هنر پر از انعام دادن جشن

تیاو سرود کریسمس «زنگ‌های نقره‌ای» که برای اولین بار توسط بینگ کرازبی ضبط شد، کم و بیش حال و هوای جشن را در نیویورک تثبیت می‌کند. “پیاده روهای شهر، پیاده روهای شلوغ | به سبک تعطیلات لباس پوشیده است.» او فریاد می زند. “رشته های چراغ خیابان | حتی چراغ های توقف به رنگ قرمز و سبز روشن چشمک می زند | در حالی که خریداران با گنج خود به خانه می روند.» تنها چیزی که از دست رفته است غزلی درباره انعام تعطیلات است. در اپل بزرگ، این فقط پدر کریسمس نیست که نگران فهرست هاست. بسیاری از نیویورکی‌ها «لیست‌های انعام» تهیه می‌کنند و دو بار آن‌ها را بررسی می‌کنند.

نکات جشن به کسانی می رسد که زندگی نیویورکی ها را آسان تر می کنند. دربان‌ها، سگ‌روها، تحویل‌دهندگان غذا، خدمه گاراژ، آرایشگرها، پرستار بچه‌ها، مربیان یوگا و امثال این‌ها انتظار انعام کریسمس را دارند. تلاش برای فهمیدن اینکه به چه کسی و به چه میزان انعام بدهید، به اندازه چیدن درخت یا خوردن غذای چینی در روز کریسمس بخشی از برنامه ریزی فصلی است.

نکاتی برای قدردانی از خدمات ارائه شده ارائه می شود. اگر یک الزام رسمی نباشد، در آمریکا انتظار می رود. در دوره جشن مرسوم است که به سگ واکر معادل یک هفته حقوق می دهند. یک پرستار بچه باید یک تا دو هفته ارزش داشته باشد. کارگران تحویل غذا 20-25٪ در هر سفارش. Streeteasy، یک سایت فهرست املاک، پیشنهاد می کند 20 دلار به پیک های FedEx یا UPS انعام بدهید.

انعام دادن به دربان‌ها به‌ویژه سخت است. برخی از ساکنان می گویند که دربان خود را تقریباً خانواده می دانند. آنها قابل اعتماد، محتاط هستند و مراقب امنیت ساکنان از جمله کودکان هستند. هیچ کس نمی خواهد خیلی کم یا بیش از حد بدهد. یک نیویورکی پر استرس می گوید: «همه اینها به طور بالقوه بسیار ناخوشایند است. الین سوان، کارشناس آداب معاشرت، پیشنهاد می کند که تا زمانی که در یک توپ مچاله شده انعام داده نشود، احتمالاً با سپاسگزاری دریافت می شود. او می‌افزاید، اما برای جلوگیری از ناهنجاری، بسیاری از اعطاکنندگان این روزها از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی مانند Zelle استفاده می‌کنند.

در میان دربان‌ها، حداقل، پول نقد پادشاه باقی می‌ماند. هر دربانی که خبرنگار شما با او مصاحبه کرد، می‌گوید در حالی که کلوچه‌ها یا گیاهان گلدانی پوانستیا بسیار خوب هستند، اما همیشه امیدوارند که یک پاکت پول نقد همراه داشته باشند. یکی از آنها که در ورودی یک ساختمان شیک در خیابان پارک است، می گوید که در سال 2021 انعام های جشن یک دهم درآمد سالانه او را تشکیل می دادند.

میزان دریافت دربان ممکن است به نوع ساختمان بستگی داشته باشد. مستاجران به طور متوسط ​​در انعام خسیس تر از مالکان هستند. برای کسانی که در ساختمان های مجلل در امتداد خیابان پنجم زحمت می کشند، به ویژه کارکنان ارشد، انعام می تواند به هزاران برسد. یک دربان می گوید: «می توانید 900 دلار از یک ساکن و 60 دلار از همسایه همسایه دریافت کنید.

کسانی که در آپارتمان های لوکس مشرف به پارک مرکزی هستند ممکن است استثنا باشند. اما بیشتر نیویورکی‌ها، از جمله رانندگان اتوبوس و معلمان، در ساختمان‌هایی زندگی می‌کنند که انعام دادن به سرپرست یا باربر عادی است. در طول همه‌گیری نیز، قدردانی از کسانی که برای انجام کارهای خود حاضر شدند، زمانی که بسیاری از کارگران یقه سفید توانستند در خانه بمانند، افزایش یافت. Streeteasy پیشنهاد می‌کند به دربان ۲۵ تا ۱۵۰ دلار و به کارگران تعمیر و نگهداری ۲۵ تا ۷۵ دلار بدهید. کیسی رابرتز از Streeteasy می‌گوید: “این واقعاً فقط برای نشان دادن قدردانی شماست.”

اکثر دریافت کنندگان برای هر چیزی که به دست می آورند سپاسگزار هستند. یک مدیر ساختمان می گوید یکی از همکاران آنها را به عنوان هدیه می بیند تا انعام. او بلافاصله پاکت ها را باز نمی کند. او دوست دارد منتظر بماند و همه آنها را در شب کریسمس باز کند.”