چین استرالیا را با تصویری از دکتر مریض منفجر می کند

مقامات چینی پاسخ فوری به درخواست عذرخواهی به دلیل عکس تقلبی تقلبی یک سرباز استرالیایی ، استرالیا را به “بربریت” متهم کرده و گفته اند که دولت باید شرمنده باشد.

عصر روز دوشنبه ، هوآ چونیینگ ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین بیانیه ای را در تلویزیون زنده ارائه داد و تصویر نگران کننده ای را که همکارش منتشر کرده بود ، دو برابر کرد.

وی گفت: “برخی از سربازان استرالیایی در افغانستان مرتکب جنایات جدی شدند.” “این جزئیات وحشتناک و تکان دهنده است از جمله مردان و پسران که در حالی که چشم بند داشتند ، با شکاف گلویشان به ضرب گلوله کشته شدند.

“داستانهایی در مورد دو پسر 14 ساله وجود دارد که گلو شکسته شده و اجساد آنها را به استخدام نیرو می انداختند و به افرادی که استخدام شده بودند گفته شد که زندانیان را در روشی معروف به خونریزی بکشند.

“این جنایات بیرحمانه توسط جامعه جهانی محکوم شده است.”

در همین حال مدیر مسئول رسانه دولتی گلوبال تایمز، هو شینجین گفت که این کشور در یک سری توییت های التهابی در “حاشیه شهری-روستایی” تمدن است که گانگسترها در آن پرسه می زنند.

ذکر این نکته مهم است که ادعاهای شکاف گلو – که توسط خانم هوآ به عنوان واقعیت ارائه شده است – در گزارش Brereton دولت استرالیا قابل اثبات نیست.

وی با بیان اینکه عصبانیت استرالیا از این توییت بی جا است ادامه داد.

“طرف استرالیایی چنان شدید به توییتر همکار من واکنش نشان داده است ، آیا این بدان معناست که آنها فکر می کنند قتل خون سرد غیرنظامیان بی گناه افغانستان موجه است در حالی که محکومیت دیگران توسط چنین جنایاتی توجیه پذیر نیست؟” او گفت.

“افغان زندگی می کند. دولت استرالیا باید مجرمان را به محاکمه بکشاند و از مردم افغانستان عذرخواهی رسمی کند و این عهد جدی را بدهد که آنها هرگز چنین جنایاتی را تکرار نخواهند کرد.

وی گفت: “آنها گفتند كه دولت چین باید احساس شرمندگی كند. این سربازان استرالیایی هستند که چنین جنایات بیرحمانه ای را مرتکب شده اند. آیا دولت استرالیا نباید احساس شرم کند؟ آیا آنها نباید از سربازان خود در کشتار غیرنظامیان بی گناه افغان شرم کنند؟ “

این امر پس از آن صورت می گیرد که سردبیر رسانه دولتی چین The Global Times هو شینجین هشدار داد که اسکات موریسون می تواند عذرخواهی را فراموش کند و استرالیا را به “بربریت” متهم کرد.

“استرالیا” حاشیه شهری و روستایی “تمدن غربی است که در آن گانگسترها پرسه می زنند. اگر ایالات متحده بخواهد کار بدی انجام دهد ، در چنین مکانی به دنبال اراذل و اوباش است. کشتار غیرنظامیان افغان توسط ارتش استرالیا و نگرش @ ScottMorrisonMP بربریت کانبرا را اثبات می کند. “

پیش از این ، دولت چین منصوب کرد که سربازان استرالیایی مسئول “قتل ها” هستند.

وی در توییتر خود نوشت: “این کاریکاتوری محبوب است که قتل وحشیانه 39 غیرنظامی افغان توسط نیروی ویژه استرالیا را محکوم می کند.”

“در چه زمینه ای موریسون از استفاده از سخنگوی وزیر امور خارجه چین از این کارتون عصبانی است؟ مضحک و بی شرمانه است که او خواستار عذرخواهی از چین شد. “

ساعاتی پس از آن صورت می گیرد که آقای موریسون خواستار عذرخواهی رسمی از چین به دلیل ارسال تصویری “توهین آمیز” و “مضحک” و “اسفناک” شد.

نخست وزیر امروز بعد از ظهر کنفرانس مطبوعاتی غیر برنامه ریزی شده ای را فراخواند تا به تصویری که به دلیل ادعای “جنایات جنگی” در افغانستان در یک حساب رسمی دولت چین منتشر شده پاسخ دهد.

“پستی که امروز ارسال شد ، پست انکارناپذیر امروز یک تصویر جعلی از یک سرباز استرالیایی است که کودک کوچک را با چاقو تهدید می کند ، پستی که در یک حساب رسمی دولت چین ارسال شده و توسط معاون مدیر کل وزارت امور خارجه ارسال شده است. نخست وزیر گفت ، واقعاً نفرت انگیز است.

“این برای هر استرالیایی ، هر استرالیایی که با آن لباس خدمت کرده است ، و هر استرالیایی که امروز با آن لباس خدمت می کند بسیار اهانت آور است.

“هر کسی که لباس فرم به تن کرده و با استرالیایی های خارج از کشور از هر ملتی خدمت کرده باشد ، این کار را انجام داده است. این کاملاً ظالمانه است و از هر لحاظ قابل توجیه نیست. “

نخست وزیر گفت این واقعیت که این شماره در یک حساب رسمی دولت چین درج شده است “شرم آور” است.

وی گفت: “دولت چین باید از این پست كاملاً شرمنده باشد.”

اختلافات دیپلماتیک امروز بعد از ظهر هنگامی که وزیر امور خارجه فرانسیس آدامسون تلفن را برای یک تماس تلفنی فوق العاده ناراحت کننده برداشت ، بدتر شد.

خانم آدامسون با سفیر چین ، چنگ جینگ ی تماس گرفت تا در اقدامی محکومیت نخست وزیر را محکوم کند که میزان تقسیم دو ملت را مشخص می کند.

از نخست وزیر س wasال شد: “اگر این اجازه داده شود تند شود ، در چه مرحله ای تلفن را برمی دارید تا با رئیس جمهور شی جین پینگ صحبت کنید؟”

آقای موریسون گفت که او تلاش کرده تا با چین تماس بگیرد اما موفق نبوده است.

“ما به طور مداوم به دنبال این تعاملات هستیم … این یک روند ثابت باز ماندن استرالیا بوده است … و به همین دلیل است که امروز تماس تلفنی را تمدید می کنم. استرالیا برای آن موجود است و همیشه برای آن در دسترس بوده است و استرالیا سعی کرده است آن را ترتیب دهد. “

نخست وزیر به خبرنگاران گفت كه اقدامات چین “آنها را از نظر جهان كاهش می دهد”.

“من می خواهم در این مورد چند نکته بیان کنم. استرالیا به دنبال این پست خشن از وزارت امور خارجه ، از دولت چین عذرخواهی می کند. ما همچنین به دنبال حذف سریع آن هستیم و همچنین با توییتر تماس گرفته ایم تا سریعاً آن را از بین ببرد.

“این یک تصویر دروغین و شرمساری وحشتناک برای نیروهای بزرگ دفاعی ما و مردان و زنانی است که بیش از 100 سال با آن لباس خدمت کرده اند.”

با افزایش تنش های تجاری بین استرالیا و چین ، آقای موریسون گفت که پست بیمار کننده راه پیش رو نیست.

وی گفت: “بدون تردید تنش هایی بین چین و استرالیا وجود دارد ، اما شما با این شیوه برخورد نمی کنید.”

“استرالیا با صبر و حوصله تلاش کرده است تا تنش هایی را که در روابط ما وجود دارد ، به روشی بالغ و با روشی مسئولیت پذیر ، با جلب تعامل در سطح رهبر و وزرا ، برطرف کند تا اطمینان حاصل کند که می توانیم علناً درمورد منابع روشن تنش در این رابطه بحث کنیم.

“من دوباره خواهش می کنم و از چین می خواهم که دوباره در آن گفتگو شرکت کند. این نحوه برخورد کشورها با یکدیگر است ، تا اطمینان حاصل شود که ما می توانیم با هر مسئله ای در روابط خود مطابق با منافع ملی و احترام به حاکمیت یکدیگر برخورد کنیم ، نه اینکه چنین رفتاری اسفناک داشته باشیم.

“بنابراین امروز روزی نیست که استرالیا به هیچ وجه احساس شدیدی در مورد چگونگی رفتار خود داشته باشد ، حتی با این اطلاعات دشوار برای مقابله ، ما به روش صحیح با آن برخورد می کنیم.”

این تصویر دکتر وحشتناک روز دوشنبه در حساب رسمی توییتر لیجیان ژائو سخنگوی وزارت امور خارجه چین منتشر شد.

وی گفت: “از قتل غیرنظامیان و زندانیان افغان توسط سربازان استرالیایی شوکه شده است.” “ما چنین اقداماتی را شدیداً محکوم کرده و خواستار پاسخگویی به آنها می شویم.”

این اظهارات اشاره ای است به انتشار یک گزارش دفاعی لعنتی که “شواهد معتبری” در مورد ادعای کشته شدن غیرقانونی 39 نفر توسط 25 نیروی نیروهای ویژه پیدا کرد.

مرتبط: فرمانده ارتش کنفرانس مطبوعاتی را کوتاه می کند

این درگیری در حالی است که بحث در مورد طرح رئیس نیروی دفاعی برای لغو افتخارات نظامی 3000 نیروی ویژه ویژه در استرالیا درگرفته است.

ژنرال كمبل استدلال كرده بود كه “یك مسئولیت جمعی” برای جرایم ادعایی وجود دارد.

ژنرال گفت: “من پیشنهاد بازرس کل را پذیرفتم و به فرماندار کل خواهم نوشت که خواهان استناد واحد شایسته برای گروههای ویژه عملیات ویژه که بین سالهای 2007 تا 2013 در افغانستان خدمت می کردند لغو شود.”

“اگرچه لازم است ، اما من تصدیق می کنم که این تصمیمات اخیر برای بسیاری ضربه تلخی خواهد بود.”

با این حال ، با یک درخواست از گروه پشتیبانی پیشکسوتان پیشکسوت ، که با مخالفت با لغو استنادها روبرو است ، واکنش عمومی در حال افزایش است ، اکنون بیش از 50،000 امضا جمع آوری شده است.

نخست وزیر روز جمعه علامت گذاری کرد که ممکن است معامله ای انجام نشده باشد ، نشان می دهد که تصمیم نهایی گرفته نشده است.

مرتبط: “شخصیت های سمی”: Ex-SAS شروع به کار می کند

ژاکوی لامبی ، سناتور تاسمانی همچنین به رئیس انگلستان ، آنگوس کمبل ، هشدار صریحی داده است تا “سر خود را از الاغ بیرون بکشد” به دلیل تماس وی برای اخراج 3000 سربازی که در افغانستان خدمت می کنند

وی گفت: “اگر ژنرال كمبل سیلی عوضی این همه میلیون استرالیایی را در آنجا احساس نكرده است ، لازم است سر خود را از الاغ خود بیرون بیاورد.”

سناتور لامبی یکی از اولین نمایندگان پارلمان بود که تصمیم لغو استناد شایسته از همه سربازان را هنگام انتشار گزارش Brereton در 19 نوامبر زیر سوال برد.

“این چیزهای دلخراش است. وی گفت: “اما یک توصیه که من نمی توانم از آن پشتیبانی کنم این است که کل گروه ویژه عملیات ویژه 66 را از استنادات واحد شایسته سلب کنم.”

“یکی از مواردی که این ادعاها را بسیار نگران کننده می کند این است که ما خود را در استرالیا با استاندارد بالاتری نگه می داریم. ما افتخار می کنیم که طبق قوانین بازی می کنیم – حتی وقتی با کسانی که حاضر به انجام کار مشابه نیستند مبارزه می کنیم.

“پایبند بودن به قانون ، حتی وقتی ناخوشایند باشد ، چیزی است که ما را متفاوت می کند. از بین بردن جایزه این بلوزها به دلیل کارهای خوبشان ، به دلیل اینکه برخی از آنها کار اشتباهی انجام داده اند ، کاملاً نقض این معیار است.

“شما بی گناه هستید تا زمانی که گناه شما ثابت شود. همه از این حق برخوردار هستند. و من نمی توانم توصیه ای را قبول کنم که می گوید این بچه ها بیش از من یا شما حق این را ندارند. “

News.com.au برای اظهارنظر با دفتر وزرای امور خارجه تماس گرفته است.