قیمت میلگرد آجدار در زابل

میلگرد چیست ؟

با توجه به این خاصیت بسیار مهم ، میزان تنش الاستیک به نام میلگرد کمک می کند. در آرماتور آج 340 ، حداقل مقاومت تسلیم این آرماتور 340 MPa (MPA) است. قیمت میلگرد

مقاومت کششی حداکثر نیروی کششی است که یک جسم می تواند قبل از شکستن مقاومت کند. واحد ها پوند بر اینچ مربع است. مقاومت کششی میله های تقویت کننده می تواند از طریق عملیاتی مانند نورد ، خنک سازی یا عملیات حرارتی افزایش یابد. عبارات مشابهی که برای مقاومت کششی استفاده می شود شامل مقاومت کششی است. آزمون کشش نسبی و کشیدگی میزان انعطاف پذیری یا شکنندگی آرماتور را تعیین می کند. خرید میلگرد

کاربرد انواع میلگرد در بتن

تقویت معمولاً به روشهای مختلفی در واحدهای بتن آرمه که به طور دقیق بر روی نقشه های سازه نصب می شوند ، استفاده می شود. برنامه های مختلف در زیر ذکر شده است. تقویت جهت دار چیست؟ برای افزایش مقاومت کششی بتن بهبود Khamut چیست؟ از برجستگی آرماتور طولی در اثر کمانش و نیروهای برشی جلوگیری کرده و از انتشار ترکها جلوگیری می کند. قاب سنجاقک چیست؟ مقاومت برشی خاموت ها و اتصال کامل بین میله دایره ای طولی و خاموت را تقویت کنید . گاوصندوق چیست؟ برای قرار دادن دو شبکه افقی متوالی در یک فاصله مشخص در داخل قالب (خاک و بتن پایه) میلگرد رکاب چیست؟ قیمت میلگرد ساده

برای حفظ آرماتورهای طولی یا طولی بین دیوار و دال بتنی (U شکل) یا دو جدول آرماتوربندی (شبکه)

قاب Edka چیست؟ لنگر منفی برای پشتیبانی از تیر در برابر نیروهای برشی . تقویت پایه در عمل ، آرماتورها بر روی شبکه در پایه پی قرار می گیرند (با در نظر گرفتن فاصله بین پوشش های بتن).

بسته به میزان بار و عمق پی ، سیستم تقویت کننده می تواند به صورت یک شبکه فرعی یا ترکیبی از شبکه های پایین و بالا باشد. از قوس (سخت کننده های تا شده به عنوان تکیه گاه) برای حفظ فاصله مناسب بین دو نخ استفاده می شود. خرید میلگرد ساده

موارد استفاده از میلگرد

دیوارهای ملات و سازه های بنایی از نظر خصوصیات تقریباً مشابه بتن هستند و مقاومت کمی در برابر تنش کششی دارند. برخی از قطعات استاندارد سنگی ، مانند آجرها و بلوک ها ، با سوراخ های خاصی نصب شده اند تا با قرار دادن میله های تقویت کننده در آن سوراخ ها ، در برابر فشار کششی تقویت شوند.

از مواد با مقاومت کششی بالا می توان به عنوان عامل تقویت کننده جهت تقویت مقاومت کششی بتن استفاده کرد ، اما شباهت ویژه بین فولاد و بتن منجر به ساخت میله های تقویت کننده شد. تقویت شده ، از فولاد بیشتر استفاده کنید. قیمت میلگرد در بازار

ضریب انبساط حرارتی بتن و فولاد یک ویژگی مشترک بین این دو است و مجاورت این ضریب از ایجاد تنش های داخلی اضافی در ساختار بتن در شرایط مختلف دما جلوگیری می کند ، بنابراین از خرابی زودرس جلوگیری می کند. بتن.

روند تولید میلگرد در کشورهای پیشرفته چگونه است؟

روند تولید میلگرد در کشورهای پیشرفته جهان متفاوت است. در استاندارد جهانی فعلی ، با توجه به شرایط آب و هوایی هر کشور ، روند تولید با توجه به پارامترهای مختلف کاملاً واضح و کنترل می شود.

1- در ژاپن که از نظر آب و هوا یک کشور زلزله زده است ، استاندارد ملی این کشور ، JIS ، با توجه به روند تولید (توسط قانون آلیاژ) ، یک تجزیه و تحلیل شیمیایی را تعریف می کند ، و فرآیند تولید با عملیات حرارتی را ذکر نمی کند. (ترماکس) گفته شد ، استفاده از تقویت کننده تراموا در این کشور توصیه نمی شود.

2- در کشورهای اروپایی که زلزله ایمن است و خطر زلزله بسیار کمتر از ژاپن است ، روشهای tremx (عملیات حرارتی) و تجزیه و تحلیل شیمیایی را به شرح زیر در نظر بگیرید: فرایند تولید تقویت را به روش بالا در نظر بگیرید . خرید میلگرد در بازار

3- برگرفته از چندین استاندارد مرجع (EN EN ، DIN و JIS ژاپنی و ASTM و ISO آمریکایی) ، استاندارد ملی ایران با شماره 3132 دو روش فوق را در نظر گرفته است ، اما به دلیل عوامل ، استاندارد ایمنی مصرف بالا در بند 13 (علامت) صریحاً تعهداتی را به سازنده تحمیل می کند.

میلگرد فولادی ضد زنگ

میلگرد فولاد ضد زنگ گرانترین میلگرد است که حدود 8 برابر قیمت میلگرد اپوکسی است. این بهترین تقویت برای اکثر پروژه ها است. با این حال ، به طور کلی استفاده از فولاد ضد زنگ در همه مکان ها به غیر از شرایط بسیار منحصر به فرد مفید نیست. با این حال ، برای کسانی که دلیلی برای استفاده از آن دارند ، میلگرد فولاد ضد زنگ 1500 برابر بیشتر از میلگرد سیاه زنگ زده است. در مقایسه با سایر محصولات ، مقاومت آن در برابر آسیب بسیار بیشتر از نمونه های میلگرد فولاد ضد زنگ است. قیمت میلگرد ضد زنگ

روش های نگهداری از  میلگرد

• هنگامی که یک شرکت ساختمانی میلگرد دریافت می کند ، باید پالت های چوبی یا سطوح غیر فلزی را روی آن قرار دهد. اگر در چنین شرایطی ذخیره شود ، با گذشت زمان توسط آب های زیرزمینی زنگ نمی زند.

• هنگام ذخیره سازی میلگرد روی پالت های چوبی یا سطوح برجسته غیر فلزی ، حتماً آنها را با روکش ضد آب بپوشانید.

• بلوک های سنگین را در لبه پوشش قرار دهید تا از میلگرد به خوبی محافظت کند. قرار گرفتن طولانی مدت در هوا می تواند باعث زنگ زدگی و کاهش بهره وری شود. خرید میلگرد ضد زنگ

مشخصات میلگرد و نحوه شناسایی آن

در طی فرآیند نورد گرم ، میله های گرد با استفاده از انواع مختلف فولاد تولید می شوند. اغلب میلگردها از فولاد تازه تولید شده ساخته می شوند. اما گاهی اوقات برای ساخت میلگرد فولاد قراضه استفاده می شود. برای تعیین مشخصات میله تقویت کننده می توانید از اطلاعات شناسایی ویژه میله تقویت کننده استفاده کنید.قیمت میلگرد فولادی

اطلاعات زیر استاندارد تعیین شده توسط انجمن آمریکایی مواد آزمایش برای هر تقویت کننده است. به عنوان مثال ، حرف N به معنای تقویت فولاد جدید است . دو شبکه افقی به طور مداوم در فواصل منظم در داخل قالب. آرماتور رکاب برای تثبیت میله های تقویت کننده طولی یا طولی بین یک دیوار و یک دال بتونی یا بین دو میز میلگرد استفاده می شود.

میلگرد Adka برای لنگر منفی پشتیبانی تیر استفاده می شود و در برابر نیروهای برشی مقاومت می کند. میلگرد قطعه ای از فولاد است که برای افزایش مقاومت ساختمانهای بتونی استفاده می شود. خرید میلگرد فولادی

چرا از میلگرد در ساخت و ساز استفاده می شود؟

همانطور که قبلاً گفته شد ، از میله های تقویت کننده برای افزایش مقاومت بتن استفاده می شود. بتن مورد استفاده در ساختمان از این طریق مقاومت فشاری بسیار بالایی دارد و برای ریزش به نیروی زیادی احتیاج دارد.

دلیل استفاده از میلگرد نیز به دلیل افزایش مقاومت پیچشی و کششی بتن و افزایش مقاومت ساختمان است. نوع تقویت کننده میلگرد به طور کلی میلگرد اروپایی (کربن ، منگنز ، سیلیکون و آلیاژ و غیره) ، فولاد پر کربن ، گالوانیزه ، روکش اپوکسی و غیره است که ما توصیف خواهیم کرد. این نوع میلگرد از منگنز ساخته شده و با دوام ترین میلگرد است. به عبارت دیگر ، مقاومت همیشه زیاد است زیرا شرایط خم شدن وجود دارد و کار آسان است.

میلگرد فولادی با کربن بالا

متداول ترین نوع فولاد را می توان فولاد پر کربن دانست که به آن فولاد سیاه نیز گفته می شود. تنها چیزی که باید در مورد این میلگرد بدانید این است که با گذشت زمان فرسایش می یابد و بتن اطراف آن را از بین می برد. بنابراین ممکن است در مکان های مرطوب یا زیر آب گزینه مناسبی نباشد.

با این حال ، اگر از این مورد صرف نظر کنید ، به دلیل مقاومت بالایی که دارد ، بهترین انتخاب در بین میلگردهای دیگر است.

میلگرد روکش اپوکسی

این نوع میله های تقویت کننده همان میله های تقویت کننده با پوشش اپوکسی است که بیش از 1000 برابر مقاومت در برابر خوردگی بهبود یافته است.

با این وجود ، علی رغم این خصوصیات و این واقعیت که پوشش اپوکسی یک لایه نازک است ، هرچه میزان خوردگی بیشتر باشد ، مقاومت در برابر خوردگی پایین می آید.

میلگرد گالوانیزه

این نوع میلگرد حدود 40 برابر مقاوم در برابر خوردگی از میلگرد سیاه است ، اما حدود 40٪ گرانتر از میلگرد روکش اپوکسی است.

انواع تقویت کننده از نظر استانداردهای تولید و ظاهر:

تقویت (S240 (A1

میلگرد (S340 (A2)

میلگرد (S400 (A3

میلگرد (S500 (A4)

تفاوت میلگردها در چه چیزی است؟

به این ترتیب قاب A1 یک قاب ساده بدون آج و صاف است. از آنجا که در ساختار این میلگردها فقط حدود 20٪ کربن و 60٪ سیلیسیم استفاده می شود ، میلگرد نسبت به میلگردهای دیگر انعطاف پذیرتر است. آرماتور A2 نوعی آرماتور دنده ای است که در آن آج تا پایان به صورت مارپیچ ادامه می یابد.

میلگرد A3 را میلگرد مشبک و میلگرد A4 را نیز میلگرد پین می نامند که این نیز به دلیل شکل آن است. میلگردهای مختلفی در اندازه ها و قطرهای مختلف موجود هستند و ممکن است کاربردهای مختلفی داشته باشند ، بنابراین می توانید طبق آنها استفاده کنید. عوامل مختلفی از جمله شرایط ساخت و ساز ، آب و هوا و کیفیت آب بهترین نمونه های میلگرد را انتخاب کرده اند.