نارضایتی مخالف آینده رهبر چین را تهدید می کند

بدیهی بودن و شجاعت چین مطمئناً نکته قابل تأمل است.

چه ایجاد ایجاد اسپات بین المللی بر روی توییت های “متنفر”. تهدید یک ملت دموکراتیک با حمله منتقدان خود را در هوا نابود کند و یا 1.5 میلیون شهروند خود را در اردوگاه های “آموزش داوطلبانه” حبس کند.

به نظر می رسد که از نظر عملکرد یک دیکتاتور قدرتمند عضلات خود را خم می کند.

با این حال ، سوفادهایی وجود دارد که ممکن است برعکس باشد. که ممکن است گفتگوها و اقدامات شدید روز افزون شی جین پینگ ، رئیس جمهور چین و محافل نزدیک وی ، “بحران رهبری” در پکن را پنهان کند.

برای آقای شی ، ممکن است در چین بزرگ کمی مشکل ایجاد شود.

پشت سر او شایعات به گوش می رسد. گاهی اوقات به فضای باز می ریزد. در ماه های اخیر ، آقای خی به عنوان “دلقک” و “زامبی سیاسی” شناخته شده است. نه توسط دشمنان دیرینه ، بلکه توسط صداهای تأثیرگذار از درون حزب کمونیست چین (ح.ک.چ).

خواستار این است که آقای شی بی سر و صدا استعفا دهد. و فشارها فقط ممکن است قبل از گردهمایی مهم حزب ، که هر 5 سال یک بار برگزار می شود ، در سال 2022 افزایش یابد.

سارا کوک ، چینی نوشت: “علی رغم تصویر جسورانه و چشمگیری که شی جین پینگ و دستگاه های رسانه ای حزب-دولت در داخل و خارج از کشور به دنبال نمایش آن هستند ، این تحولات حاکی از یک رژیم کاملاً ناامن است که حتی از سوی اعضای خود یک تهدید را درک می کند.” تحلیلگر در خانه آزادی ، یک دولت ایالات متحده از اتاق فکر پشتیبانی می کند.

مرتبط: “خارج از کنترل”: سوابق تکان دهنده حقوق بشر در چین

بدون شک آقای خی از زمان صعود به سلطنت به عنوان رهبر حزب در سال 2012 و سپس رئیس جمهور چین در سال 2013 باعث تغییر حزب کمونیست شده است.

قبل از سلطنت او ، چین خوشحال بود که در مورد قدرت خود ظریف تر عمل می کند. اکنون صریحاً کشورهایی را که تصور می کنند به آن ظلم کرده اند تهدید کرده و هواپیماهای جنگنده را به فضای هوایی تایوان می فرستد.

تعداد زیادی از کادرها به اتهام فرار مالیاتی زندانی شده اند. به احتمال زیاد آنها کاملاً به رژیم کاملاً وفادار نبودند.

آقای شی لانه سیاسی خود را نیز پر کرده است. در سال 2018 ، وی محدودیت های دوره ریاست جمهوری را لغو کرد ، به این معنی که به طور بالقوه می تواند مادام العمر حکومت کند. به اصطلاح “تفکر شی جین پینگ” اکنون در قانون اساسی حزب گنجانده شده است. حتی شایعاتی وجود دارد که وی می خواهد خود را “رئیس شی” دوباره نامگذاری کند که باعث می شود او همان رئیس رئیس مائو تسه تونگ باشد که چین کمونیست را تأسیس کرد.

پس همه قدرتمند هستند؟ خوب ، شاید اینطور نباشد.

نشانه های نگران کننده برای رهبری بسیار زیاد است. اقتصاد چین بدون شک بهتر از بسیاری از افراد در طی همه گیر شدن عمل کرده است. اما همچنین کمی تکان دهنده است.

فروش خرده فروشی افزایش یافته است ، اما در حد انتظار نیست و دولت تعیین هدف جدید برای رشد اقتصادی را به تعویق انداخته است. تصور می شود که بیکاری بالاتر از آمار رسمی است و شکاف بین فقیر و فقیر در حال افزایش است.

مرتبط: سخنگوی وزارت امور خارجه چین که حمله “نفرت انگیز” را به استرالیا آغاز کرد

برخی از افراد در چین نیز از دیپلماسی دولت “جنگجوی گرگ” که منجر به زدودن شهرت این کشور شده است بسیار ناراحت هستند.

داده های مرکز تحقیقات پیو ایالات متحده نشان داده است که دیدگاه چین از اکثر کشورهای پیشرفته – از استرالیا تا ژاپن – فرو رفته است.

“به نظر می رسد خی فکر می کند هیچ غلطی نمی تواند بکند. در نتیجه ، چیز زیادی درست نیست ، ” ناظرسیمون تیدسال در ماه سپتامبر گفت.

وی به اختلافات در سین کیانگ ، تبت و هنگ کنگ و همچنین درگیری در استان مغولستان داخلی اشاره کرد.

وی افزود: “علی رغم تمام ابزارهای زورگویی که در اختیار دارد ، روشهای بی رحمانه او تحریک کننده است تا مقاومت داخلی را کاهش دهد.

“این کوری و هوبری است که با قدرت مطلق همراه است. این معمولاً با اشک تمام می شود. “آقای تیدسال گفت که استفاده بی رحمانه از انقیاد آقای شی در نهایت” ضعف “وی بود.

MURMURS BUILD AHEAD OF CONGRESS 2022

در حال حاضر ، سلسله مراتب ح.ک.چ باید در انتصاب جانشین آقای خی باشد. اما لغو محدودیت های دوره آقای آقای زی به این معناست که هیچ نامزدی مشخص وجود ندارد.

نقطه بحران بعدی در سال 2022 در کنگره ملی رخ می دهد ، یک رویداد سالانه پر زرق و برق که هر پنج سال یکبار رهبران را در سطوح مختلف حزب نصب می کند.

طبق قوانین قدیمی ، آقای خی به طور رسمی رهبری خود را در کنگره تحویل می داد. با قدرت های جدیدش ، او دیگر مجبور به کناره گیری نیست – اما برخی فکر می کنند که او باید همه چیز یکسان باشد. حملات داخلی در حال افزایش است.

XI جینپینگ “دلقک”

خانم کوک از خانه آزادی خواستار زخمی شدن خارق العاده آقای Xi شد که از عضو حزب کمونیست چین و سرمایه دار املاک Ren Zhiqiang در ماه مارس به دلیل استفاده از COVID-19 دریافت کرد.

او نوشت که خفقان حزب در آزادی بیان ممکن است بحران ویروس کرونا را تشدید کند. وی اظهار داشت: آقای “امپراطور بدون لباس” و “دلقک” بود.

خانم کوک گفت که آقای رن اظهار نظر می کند “اغلب انتقاداتی را که در زیر سطح ایجاد می شود تکرار می کند”. ارتباطات عمیق او معمولاً او را نجات می داد. این بار نیست – او اکنون در زندان لنگیده است.

“رژیم به وضوح می داند که رن در تردیدهای خود در مورد رهبری شی تنها نیست ، و سعی کرده است هر شخص دیگری را که جرات صحبت کردن را دارند مجازات کند.”

در ماه مه ، کای شیا ، یکی از اعضای عالی رتبه سابق حزب کمونیست چین و استاد مدرسه اصلی آموزش حزب ، پس از اینکه وی آقای شی را “زامبی سیاسی” خواند به دلیل ریاست جمهوری بی پایان از حزب اخراج شد.

او را از حزب اخراج کردند و حقوق بازنشستگی او برداشته شد. زندگی در ایالات متحده به این معنی است که خوشبختانه او از چنگال سیستم دادگاه های تحت کنترل حزب کمونیست چین خارج شده است.

سایر دانشگاهیان این س questionال را مطرح کرده اند که آیا جهت گیری انزواگرایانه روزافزون دولت – که توسط سیاست اقتصادی جدید “گردش دوگانه” نشان داده شده است – راه صحیحی برای پیشبرد کشور است.

خانم کوک نوشت: “این واقعیت که اساتید م institutionsسسات عالی دانشگاهی – از جمله مرکز آموزش ملی حزب – رهبری Xi را ناکام می خوانند ، خواستار برکناری وی از قدرت می شوند و صراحتاً تصور انتقال به یک سیستم سیاسی دموکراتیک تر است ، کاملاً باورنکردنی است.” که در دیپلمات.

“این نشان می دهد که خی در درون حزب با بحران جدی ایمانی روبرو است ، حتی اگر در حال حاضر هیچ کس قدرت عمل به آن را نداشته باشد.”

چین “قوی ، برجسته”

دیگران خیلی مطمئن نیستند. اقتصاددان مشهور ، سائول اسلاك ، كه يكي از همكاران بازديدكننده دانشگاه تاسماني است ، گفت تا زماني كه چين بتواند اقتصاد خود را تحت كنترل نگه دارد ، تاثير حزب کمونيست حكمرانی همچنان ثابت خواهد ماند.

“شی جین پینگ به طور مكرر نشان داده است كه آماده است هر كاری را كه لازم باشد برای حصر حزب کمونیست چین به عنوان منبع قدرت در چین انجام دهد و تا زمانی که توانایی نفس کشیدن را دارد در سمت خود بماند – مهمترین دلیل این که او به اندازه کافی هوشمند است بدانید که او دشمنان زیادی ساخته است و آنها انتقام خود را از او خواهند گرفت. “

“من فکر می کنم چین به دور از احساس” ضعف و ناامنی “، احساس قدرت و جسارت می کند – نه تنها با موفقیت آشکار در جلوگیری از شیوع ویروس بلکه همچنین” تقریباً کامل لغو ایالات متحده از نقش رهبری جهانی جهانی “.

در حقیقت ، زندانی کردن و خاموش کردن منتقدان و خفقان حزب کمونیست حزب کمونیست در رسانه ها بدان معناست که اکثر مردم ساکن چین از ناامیدی های وارد شده به آقای خی اطلاع چندانی نخواهند داشت.

اما در رده های بالای حزبی که تصمیمات واقعی گرفته می شود ، این همان نیست. با نزدیک شدن به سال 2022 ، آقای خی باید پایگاه پشتیبانی خود را تقویت کند. هرگونه اقدام نادرست در مورد همه گیری یا اقتصاد ، مستقیماً در او تأثیر می گذارد.

کف و حباب مسابقات بین المللی ذبح ممکن است یک حواس پرتی مفید از نبردهای واقعی نزدیک به خانه باشد.

خانم کوک نوشت: “واقعیت این است که خی و مجریانش به جای همه چینی ها صحبت نمی کنند.”

“افراد بسیار زیادی وجود دارند که دوست دارند چین تغییر مسیر دهند.”