یارانه های دولتی به رونق خودروهای الکتریکی آمریکا دامن می زند اما ظرفیت مازاد را به خطر می اندازد

آn ساعت شرق در آتلانتا، بزرگراه بین ایالتی را بپیچید و وارد صحنه کارت پستالی روستایی جورجیا شوید – جاده‌ای که ردیفی از کاج‌های بلند، خانه‌های روستایی و مجموعه‌ای از کلیساها را در بر می‌گیرد – که ناگهان زمین‌های شفافی ظاهر می‌شود. کامیون های بزرگ زرد رنگ زمین را صاف می کنند و خطوط انتقال بزرگ در امتداد لبه آن قرار دارند. آنچه که آن را به ویژه برای یک سرمایه گذار صنعتی جذاب می کند قابل مشاهده نیست: معافیت های مالیاتی، کمک های بلاعوض مستقیم و سایر کمک ها که در مجموع به 1.5 میلیارد دلار می رسد. هنگامی که جورجیا این بسته تشویقی را در ماه مه گذشته برای Rivian اعلام کرد، یک استارت آپ مستقر در کالیفرنیا که کامیون های برقی و ماشین شاسی بلندs، این بزرگترین یارانه شرکتی بود که دولت داده بود. هرچند نه برای مدت طولانی. در ماه ژوئیه، یک بسته بزرگتر به ارزش 1.8 میلیارد دلار به هیوندای، همچنین برای یک خودروی برقی، وعده داد.EV) امکانات.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

یارانه ها در EV صنعت در سرتاسر آمریکا در حال ظهور است. در 13 فوریه میشیگان مشوق های بیش از 1 میلیارد دلاری را برای کارخانه باتری فورد تصویب کرد. در 8 فوریه آژانس توسعه خصوصی اوهایو نزدیک به 240 میلیون دلار به هوندا داد. سال گذشته معاملاتی بیش از یک میلیارد دلار برای شرکت‌هایی در کانزاس، میشیگان و کارولینای شمالی به ارمغان آورد و به ده‌ها عروسک کوچک‌تر افزود. در سطح جهانی، نگرانی در مورد ظهور سریع آمریکا به عنوان یک تهدید رقابتی در این کشور وجود دارد EV صنعت، به لطف سرمایه گذاری های سنگین دولت فدرال و قوانین محتوای داخلی. در داخل آمریکا رقابت حتی شدیدتر می شود، زیرا ایالت ها برای جذب سرمایه گذاران با یکدیگر می جنگند. سخنگوی وزارت توسعه اقتصادی جورجیا می گوید: «اما برای انگیزه مناسب، این پروژه به جای دیگری خواهد رفت.

ایالت‌ها در اقلام تجاری تازه کار نیستند، اما رونق فعلی به دلیل مقیاس و سرعت آن قابل توجه است. در گزارشی در سال گذشته، «اول مشاغل خوب»، یک ناظر یارانه‌های شرکتی، 51 نفر را در سطح ایالتی جمع‌آوری کرد. EV بسته‌های یارانه‌ای، که به بزرگ‌ترین هجوم یارانه‌ها در سوابق آن به سال 1980 کمک کرد. یکی از مشاوران ایالتی تخمین می‌زند که از نظر تاریخی، مشوق‌ها به 5000 دلار برای هر شغل ایجاد شده است، اما EV قیمت آنها حدود 30000 دلار است.

تا حدودی دولت‌های ایالتی توسط منابع مالی قوی جسور شده‌اند: پرداخت‌های محرک کووید-19 بیشتر با مازاد بودجه کلان همراه بوده است. آنها همچنین به دلیل قانون کاهش تورم فوریت بیشتری دارند (IRAسنگ بنای سیاست صنعتی جدید دولت بایدن است که میلیاردها دلار اعتبار مالیاتی به خریداران و سازندگان می دهد. EVس را IRA در سال 2032 منقضی می شود، بنابراین شرکت ها برای استفاده از آن باید سریع حرکت کنند. آدام جوناس، رئیس تحقیقات جهانی خودرو در مورگان استنلی، یک بانک، آن را با یک قیاس ماهیگیری توضیح می دهد: ” IRA دریاچه پر از ماهی قزل آلا را ذخیره می کند. و اکنون ایالت ها در آنجا تلاش می کنند تا ماهی قزل آلا را با همدیگر جذب کنند.

با توجه به هجوم یارانه ها، سوالی که پیش می آید این است که چه تعداد در نهایت هدر خواهند رفت. بسته گرجستان برای Rivian در معرض خطرات قرار گرفته است. ساکنان نزدیک به سایت کارخانه آینده آن، اوراق قرضه مورد نیاز برای انجام معامله را به چالش کشیدند و به سابقه ریوین به عنوان یک استارتاپ زیان ده اشاره کردند. جان کریستی، وکیل مخالفان می گوید: «دولت اساساً در این شرکت به عنوان یک سرمایه گذار سفته باز سرمایه گذاری می کند. قاضی پرونده موافقت کرد و از تأیید اوراق قرضه خودداری کرد. دولت درخواست تجدید نظر کرده است و برنامه‌های ریویان در حالت معلق مانده است.

با این حال، نگاه دقیق تر به بسته گرجستان نشان می دهد که چگونه ایالت ها در تلاش برای محافظت در برابر زباله هستند. اعتبارات مالیاتی مشروط به عملکرد است. در مورد ریوین، این شرکت باید حداقل 80 درصد از تعهدات خود را برای سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری و ایجاد 7500 شغل تا پایان سال 2028 انجام دهد و سپس تا سال 2047 در این آستانه باقی بماند. اگر از بین برود، دولت می‌تواند منافع را پس بگیرد. معافیت های مالیاتی نیز تنها یک عنصر است. نزدیک به 200 میلیون دلار صرف تملک زمین، آماده سازی آن برای توسعه و ساخت خطوط راه آهن و جاده خواهد شد. 90 میلیون دلار دیگر صرف آموزش کارکنان خواهد شد و به پایگاه مهارت های محلی اضافه می شود.

سایر ایالت ها در حال طراحی مشوق هایی با ساختارهای مشابه هستند که معمولاً ترکیبی از آماده سازی سایت، زیرساخت ها، آموزش کارگران و معافیت های مالیاتی را شامل می شود. حتی اگر شرکت هدف شکست بخورد، ایالت‌ها همچنان می‌توانند از مزایای آن بهره ببرند. “آنها بازدهی خواهند داشت زیرا روی افراد خود سرمایه گذاری می کنند. آنها در زمین و زیرساخت های خود سرمایه گذاری می کنند. اریک استاوریتیس، متخصص انتخاب سایت با CBRE، دلال املاک

با این حال، این خطر وجود دارد که در مجموع، یارانه های ملی و دولتی منجر به مازاد بر ارزش افزوده شود. از نوامبر، برنامه های اعلام شده ظرفیت باتری سازی آمریکا را از 55 گیگاوات ساعت در سال در سال 2021 به حدود 900 تا سال 2030 افزایش می دهد. سالانه در آمریکا، مقدار زیادی، به ویژه هنگام فاکتور واردات. علاوه بر این، سرمایه گذاری تنها در حال افزایش است. مفهوم این است که آمریکا ممکن است به سمتی پیش برود EV مازاد ظرفیت و با توجه به جوان بودن این فناوری، کارخانه هایی که اکنون ساخته می شوند ممکن است به زودی منسوخ شوند. آقای جوناس می‌گوید: «حتی قبل از تکمیل بسیاری از این پروژه‌ها، ممکن است پیشرفت‌هایی در شرکت‌هایی داشته باشید که به پول دولتی نیاز ندارند».

از منظر ملی، این ممکن است لزوماً نتیجه بدی نباشد. قبل از شروع رونق، آمریکا با کمبود شدید ظرفیت مواجه بود EVs و باتری ها چشم انداز اتکا به چین، رقیب اصلی آن، برای وسایل نقلیه آینده مقامات را نگران کرد. به مراتب بهتر است در چنین صنعت حساسی، حتی به قیمت مازاد ظرفیت تولید، هنگفت تولید داشته باشیم.

با این حال، برای هر ایالت، چالش این است که چگونه از خماری اجتناب کنند. در بازار سنتی خودرو، قطب‌های تولیدی آمریکا نیم قرن رونق خوبی داشتند قبل از اینکه به آرامی روند کاهشی آغاز شود. EV چرخه سرمایه گذاری، مانند بسیاری دیگر از این روزها، ممکن است بسیار سریعتر پیش برود. برخی از ایالت‌ها که اکنون برای پروژه‌های جدید و درخشان پول می‌ریزند، پیش از پایان دهه، از بزرگی خود غمگین خواهند شد.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.