هدرز چیست و بررسی کامل تقویت سیستم تخلیه خودرو با هدرز – مجله تخصصی خودرو

لوله به كار برده شده در هدرز نبايد زياد بزرگ يا زياد كوچك باشد بلكه بايد بسته به اندازه فشار خروجي دود از سيلندر انتخاب گردد و در ساختار هدرز مهمترين قسمت، فسمتي است كه لوله هاي هدرز يكي مي شوند. شما احتمالا با عباراتی نظیر :پس زدن دود خروجی از سیلندر, مکش ترتیبی دود خروجی از سیلندرها ,طول بهینه اگزوز , کولکتور collector ادغام شده , احتراق چرخشی سیلندرها , ترکیب سازگار و بسیاری از عبارات دیگر که هر یک معنای خاصی دارند آشنایی دارید . حتماً قسمت مشبک جلویی رادیاتور را بررسی کنید، هر شیء که مانع ورود جریان هوا از فن به رادیاتور شود؛ باعث ایجاد اختلال در عملکرد سیستم خنککننده شده و دمای موتور افزایش غیرعادی خواهد یافت. معمولا در خودروهای معمولی، مسیر خروجی هوا از موتور تا سر اگزوز بسیار پیچ در پیچ طراحی می شود. فیلتر هوا با سیستم خنک کننده این امکان را می دهد تا تمام نیاز موتور به هوا رفع گردد و در هنگام فشردن پدال گاز، هوای خنک سریعا به موتور انتقال یابد تا خودرو کم نیاورد.

هنگامی که ما پای خود را روی پدال گاز می فشاریم، دریچه هوا به موتور بازتر می شود و اگر هوای کافی به موتور نرسد، مطمئنا نمی توان از موتور انتظار قدرت بیشتری داشت. اگر روغن موتور را به موقع تعویض می کنید و دینام خودرو دارای هیچ نوع ایرادی نمی باشد و ذغالهای دینام به خوبی عملکرد خود را دارند و سیم های خروجی دینام بدون افت قدرت انرژی خود را به باطری خودرو تحویل می دهند. دلیل علمی این موضوع این است که هوای خنک دارای چگالی بالایی از اکسیژن است که وارد سیلندر احتراق سوخت می شود. حتی خودروهای دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی هم دارای این گونه مبدل ها بودند. با آن که این ماشتنگ هم با روزهای اوج خود فاصله داشت، اما از اواسط کار و در دهه هشتاد کم کم به خودرویی مناسب و رقابتی بدل شد و نام و پسوند Cobra دوباره به نام ماستنگ بازگشت. چندین دهه طول کشید تا مبدل های کاتالیستی ارتقاء پیدا کنند. این سیستم می تواند تا ۵۰ درصد قدرت موتور را بالا ببرد که مقدار قابل توجهی است. ریمپ برای مدل های بالا: با دستگاه دیاگ فابریک کارخانه بطور دستی قابل ریمپ هستند. میزان خطا در این سنسور زیاد است و اصلا قابل اعتماد نیست.

همچنین این خودرو همچون بنز Cکلاس به سقف پانوراما مجهز نیست و از یک سانروف کشویی و تاشو با محافظ بهره میبرد. از مشخصات فنی این خودرو و معایب و مزایا و تغییرات ایجاد شده توسط ریمپ خودرو خواهیم گفت. هر چقدر سریع تر این گاز ها خارج شوند فضای بیشتری برای احتراق بنزین ایجاد می شود. که با مشاهده ی آن راحت تر می توانید ادامه ی مطالب را درک کنید. ۴- تایر های را تنظیم کنید. به لطف ظرفیت های مهندسی نیسان، این پیشرانه نیز با تغییرات جزیی بالاتر از 400 اسب بخار خروجی را در اختیار برنامه های شخصی سازی قرار می دهد. اون elx مولش 84 و یکم بهتر از ماله من راه میره . با نصب این قطعه به جای مونیفولد به خاطر داشتن قطر بیشتر و سطح داخلی صافتر خروج گازها بهتر صورت می گیرد. این قطعه که در مجاری تنفسی موتور و یا در دهانه ی ورودی هوای کاربراتور و انژکتور قرار میگیرد با یکدست کردن جریان هوا به افزایش کارایی سیستم مکش کمک می کند که البته به علت قیمت بالا در مقابل کارایی کم کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابراین فرآیند ساخت همچین قطعه ایی پیچیده تر و بهای آن نیز بیشتر است ، اما در نهایت پس از تعویض منیفلد چدنی قدیمی با منیفلد جدید (هدرز) شاهد افزایش عملکرد موتور خواهیم بود. از آنجا که سوخت بنزین به اکسیژن نیاز دارد با رسیدن اکسیژن بیشتر، احتراق سوخت بیشتر و سریع تر است که باعث می شود از توان موتور، بیشتر بهره ببرید. یکی از رایجترین عوامل داغ کردن موتور، کم بودن میزان مایع خنککننده است. صاف و یکسره کردن لوله های خروجی از مبدل کاتالسیت تا سپر عقب هم بسیار مؤثر است. در ابتدا با صرف هزینهای حدود ۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان فیلتر هوای اسپرت را ببندید. پرههای توربین تعبیهشده در توربوشارژر، توسط گازهای خروجی موتور میچرخند، هوای ورودی را فشرده کرده و بهسرعت وارد محفظه احتراق میکنند. به تازگی تصاویری از کارخانه سایپا منتشر شده است که نشان می دهد تولید کوییک فیس لیفت در تیپ S ( پایه ) افزایش پیدا کرده و گویا قرار است تا بزودی این خودرو به دست خریدارانش برسد و وارد بازار گردد. همیشه (خصوصاً در فصل گرما) باید نیمنگاهی به آمپر آب داشته باشید، تا در صورت مشاهدهی عبور عقربه از وسط درجهبندی نشانگر؛ بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهید.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد خرید هدرز پراید لطفا از سایت ما دیدن کنید.