خانه هوشمند و تجهیزات هوشمند برای خانه و استفاده شخصی

سیستم هوشمندسازی خانگی با استفاده از نرم افزار دستگاههای هوشمند محیط را توسط اینترنت بیسیم به شبکه فضای ابری وصل میکند. علم اینترنت اشیا (IoT) باعث اتصال محصولات بسیاری به یکدیگر می شود، که روز به روز محصولات بزرگتر و بهتری را به جهان معرفی می کند. اما به لطف باز شدن پای تکنولوژی هوشمند به خانهها وقتش رسیده است که با تمامی این روزهای سخت خداحافظی کنیم. هاب خانه هوشمند لوکسین، نه تنها بین تمامی دستگاهها ارتباط برقرار میکند، بلکه آنها را مدیریت نیز میکند. تا هوشمند شدن ساختمان شما تنها یک تماس فاصله است. چراکه هوشمند سازی ساختمان (BMS) امکان کنترل، مدیریت و برنامهریزی تمامی تجهیزات و سیستمهای خانه را چه از راه نزدیک و چه از راه دور برای شما فراهم میکند. مصالح اصلی تشکیل دهنده این سازه ساندویچ پانل می باشد و بصورت پیش فرض تمامی آنها با ضخامت دیواره و سقف 4 سانتیمتری تولید می شوند اما در شرایط خیلی دشوار می توان از ضخامت های 6 و 8 سانتیمتر جهت عایق بندی بیشتر نیز استفاده نمود. سنسورهای اتصالی به عنوان سنسورهای موقعیت یا وضعیت یا سنسورهای نظارت بر ساختمان نیز شناخته می شوند. امروزه در تهران و بسیاری از شهرهای دیگر کشورمان، هوشمند سازی ساختمان با کیفیت بالا انجام می گردد.

دلیل اول این کار، سرعت بالا و خطای کم است؛ که شما هرگز هیچ گونه تأخیری در مدار احساس نخواهید کرد. توپولوژی ستاره به این صورت است که به جای اینکه هر کامپیوتر قادر به ارتباط مستقیم با سایر کامپیوترها باشد، از یک کامپیوتر جدید به عنوان واسط بین سیستمهای کامپیوتری استفاده میشود، که پیغامها را بین آنها جابه جا کند و تمام سیستمها با آن در ارتباط باشند. در یک شبکه به هر دستگاه یک نود یا گره میگویند و در شبکه کامپیوتری هر نود یک کامپیوتر است. قلب خانه هوشمند واحد کنترل مرکزی است که اجزای هوشمند مختلفی با آن متصل شده اند و از طریق کامپیوتر شخصی، تلفن هوشمند یا تبلت قابل کنترل هستند. این باغچههای کوچک هوشمند، میتوانند گیاهانی را پرورش دهند که از نظر آب و هوایی اصلا با محیط زندگی شما سازگار نیستند! ۴. نصب آیفون هوشمند بر در منزل این مزیت را برای شما دارد تا گزارشی از محیط اطراف خود دریافت کنید و در صورت نبودن در منزل، مراجعان را به اطلاع شما میرساند. آیا میتوان دوربینهای امنیتی منزل را هک کرد؟ ۳. نصب پریزهای هوشمند که از وایفای استفاده میکنند تا دستورهای شما را دریافت کنند، موجب کاهش چشمگیر هزینههای برق شما پیاده سازی خانه هوشمند میشود.

در خانه هوشمند لوکسین نیز، یک رابط سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد که واسط برقراری ارتباط بین تمام ماژولها است. کنترلرها در سیستم هوشمند سازی ساختمان BMS نقش دستوردهنده یا فرمانروا دارند و بر اساس اطلاعات ورودی و همچنین تجزیهوتحلیل آنها دستوراتی را به عملگرها می فرستند. البته خانه هوشمند مشکل بزرگی هم دارد و آن هم این است که تنها برخی از دستگاهها در خانه هوشمند با هماهنگی یکدیگر عمل میکنند اما برخی دیگر به یک اکوسیستم خاص نیاز دارند. در گذشته که سیستمهای کامپیوتری از طریق سیم با یکدیگر در ارتباط بودند. تمامی این اجزا برای هماهنگی با یکدیگر باید از یک اکوسیستم خاص باشند تا پس از خارج شدن شما از خانه هوشمند، درب هوشمند از طریق سنسور، پیامی مبنی بر آغاز پروسه فیلمبرداری را به دوربین هوشمند ارسال کند. از اینرو هدف شرکتهای اپل، آمازون و گوگل از توسعه استاندارد خانه هوشمند این است که تمامی دستگاههای خانه هوشمند بدون نیاز به اکوسیستمهای خاص با هماهنگی یکدیگر کار کنند. برای مثال شما میتوانید تعریف کنید که با فعال شدن سنسور دود چراغ های مسیر خروج روشن شود و برای شما پیامک ارسال شود. در صورت کافی بودن نور روز، نور چراغ ها کاهش می یابد تا انرژی الکتریکی کمتری مصرف شود.

شما کنترلر مورد نیاز خود را متناسب با تعداد ورودیها و خروجی های پروژه یا همان I/O لیست پروژه انتخاب می کنید. جزئیات دیگر مانند تعداد کرکره ، ابعاد شیشه ها و محل قرار گیری آنها ، نوع درب ( کشویی ، برقی ، معمولی ) و جهت باز شدن آن ، نوع سیستم نورپردازی داخلی ، جنس مصالح کف ( تخته با کفپوش یا سرامیک) ، بخش های فرعی مانند داشتن امکانات داخلی ( سرویس بهداشتی ، آبدارخانه ، انباری) یا پارتیشن بندی و ایجاد اتاق های داخلی ، نوع و ضخامت عایق بندی دیواره ها ، نصب قفسه و طبقه در صورت نیاز و هرگونه تغییر مورد نیاز دیگر کاملا در این نوع سازه قابل اعمال می باشد. شاسی آن از جنس تیر آهن نمره 14 تا 18 بصورت دورکلاف یا اسکی قابل اجرا بوده و بنا به سفارش نوع آن قابل انتخاب می باشد و اسکلت از پروفیل های آهنی به ضخامت 2 میلیمتر بوده توسط جوش ممتد به یکدیگر متصل و در نهایت با ضد زنگ پوشش داده می شوند. کانکس مطبوعاتی کامپوزیتی این محصول با نمای کامپوزیت آلومینیومی و پنجره های دوجداره ساخته می شود که یک کرکره برقی ریموت دار روی پنجره را می پوشاند ، شاسی این کار از نوع تیر آهن نمره 18 سنگین بصورت دورکلاف و اسکلت آن با پروفیل های آهنی سنگین به ضخامت 2 میلیمتر می باشد.و از نظر مقاومت در نوع خود بی نظیر بوده.