پرونده دانیل پری تناقضات علاقه مندان به اسلحه در تگزاس را نشان می دهد

منN 2020 دنیل پری (تصویر)، که به عنوان یک راننده اوبر در مرکز شهر آستین کار می کرد، با یک هفت تیر در ماشین خود به سمت گروهی از معترضان «جان سیاهان مهم است» راند. یکی از معترضان، گرت فاستر، که خود به طور قانونی حامل حامل بود AK-47 (جزئیاتی که در هر کشور دیگری حکایت از وقوع جنگ دارد)، نزدیک شد. آقای پری پنج بار به او شلیک کرد و او را کشت. آقای پری استدلال کرد که او برای دفاع از خود به فاستر شلیک کرد، زیرا فاستر اسلحه خود را به سمت او نشانه رفت.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

هیئت منصفه با ادعای دفاع از خود آقای پری مخالفت کرد و او را به قتل در 7 آوریل محکوم کرد. روز بعد، فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، تمایل خود را برای عفو آقای پری اعلام کرد. این حرکت بسیار غیرعادی است. آقای پری محکوم نشده است و منتظر توصیه برای عفو از سوی هیئت عفو و آزادی مشروط ایالت است که اعضای آن را آقای ابوت منصوب کرده است. آقای پری و فاستر هر دو سفید پوست هستند. فاستر کهنه سرباز نیروی هوایی بود. آقای پری یک سرباز فعال بود. به نظر می رسد بزرگترین تفاوت آنها در وابستگی آنها به قبایل مختلف سیاسی بوده است.

آنچه رخ می دهد به دلیل آنچه در مورد تگزاس و آمریکا آشکار می شود ارزش تماشا را دارد. اولاً، نشان می دهد که برخی رسانه ها می توانند تأثیر زیادی بر سیاستمداران بگذارند. آقای ابوت از عفو آقای پری در یک روز پس از تاکر کارلسون، مفسر بانفوذ فاکس نیوز، حمایت کرد که از “وحشیگری قانونی” محکومیت آقای پری ابراز تاسف کرد و از آقای ابوت به دلیل اعتقاد به اینکه “در تگزاس حق دفاع از خود وجود ندارد” انتقاد کرد. ”

مارک جونز، استاد دانشگاه رایس، می‌گوید که آقای ابوت نمی‌خواهد برای پایگاه جمهوری‌خواه یا قانون‌گذاران در تگزاس به‌اندازه کافی محافظه‌کار به نظر نرسد، زیرا او اولویت‌های قانونی خود را در کنگره در آستین پیش می‌برد. دفاع از آقای پری همچنین باعث افزایش وجهه ملی آقای ابوت در میان رای دهندگان جمهوری خواه می شود، زیرا او به سمت بالاتری می رود، با پرونده آقای پری که چندین موضوع مورد علاقه آنها مانند حقوق اسلحه و بی اعتمادی به معترضان “بیدار” و دادستان های منطقه مترقی را به هم پیوند می دهد. (خوزه گارزا، DA برای شهرستان تراویس، که شامل آستین می‌شود، توسط یک سازمان حمایت مالی شده توسط جورج سوروس انجام شد.)

اریک روبن از دانشکده حقوق ددمن دانشگاه متدیست جنوبی در دالاس می‌گوید دوم، پرونده پری به «الگوی سیاسی‌سازی دفاع از خود» رو به رشد اشاره می‌کند. در سال‌های اخیر، سیاستمداران تمایل بیشتری برای ورود به پرونده‌های بحث‌انگیز داشته‌اند. دونالد ترامپ ارزیابی های مثبتی از شخصیت کایل ریتنهاوس ارائه کرد، مردی که به سه نفر تیراندازی کرد و دو نفر را کشت (او از همه اتهامات تبرئه شد) و مارک مک کلاسکی که به همراه همسرش پاتریشیا از ایوان جلوی معترضان زندگی سیاه پوستان مهم است اسلحه می زدند. . (خانواده مک‌کلاسکی به جنایات خود اعتراف کردند، اما توسط فرماندار میسوری مورد عفو قرار گرفتند.) برخی از کارشناسان و سیاستمداران جناح راست می‌گویند که آقای پری هرگز نباید تحت پیگرد قانونی قرار می‌گرفت. آقای روبن می‌گوید این تصور که دفاع از خود باید کسی را از تعقیب «رادیکال» و انحراف از هنجارهای قانونی «ایمن کند» است.

شواهد، چه رسد به رای متفق القول هیئت منصفه مبنی بر مجرمیت آقای پری به قتل، به هر حال این حق را به عنوان مصداق واضح «دفاع از خود» به یک مورد عجیب تبدیل می کند. آقای پری برای یکی از دوستانش پیامی فرستاد و گفت که ممکن است “ممکن است مجبور شود چند معترض را در راه رفتن به محل کار بکشد” و وقتی دوستش به او پیشنهاد داد که باید عاقلانه از مهمات استفاده کند تا تمام نشود، او پاسخ داد که “فقط این کار را انجام خواهد داد”. به آنهایی که در جلو هستند شلیک کنید و پدال را به سمت فلز فشار دهید. در صحبت اولیه خود با پلیس، پس از گزارشی که به فاستر شلیک کرده است، گفت که “باور داشت” فاستر می خواهد اسلحه خود را به سمت او نشانه بگیرد، نه اینکه قبلاً شلیک کرده بود.

اگر قانون تگزاس «ایستاده باش»، آقای پری فاقد زمینه‌های بالقوه برای دفاع بود، و کارشناسان بستری برای خشم داشتند. بر اساس قوانین عرفی، مردم موظفند در صورت امکان در صورت تهدید عقب نشینی کنند و زور باید متناسب با تهدید باشد. اما از اواسط دهه 2000، با شروع در فلوریدا، ایالت ها قوانینی را تصویب کردند که به مردم این حق را می دهد که در صورت احساس خطر، حتی در خارج از خانه خود، از زور مرگبار استفاده کنند. امروزه حدود 30 ایالت قوانینی را برای “پایان خود” وضع کرده اند. محاکمه قتل آقای پری تنها یک نمونه است که توجه را به تیراندازی به نام دفاع از خود جلب می کند. پسر 16 ساله ای به نام رالف یارل که اخیراً زنگ خانه اشتباهی را در میسوری به صدا درآورده و دو گلوله خورده است، دیگر است.

کامی چاویس، استاد دانشکده حقوق ویلیام و مری، می‌گوید: همگرایی قوانین گسترده «بایستید» و قوانین آسان‌تر اسلحه، ترکیبی سمی است. آقایان پری و فاستر، به لطف قوانین ضعیف تگزاس، هنگام برخورد با یکدیگر مسلح بودند. اما در منطق طرفداران پری ناسازگاری وجود دارد که می گویند او به طور موجه احساس خطر کرده و باید برای دفاع از خود عمل کند زیرا قربانی او تفنگ تهاجمی به همراه داشت. اگر حمل علنی تفنگ های تهاجمی ممنوع می شد، این ترس هیچ دلیلی نداشت. خانم چاویس می‌گوید فعالان حقوق اسلحه «باید در به کارگیری این اصول از نظر فکری سازگار باشند». “فقط به این دلیل که شما مسلح هستید به این معنی نیست که شما یک تهدید هستید.”

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.