آمریکایی های محافظه کار در حال ساختن یک اقتصاد موازی هستند

منشما هستید یک شرکت های محافظه کار خداترس و میهن پرست، تشنه تجارت شما هستند. اگر گوگل و یوتیوب برای شما بیش از حد بیدار شده اند، آنها را به خاطر تاسک و رامبل کنار بگذارید. قبل از پرداخت ماهانه AT&T لایحه، ممکن است بخواهید به Patriot Mobile، شبکه بی سیم محافظه کار مسیحی منحصر به فرد کشور تغییر دهید. به جای جستجوی بی‌ثمر برای دست راستی‌های همکار خود، اکنون می‌توانید پروفایلی در Right Stuff ایجاد کنید، یک برنامه دوستیابی که به کاربران کمک می‌کند با پاسخ‌هایی مانند «۶ ژانویه بود» یا «دروغ لیبرال مورد علاقه» یکدیگر را بشناسند. برای برشته شدن جاوا توسط جانبازان، نوشیدنی “Silencer Smooth” (برشته کردن سبک) از Black Rifle Coffee را در نظر بگیرید.AK-47″ (کباب متوسط)، یا “Murdered Out” (کباب بسیار تیره). و برای اعتراض به احترام هرشی به یک فعال تراجنسیتی در روز جهانی زن، می‌توانید در عوض شکلات جرمی را بخرید، جایی که نوار HeHim حاوی آجیل است و SheHer بی‌تردید است.

و این تازه شروع است. PublicSq، یک بازار آنلاین، خانه 40000 شرکت است که به آزادی، واحد خانواده و قانون اساسی اختصاص داده شده اند. روی آن کلیک کنید و می‌توانید مراقبت از پوست و صنعتگر، پروبیوتیک‌ها، بانک‌ها، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و حسابداران را بیابید. این کسب و کارها امیدوارند که قلب و کیف پول 100 میلیون وطن پرست را به تصرف خود درآورند، که به گفته مایکل سیفرت، بنیانگذار PublicSq، “سومین اقتصاد بزرگ جهان را با هم تشکیل می دهند. تولید ناخالص ملی“. آن مدیر عاملفروشندگان و بیشتر مشتریان مشتاق رویای اقتصاد موازی را در سر می پرورانند که در آن محافظه کاران هرگز نیازی به خرید از لیبرال ها ندارند. آیا چنین دیدگاهی امکان پذیر است؟

جمهوری‌خواهان پوپولیست امروزی بسیاری از ارزش‌های محافظه‌کار کلاسیک را کنار گذاشته‌اند، اما خروج آنها از اتحاد چند دهه‌ای با شرکت‌های آمریکایی یکی از برجسته‌ترین شورش‌ها است. ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا اخیراً نوشت: «جمهوری خواهی شرکتی قدیمی در دنیایی که چپ ها تجارت های بزرگ را ربوده اند، کارساز نیست. این واکنش پس از آن رخ داد که دیزنی لایحه موسوم به “نگو همجنسگرا” فلوریدا را محکوم کرد، گوگل کمک های مالی میان دوره ای نامزدهایی را که از تایید پیروزی جو بایدن در سال 2020 خودداری کرده بودند، متوقف کرد و دلتا، کوکاکولا و مایکروسافت قوانین جدید رای گیری در ایالت های جمهوری خواه را محکوم کردند. برخی استدلال می کنند که این نمایش عمومی ارزش های لیبرالی فراتر از منافع شخصی اقتصادی است. زمانی که محققان دانشگاه شیکاگو هر یک را تجزیه و تحلیل کردند اس&پ از سال 2011، 500 شرکت توییت کردند، آنها دریافتند که با گذشت زمان اظهارات شرکت ها و سیاستمداران دموکرات بیشتر و بیشتر شبیه به نظر می رسد (نمودار را ببینید).

با کسب و کارهای بزرگ در لیست های موفق جمهوری خواهان، کارآفرینان شاهد گشایش بودند. اقتصاد موازی دو مشکل عمده دارد. برای مصرف کنندگان، فرصت خرید از شرکت هایی را فراهم می کند که ارزش های آنها را منعکس می کند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها می‌خواهند برندها سیاسی شوند و اگر این کار را انجام می‌دادند حتی گاهی برای محصولات حق بیمه پرداخت می‌کنند. برای شرکت ها، تامین کنندگانی که از نظر سیاسی همسو هستند به عنوان یک بیمه نامه عمل می کنند. وقتی شرکت‌هایی که به آن‌ها تکیه می‌کنند به خاطر سیاست‌ها کنار می‌روند، می‌توانند به آتش کشیده شوند. پارلر، یک شبکه اجتماعی راست افراطی، زمانی که آمازون خدمات میزبانی وب خود را متوقف کرد و اپل و گوگل آن را از فروشگاه های اپلیکیشن خود پس از 6 ژانویه 2021 حذف کردند، فلج شد. این برداشت درست زمانی انجام شد که توییتر حساب دونالد ترامپ را مسدود کرد و ارتش رسولان او را مسدود کرد. تشنه سکوی تازه شرکت های پشتیبان همسو با سیاست تضمین می کنند که فرصت های تجاری از دست نمی روند.

شرکت‌ها به سرعت می‌آموزند که ساختن جایگزین‌های مناسب برای محصولات رایج – و جذب مشتریان از شرکت‌های بزرگ – سخت است. نوشتن و حفظ کد برای اجرای گوگل و یوتیوب آنقدر پرهزینه است که هیچ استارتاپ کوچکی نمی تواند امیدوار به رقابت باشد. برای سرویس‌هایی مانند فیس‌بوک و Tinder، ارزش شرکت‌کنندگان بیشتر به‌شدت بهبود یافته است. به همین دلایل، بسیاری از شرکت‌های محافظه‌کار فناوری در حال فروپاشی هستند. تاسک و رامبل در خارج از محافل راست افراطی، نامی را به رسمیت نمی شناسند. دانلود Truth Social، سایت رسانه های اجتماعی دونالد ترامپ، در حال کاهش است. قیمت سهام آن از سال گذشته به شدت کاهش یافته است. The Right Stuff بیش از 50000 تک آهنگ امیدوارکننده را در دو ماه پس از اولین بازی خود ثبت کرد، اما از آن زمان به سختی تعداد بیشتری را جذب کرده است (به ویژه زنان کمبود دارند). سرمایه اولیه آن از پیتر تیل، میلیاردر آزادیخواه، تابستان امسال تمام می شود.

دیگران امیدوارند نه تنها با تعهد به ارزش های محافظه کارانه، بلکه با کثیف کردن دستانشان، مشتریان را جذب کنند. بهار گذشته Patriot Mobile، شبکه بی سیم، 11 نامزد را برای کاندیداتوری برای هیئت مدیره مدارس در حومه فورت ورث پیدا کرد و به آنها کمک مالی کرد. 600000 دلار آنها هر کدام را به پیروزی رساند و چهار تخته را ورق زدند که یکی از آنها از آن زمان به بعد “دفتر خاطرات آن فرانک” را کشیده است و LGBTQرمان‌های با مضمون در قفسه‌های کتابخانه. اما مشتریانی که برای خدمات تلفنی مراجعه کرده اند از بی توجهی به آنها ناامید شده اند و در بررسی ها می گویند که خدمات ضعیف شرکت به مشتریان “نه عیسی چه خواهد کرد!» و ادعا می کنند که مدیریت بسیار بد است “آنها آن را مانند بایدن اداره می کنند”.

موسس MyPillow، مایک لیندل، یک نظریه‌پرداز توطئه، سیاست را بر محصول برتری می‌دهد. پس از اینکه Dominion، یک سازنده ماشین های رأی گیری، از او به دلیل انتشار ادعاهای نادرست در مورد تقلب در انتخابات شکایت کرد، Costco، Bed Bath & Beyond، Wayfair و بیش از ده ها فروشگاه دیگر بالش های او را ذخیره نکردند. آقای لیندل می گوید که شرکت به دلیل آن 65 میلیون دلار از دست داد.

ژانر سوم شرکت، که برای تقویت کانون‌های محافظه‌کار کار می‌کند، ممکن است موفق‌تر باشد. با توجه به آن مدیر عاملConservative Move، یک دلال املاک که به مشتریان کمک می کند خانه خود را در ایالت دموکرات بفروشند و در ایالت جمهوری خواه بخرند، از سال 2016 “ده ها هزار” نفر را به محله های جدید نقل مکان کرده است. درآمد در RedBalloon، یک هیئت شغلی که به کارگران کمک می کند فرار کنند. شرکت‌های «بیدار» و استخدام در شرکت‌های راست‌گرا که، برای مثال، به حق کارمندان برای واکسینه نشدن احترام می‌گذارند، در سه ماهه اول سال 2023 رشد 90 درصدی داشته است. (موسس شرکت دامنه RedBalloon.work را خریداری کرد زیرا .com « خیلی شبیه کمونیست بود.)

این اولین حمله آمریکایی ها به اقتصاد موازی نیست. در دوران جیم کرو، سیاه‌پوستان مناطق تجاری مستقلی ساختند که به اجبار از مغازه‌های محلی خارج شدند. رهبران جامعه از استفاده از “دلار دو وظیفه” در مغازه های سیاه پوست برای خرید همزمان کالاها و حمایت از کالاهای خود صحبت کردند. بعدها، در دهه 1970، گروهی از لزبین ها با هدف اتوپیایی ایجاد بازار کار خالی از شوهر، تلاش کردند از «اقتصاد مردانه» کناره گیری کنند.

جدا هنوز با هم

هیچ یک از این دو گروه به آن خودکفایی که آرزوی آن را داشتند نرسیدند. در جنوب پول اندک بود و تبعیض وجود نداشت: تاجران سیاه پوست آرد و لباس می فروختند، اما فاقد ابزار و ارتباطات برای باز کردن نمایندگی های خودرو یا بانک بودند. برخی از شرکت‌های فمینیستی در ابتدا سودآور بودند – یک شرکت ضبط و چاپخانه پیشتاز بودند – اما به مرور زمان فروش‌ها آسیب دید، انرژی پیشگامان کاهش یافت و پول خشک شد. محافظه کاران امروزی نسبت به جدایی طلبان گذشته دسترسی بهتری به سرمایه دارند و ممکن است تعدادشان بیشتر باشد. لیزابت کوهن، مورخ دانشگاه هاروارد می‌گوید، اما جنبش از استراتژی‌های قدیمی استفاده می‌کند که در گذشته شکست خورده است.

چندی پیش Brave Books، ناشر کتاب کودکان ضد بیداری، با «فیل ها پرنده نیستند» منتشر شد، داستان فیلی که توسط فرهنگ کرکس، مشتاق پرنده شدن است. فرهنگ او را با یک منقار و چند بال گیره ای مناسب می کند، اما پس از تلاشی آزاردهنده برای پرواز فیل می فهمد که این احساسات او نیست که او را تعیین می کند، بلکه بدنش است. کودکانی که این کتاب خوانده می‌شوند ممکن است در ایالت‌های جمهوری‌خواه زندگی کنند که ورزشکاران ترنسجندر را از انجام ورزش‌های مدرسه منع می‌کند، سقط جنین را ممنوع می‌کند و به والدینشان اجازه می‌دهد تا تپانچه‌های بدون مجوز حمل کنند. اما وقتی پدر خواندن داستان را تمام می کند، ممکن است فقط سوار جیپ خود بپرد تا شام را از Shake Shack بردارد. وقتی با غذا به خانه می‌رسد، همه روی آن می‌آیند IKEA کاناپه برای تماشای فیلم نتفلیکس. مامان احتمالاً یک پیمانه از بن و جری مورد علاقه اش را باز خواهد کرد. حتی اگر به نظر می رسد که همه چیز دیگر قطبی تر می شود، در حال حاضر، آمریکایی ها همچنان به آنچه می خرند مقید هستند.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.