هیئت منصفه به اتفاق آرا دونالد ترامپ را مسئول تجاوز جنسی می داند

«دیOES هر کسی معتقد است که من یک زن تقریباً 60 ساله را که در آن زمان نمی شناختم، می برم [into a department-store dressing room] دونالد ترامپ در 26 آوریل از پیروان خود در Truth Social، یک پلت فرم رسانه اجتماعی، پرسید. در 9 ماه مه، یک هیئت منصفه در نیویورک گفت که، در واقع، بله، اکثراً این کار را انجام دادند.

در یک پرونده مدنی، E. Jean Carroll، نویسنده، آقای ترامپ را متهم کرد که بیش از 25 سال پیش در یک فروشگاه بزرگ منهتن به او تجاوز کرده است. یک هیئت منصفه فدرال به اتفاق آرا دریافتند که احتمال اینکه آقای ترامپ از او سوء استفاده جنسی کرده باشد (معیار شواهد برای یک محاکمه مدنی) بیشتر است و بعداً هنگام انکار اتهاماتش او را بدنام کرده است. برای این کار، آنها گفتند که آقای ترامپ باید 5 میلیون دلار به خانم کارول بپردازد. هیئت منصفه تا آنجا پیش نرفت که این حمله را تجاوز جنسی دانست.

اگرچه آقای ترامپ بدون شک تلاش خواهد کرد که آخرین یافته را به نفع خود بچرخاند، اما این روز برای رئیس جمهور سابق روز بسیار بدی بود. در میان ده‌ها اتهامات و مشکلات حقوقی که وی از زمان نامزدی در انتخابات با آن مواجه بوده است، این حکم اولین حکم قضایی بزرگ علیه وی است. که قابل توجه است. در حالی که قبلاً می‌توانست با ادعای اینکه متهمانش «شغل‌های عجیب و غریب» با انگیزه‌های سیاسی هستند، اتهاماتی مانند اتهامات خانم کارول را کنار بگذارد، اکنون نه شهروند عادی – شش مرد و سه زن – قاطعانه به این نتیجه رسیده‌اند که او کار اشتباهی انجام داده و باید هزینه آن را بپردازد.

دیگر قربانیان تجاوز جنسی ممکن است اکنون از موفقیت خانم کارول در دادگاه اطمینان داشته باشند و تصمیم بگیرند که همین کار را انجام دهند. در نیویورک تا نوامبر فرصت دارند تا اتهامات تاریخی تجاوز جنسی را بر اساس قانون ویژه «پنجره نگاه» مطرح کنند. در مورد خانم کارول، او همیشه گفته است که بیش از هر چیز می‌خواست نامش را پاک کند، که این مورد به شدت انجام داد.

اثبات ادعاهای تاریخی سوء استفاده جنسی در دادگاه بسیار دشوار است. اما با پیشرفت پرونده در هفته گذشته، این باور که آقای ترامپ ممکن است شکست بخورد، به طور پیوسته افزایش یافت. تضاد بین اردوگاه کارول و کمپ ترامپ فاحش بود. شهادت خانم کارول احساسی، متشکل و معتبر بود، و وکلای او به طور روشمند شاهد پشت سر شاهد قرار گرفتند تا از ادعاهای او حمایت کنند و ادعا کنند که رفتار آقای ترامپ بخشی از یک الگوی گسترده‌تر است. آنها نوار بدنام «دسترسی به هالیوود» را پخش کردند که در آن آقای ترامپ به گرفتن زنان توسط اندام تناسلی لاف می زند. برای تشریح آن، آنها نموداری را به هیئت منصفه ارائه کردند که شامل تصاویر سه زنی بود که شهادت دادند که آقای ترامپ به آنها تجاوز کرده است، با علامت‌هایی در کنار ستون‌های «مکان نیمه عمومی»، «به‌طور ناگهانی بگیر» و «از نوع من نیست». .

از سوی دیگر کمپ ترامپ هیچ شاهدی ارائه نکرد. آقای ترامپ از حق خود برای حضور در دادگاه و شهادت استفاده نکرد. برای وکلای او که احتمالاً یک تسکین بود. موکل آنها در فیلمی که قبلاً فیلمبرداری شده بود، که بخشهایی از آن در طول دادگاه پخش شد، نشان داده بود که چقدر توپ شلیک می تواند باشد – حتی به وکیل خانم کارول گفته بود که او هم نوع او نیست. تنها چیزی که هیئت منصفه از طرف متهم شنیدند، علاوه بر کلیپ های اهانت آمیز وکلای خانم کارول، حمله وکیل متخاصم او به متهمانش بود.

خود آقای ترامپ در عوض تصمیم گرفت مستقیماً از طریق پلتفرم مورد علاقه خود با مردم آمریکا ارتباط برقرار کند: رسانه های اجتماعی (که قاضی چندین بار او و پسرش را مورد توبیخ قرار داد). درست قبل از شروع مذاکرات هیئت منصفه، آقای ترامپ به Truth Social رفت تا (به دروغ) ادعا کند که “اجازه صحبت یا دفاع از خود” در دادگاه را ندارد. بلافاصله پس از صدور حکم، ستاد انتخاباتی ترامپ بیانیه‌ای صادر کرد و اعلام کرد که درخواست تجدید نظر خواهند کرد و «سلاح دموکرات‌ها از سیستم قضایی آمریکا علیه رئیس‌جمهور ترامپ» به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

آیا این مهم است؟

اعتراضات آقای ترامپ مبنی بر اینکه این پرونده شواهد دیگری از “بزرگترین شکار جادوگران در تمام دوران ها” است، با پایگاه او – که کلید کمک به او برای پیروزی در انتخابات مقدماتی هستند – خوب خواهد بود. اما حکم دادگاه مبنی بر اینکه او مسئول سوء استفاده جنسی است، مطمئناً به نامزدی ریاست جمهوری او در انتخابات عمومی لطمه می زند، حتی به دلیل ویژگی های تفلون او. میزان خسارت هنوز مشخص نیست. دیگر نامزدهای جمهوری خواه اکنون با یک دوراهی ناخوشایند روبرو هستند زیرا از آنها می پرسند که نظر آنها از هیئت منصفه آمریکایی های معمولی که رهبر واقعی آنها به شخصی تجاوز جنسی کرده است، چیست؟ آسا هاچینسون، فرماندار سابق آرکانزاس و نامزد فعلی ریاست جمهوری، سخنان خود را کوتاه نکرد: “با رای هیئت منصفه باید با جدیت برخورد کرد و نمونه دیگری از رفتار غیرقابل دفاع دونالد ترامپ است.”

در حالی که آقای ترامپ به راحتی در نظرسنجی ها برای انتخابات مقدماتی پیشتاز است، دیگر جمهوری خواهانی که امیدوارند در کابینه او حضور داشته باشند، ممکن است چندان صریح نباشند. آن‌ها می‌توانند نتیجه بگیرند که درست مانند ویدیوی «بیدمشک گرفتن» Access Hollywood، ترساندن رای‌دهنده ترامپ بیشتر نیاز دارد. کشف تجاوز جنسی ممکن است این دیدگاه را تغییر داده باشد.

اما بیشتر در راه است. در میان تحقیقات و نبردهای حقوقی که در پیش است، از جمله در مورد ادعای مدیریت اسناد محرمانه و نقش او در قیام 6 ژانویه در ساختمان کنگره، یکی از مواردی که جدی ترین عواقب بالقوه را در پی دارد، تحقیقات جنایی آقای ترامپ به اتهام دخالت در انتخابات است. گرجستان. برخلاف پرونده این هفته، که برای آقای ترامپ هزینه‌ای برای شهرت و دلار داشت، محکومیت در آنجا می‌تواند – حداقل در تئوری – به قیمت آزادی او تمام شود. اما زمان به نفع اوست. حتی اگر این پرونده به محکومیت منتهی شود، بعید است که درخواست تجدیدنظر قبل از انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر 2024 به پایان برسد.