناامنی هسته ای را دامن می زند – ممکن است برای مدت نامحدود باقی بماند.

مبادله اطلاعات برای ثبات هسته‌ای حیاتی است و هر طرف را قادر می‌سازد تا از پایبندی طرف مقابل به معاهده اطمینان حاصل کند. هوشمندی برخی از شکاف های ایجاد شده در اثر نبود مبادلات را پر خواهد کرد. اما به گفته داریل کیمبال از انجمن کنترل تسلیحات، یک گروه لابی، با گذشت زمان، تصویر هر یک از طرفین از زرادخانه طرف مقابل محو می شود و شک و تردید و خطر سوء تفاهم افزایش می یابد. او می‌گوید: «مدیریت یک رابطه دشوار را سخت‌تر می‌کند.

در حال حاضر هر دو طرف می گویند که از نیو تبعیت خواهند کرد شروع کنیدمحدودیت های سلاح ها با این حال، شکست در اشتراک‌گذاری اطلاعات هسته‌ای خطر یک مسابقه تسلیحاتی در آینده را افزایش می‌دهد. این معاهده قرار است در کمتر از سه سال دیگر منقضی شود و آخرین محدودیت زرادخانه های هسته ای را از بین ببرد. با عمیق تر شدن دشمنی، چشم انداز یک معامله بعدی از بین می رود. این درست زمانی اتفاق می افتد که دوران جدیدی از بازدارندگی هسته ای سه جانبه نزدیک می شود: طبق آخرین تخمین پنتاگون، آمریکا به زودی نه با یک بلکه با دو رقیب هسته ای بزرگ روبرو خواهد شد، زیرا چین ذخایر هسته ای خود را از چند صد کلاهک به شاید 1500 تا سال 2035 می رساند. .

آمریکا در بحبوحه مدرن سازی «سه گانه» هسته ای خود از سلاح های زمینی، دریایی و هوایی است. برخی استدلال می کنند که به زرادخانه بسیار بزرگتری نیاز دارد. جیمز اکتون از موسسه کارنگی برای صلح بین‌المللی، یک اتاق فکر، می‌گوید که روسیه به این ترتیب به شاهین‌های هسته‌ای آمریکایی «یک هدیه» می‌دهد. علاوه بر این، او استدلال می‌کند که محدودیت‌های تسلیحات بیشتر به نفع روسیه است تا آمریکا، زیرا روسیه فقیرتر است و روزی می‌خواهد نیروهای متعارف خود را بازسازی کند. آقای اکتون می‌گوید: «روسیه بینی خود را بریده است تا با چهره‌اش مخالفت کند. ” ایالات متحده در نهایت روسیه را در یک مسابقه تسلیحاتی شکست می دهد.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.