یک تیم جدید سیاست خارجی – جو بایدن متحدان خود را در آغوش می گیرد – و آنها را برای حضور در چین دعوت می کند | ایالات متحده

رئیس جمهور منتخب اعتماد به نفس ، وفاداری و همفکری را در انتخاب های امنیت ملی خود انتخاب می کند


به زودی جو بایدن به عنوان رئیس جمهور در ژانویه به قدرت می رسد ، رنگ و بویی جدید در سیاست خارجی آمریکا ایجاد می شود و این هفته او تیم جدیدی را معرفی می کند که به تنظیم آن کمک خواهد کرد. سه نفر برتر آن ، که به طور رسمی در 24 نوامبر اعلام می شود ، در مورد تضادی که وی می خواهد با رئیس جمهور پر آشوب دونالد ترامپ ایجاد کند ، چیزهای زیادی می گویند. گزیده های وی قابل پیش بینی ، محکم و منطبق بر اعتقاد به نظم بین المللی مبتنی بر قوانین هستند.

انتظار می رود نامزد وی برای وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن باشد که در دو سال گذشته ریاست جمهوری باراک اوباما به عنوان معاون وزیر خارجه خدمت می کرد. این 58 ساله با آقای بایدن یک پیاده روی طولانی مدت است ، که از سال 2002 در کمیته روابط خارجی سنا برای او کار کرد ، سپس (زمانی که آقای بایدن معاون رئیس جمهور بود) به عنوان مشاور امنیت ملی او ، و اخیراً به عنوان مشاور عالی مشاور سیاست خارجی در جریان مبارزات انتخاباتی خود برای کاخ سفید. در سالهای ترامپ وی یک شرکت مشاوره ای با میشل فلورنوی ، یکی دیگر از مقامات ارشد دولت اوباما تأسیس کرد که به عنوان وزیر دفاع منصوب می شود.

گفته می شود كه آقای بایدن برای مشاور امنیت ملی خود ، یك عضو دیگر از نزدیكان وی ، جیك سالیوان را انتخاب كرده است. اگرچه ، در سن 43 سالگی ، وی جوانترین فرد در این نقش از زمان مک جورج باندی در دهه 1960 است ، اما او نیز دارای تجربه زیادی است ، همچنین در زمان وزیر منشی بعنوان مشاور امنیت ملی آقای بایدن و به عنوان معاون رئیس دفتر هیلاری کلینتون خدمت کرده است. دولت او همچنین کاملاً باهوش است.

در همین حال انتظار می رود نامزد آقای بایدن به عنوان سفیر سازمان ملل لیندا توماس-گرینفیلد ، یک دیپلمات حرفه ای آفریقایی-آمریکایی باشد که رئیس سرویس خارجی و در دوره دوم ریاست جمهوری آقای اوباما ، عالی ترین مقام آفریقا بود. وی در سالهای اخیر به مشاوره مادلین آلبرایت ، وزیر امور خارجه سابق پیوست و علاقه خاصی به اصلاحات مورد نیاز برای مدرن سازی وزارت امور خارجه داشت.

چه انتظاری از تیم جدید داریم؟ بدون آتش بازی ، مطمئنا آقای بایدن به دنبال ثبات و اطمینان بوده است ، نه شخصیت های مشهور عمومی. آقای بلینکن کاملاً متعارف نیست: او با یک گروه موسیقی بازی می کند ، او به دبیرستان در فرانسه رفت ، پدر خوانده او یک بازمانده از هولوکاست بود و یک خانواده جوان دارد. اما او به عنوان یک مرکزگرا دیده می شود که با افراد راست و چپ به خوبی روبرو می شود. مت دوس ، مشاور سیاست خارجی برنی سندرز ، آقای بلینکن را “انتخاب خوب” برای وزیر امور خارجه خواند و در توئیتی نوشت: “داشتن یک دیپلمات عالی رتبه که به طور منظم با افراد مردمی مترقی درگیر است” یک چیز جدید و عالی خواهد بود.

متحدان آمریكا می توانند انتظار رفتاری كاملاً متفاوت از نشانگر و ضرب و شتمی را داشته باشند كه توسط آقای ترامپ متحمل شده اند. آقای سالیوان در ماه سپتامبر در پادکست با موسسه لووی ، اندیشکده استرالیایی ، گفت: “متحدان قرار است در سلسله مراتب اولویت ها جایگاه خود را کسب کنند.” آقای بلینکن متحدان را در رقابت با چین ، شاید بزرگترین چالش سیاست خارجی سالهای آینده ، حیاتی می داند. وی انتظار دارد با “کشورهای همفکر” همکاری کند تا اطمینان حاصل کند که قواعد بازی عادلانه است – و متحدین به نفوذ بیشتر آمریکا کمک می کنند: برای چین بسیار دشوارتر است “نادیده گرفتن 60٪ از تولید ناخالص داخلی جهان نسبت به نادیده گرفتن یک چهارم آن ، “او در بهار در مریدین ، ​​مرکز دیپلماسی مستقر در واشنگتن گفت.

آقای بلینکن همچنین فکر می کند که اشتباه بزرگی برای آمریکا بوده است که از نقش رهبری خود در نهادهای بین المللی عقب نشینی کرده است به روشی که آقای ترامپ انجام داده است: “این به راحتی خلا ایجاد می کند”. در سازمان ملل کار خانم توماس-گرینفیلد این خواهد بود که به جهانیان نشان دهد که آمریکا بازگشته است. که به طور طبیعی به او خواهد آمد. انواع مسائلی که وی معتقد است آمریکا باید آنها را رهبری کند ، اما این کار را متوقف کرده است – به عنوان مثال پناهندگان و مسائل بشردوستانه و همچنین تغییرات آب و هوا – در قلب کار سازمان ملل قرار دارند.

به خصوص در مورد آب و هوا ، دولت جدید قصد دارد با سر و صدا برگردد. آقای بایدن در تاریخ 20 ژانویه ، اولین روز روی کار آمدن خود ، قصد دارد به توافق پاریس بپیوندد. وی قرار است جان کری ، وزیر امور خارجه سابق با علاقه به پایداری را به عنوان تزار آب و هوایی خود منصوب کند. اولین روزهای آغاز به کار مسئولیت کنترل تسلیحات نیز به ویژه با توافق هسته ای استارت جدید با روسیه در تاریخ 5 فوریه منقضی می شود ، مگر اینکه روسای جمهور دو کشور در مورد تمدید آن توافق کنند. آقای بایدن مایل است چنین کاری کند – و به تیم سیاست خارجی خود نیاز دارد تا بلافاصله فعال شود.

بدون شک تیم بایدن برای ترمیم بسیاری از آسیب هایی که آقای ترامپ وارد کرده دردسر خواهد داشت. با این حال آقای سالیوان می داند که ، در ایجاد تزلزل در سیاست خارجی آمریکا ، آقای ترامپ همچنین “فضای بیشتری را ایجاد کرده است” برای حسابرسی دیرهنگام در مورد برخی از موضوعات ، از جمله تغییر فرم روابط کشور با چین. چالش دولت بایدن استفاده بهینه از آن فضا خواهد بود.

از این محتوا استفاده مجدد کنیدپروژه اعتماد