آیا رئیس جمهور می تواند به خود مصونیت بدهد

آخرین روزهای ریاست جمهوری دونالد ترامپ می تواند برای بخشش خود مورد استفاده قرار گیرد – اقدامی که هیچ رئیس جمهور مستقر دیگری تاکنون انجام نداده است اما شخص آقای ترامپ قبلا گفته است که “حق مطلق” انجام آن را دارد.

رهبر آمریكا با اتهامات مربوط به كلاهبرداری مالیاتی ، ممانعت از عدالت و جعل سوابق تجاری روبرو است اما در ماده 2 قانون اساسی آمریكا اختیارات گسترده ای برای وی قائل شده است تا با كمبود توضیح و توجیه ، به او رحم كند.

و او این را می داند. وی این حرف را در سال 2017 هنگام مراجعه به تحقیقات مشاور ویژه رابرت مولر در مورد دخالت روسیه در انتخابات 2016 گفت.

“در حالی که همه موافقند که رئیس جمهور ایالات متحده قدرت کاملی برای عفو دارد ، چرا به این فکر کنید که تنها جنایتی که تاکنون علیه ما منتشر شده است.”

یک سال بعد ، او دوباره به طیف گسترده ای از اختیارات بخشش در صورت نیاز به آنها اشاره کرد.

“همانطور که توسط بسیاری از دانشمندان حقوقی بیان شده است ، من کاملاً حق عفو را دارم ، اما چرا که هیچ کار اشتباهی نکرده ام چرا این کار را می کنم؟” او نوشت.

“در این میان ، شکار جادوگر پایان ناپذیر ، به رهبری 13 دموکرات بسیار عصبانی و درگیر (و دیگران) تا میان دوره ادامه دارد!”

مرتبط: آخرین به روزرسانی های انتخابات ایالات متحده را دنبال کنید

مرتبط: درخواست بایدن از آمریکایی ها برای ماسک زدن

بنابراین ، اختیارات دقیقاً چه چیزی را فراهم می کند؟ آنها به رئیس جمهور نشسته اختیاراتی کاملاً نامحدود برای بخشش هرگونه جنایت فدرال می دهند.

این قدرت ها به گونه ای طراحی شده اند که توانایی انجام کار خوب به اشغالگر کاخ سفید – برای لغو محکومیت در مواردی که غیرمنصفانه یا غیرمنطقی تلقی می شوند ، باشد.

آنها بسیار مهم ، غیرقابل چالش هستند. رئیس جمهور نیازی به ارائه دلیل برای صدور بخشش ندارد و تصمیم قطعی است.

بخشش ، محکومیت کیفری را از بین می برد ، اما رئیس جمهور همچنین می تواند رحمتی را صادر کند که محکومیت را دست نخورده باقی می گذارد اما از مجازات خلاص می شود – اساساً آزادی زندانیان.

زبان در قانون اساسی ایالات متحده مبهم است و به س onال خود بخشودگی پاسخ نمی دهد. کارشناسان می گویند این کاملاً ممکن است ، اما ممکن است به یک مرحله فوق العاده و شخص ثالثی که مایل است خود و میراث خود را در این روند فدا کند ، نیاز داشته باشد.

همانطور که توسط رویترز گزارش شده است ، بخشش “فقط برای جرایم فدرال اعمال می شود (و) ، به عنوان مثال ، از همکاران ترامپ در برابر تحقیقات جنایی که توسط سیروس ونس ، دادستان منطقه منهتن ، دادستان ایالت انجام می شود ، محافظت نمی کند”.

مرتبط: ترامپ وزیر دفاع را اخراج کرد. ممکن است بیشتر بیاید

مرتبط: اسپری توییتر ترامپ با ادعای تقلب در انتخابات

تحقیق آقای ونس بیش از دو سال پیش پس از آنکه مایکل کوهن ، وکیل آقای ترامپ ادعا کرد ، قبل از انتخابات 2016 به دو زن از جمله یک ستاره فیلم بزرگسالان و یک مدل سابق پلی بوی پول زیادی پرداخت کرده است ، آغاز شد.

رویترز گزارش داد که این دو زن ادعا کرده اند که با آقای ترامپ برخورد جنسی داشته اند. رئیس جمهور آنها را انكار كرده است و ادعا كرد این اقدام با انگیزه سیاسی بوده است.

وب سایت خبری سیاسی مستقر در واشنگتن هیل گزارش داد که اتهامات تحقیق مولر می تواند شامل اتهامات فدرال باشد که آقای ترامپ در حالی که به عنوان رئیس جمهور مستقر در برابر آنها مصون بود. اما آنها می توانند پس از روی کار آمدن دولت جدید بازگردند.

هیل گزارش داده است كه آقای ترامپ می تواند به دیگران كه ادعا می شود به عنوان بخشی از دوران حضور خود در كاخ سفید در انجام عمل خلاف شركت كرده اند ، رحمت كند ، از جمله مدیر پیشین مبارزات انتخاباتی پاول منافورت ، مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق و راجر استون دوست و مشاور دیرینه وی.

انجام چنین کاری غیر معمول نیست. در گزارش هیل آمده است که هر چهار رئیس جمهور گذشته به استثنای باراک اوباما “از رحمت به دلایل شخصی در ماه های آخر کار خود سو officeاستفاده کرده اند.”

مرتبط: پوتین را امضا کنید از ترامپ ناراضی است

مرتبط: نقشه نشان می دهد که چرا ترامپ باخت

کارشناسان درمورد اینکه آقای ترامپ سعی در بخشش خود دارد اختلاف نظر دارند.

برایان کالت ، استاد حقوق اساسی در دانشگاه ایالتی میشیگان ، گفت: “وقتی مردم از من سال می کنند که آیا یک رئیس جمهور می تواند خودش را بخشود ، جواب من همیشه این است که” خوب ، او می تواند تلاش کند “… قانون اساسی پاسخ روشنی در این باره ارائه نمی دهد “

کوری برتشنایدر ، استاد علوم سیاسی در دانشگاه براون ، گفت که اگر ترامپ بخواهد از بخشش خودداری کند ، یک گزینه دیگر در دسترس است.

وی می تواند با کناره گیری موقت از ریاست جمهوری ، بند 25 متمم قانون اساسی ایالات متحده را فعال کند.

این باعث می شود که معاون رئیس جمهور مایک پنس قدرت اجرایی برای بخشش آقای ترامپ را داشته باشد. و سپس آقای ترامپ می تواند به سمت خود برگردد.

اما این س bigال بزرگی است. شاید خیلی بزرگ باشد.

پروفسور برتشنایدر به رویترز گفت: “من فکر نمی کنم پنس بخواهد که این امر میراث خود را تعریف کند.”