آمریکایی های جوان تر نسبت به چین دوستانه تر هستند

تیرقابت HE بین آمریکا و چین به اتاق های خوابگاه کالج نفوذ می کند. با استناد به نگرانی‌های امنیت ملی، حداقل ۲۹ ایالت TikTok، برنامه ویدیویی متعلق به شرکت چینی ByteDance را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده‌اند. بسیاری از دانشگاه ها نیز دانشجویان را از استفاده از این برنامه در وای فای دانشگاه منع کردند. در عمل، این بدان معناست که دانش‌آموزان از داده‌ها استفاده می‌کنند، نه وای‌فای، برای تماشای ویدیوهایی از دوستانی که لباس‌هایشان را برای استخدام گروهی نشان می‌دهند. اما تعجب جوانان از ممنوعیت های TikTok ممکن است نشان دهد که آنها چقدر متفاوت از والدین خود به چین نگاه می کنند.

نظرسنجی اخیر از اقتصاد دان و YouGov تفاوت حیرت انگیزی را در دیدگاه آمریکایی ها نسبت به چین بر اساس گروه سنی نشان می دهد. تقریباً 25٪ از آمریکایی های 18 تا 44 ساله گفتند که چین را به عنوان یک دشمن می بینند، در حالی که این رقم در حدود 52٪ از 45 سال و بالاتر بود (نمودار را ببینید). تقریباً به همان اندازه جوانان آمریکایی گفتند که چین را «دوست» می‌دانند، همان‌طور که می‌گویند این کشور «دشمن» است. فقط 4 درصد از آمریکایی های مسن چین را دوستی می دانند.

جوانان آمریکایی نیز نسبت به همسالان مسن‌تر خود کمتر روسیه را دشمن می‌دانستند، اگرچه در تمام سنین نسبت به چین خصومت بیشتری نسبت به روسیه داشتند. این احتمالاً به دلیل جنگ در اوکراین و بیزاری طولانی مدت آمریکایی های مسن تر از اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ سرد است.

در همین حال، دیدگاه‌های حزبی نسبت به چین در حال تغییر است. جمهوری خواهان مدت هاست که بیشتر از دموکرات ها چین را به عنوان یک دشمن می بینند. اما هر دو طرف جنگ طلب تر شده اند. زمانی که دونالد ترامپ در سال 2017 روی کار آمد، تنها 10 درصد از دموکرات ها و 20 درصد از جمهوری خواهان گفتند که معتقدند چین یک دشمن است. تا هفته گذشته، 34 درصد از دموکرات ها و 48 درصد از جمهوری خواهان این دیدگاه را داشتند.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.