موکت پرز بلند چیست؟

 یکی از پرطرفدارترین موکت ها در ایران موکت پرز بلند است. این موکت ها امروزه در صنعت دکوراسیون مورد توجه زیادی قرار گرفته اند.

موکت پرز بلند خیلی از اوقات با موکت تافتینگ یکی دانسته می شود.این در حالی است که تافتینگ روش کلی تولید موکت هاست که در تهیه موکت های پرز بلند نیز از این روش استفاده می شود. اما لزوماً هر موکتی که به روش تافتینگ تهیه شده موکت پرز بلند نیست.

7 ویژگی موکت پرز بلند

 

1.       موکت های پرز بلند دارای ظاهری زیبا و جذاب هستند.

2.       این موکت ها انتخابی مناسب برای دکوراسیون مدرن به شمار می روند.

3.       موکت های پرز بلند از نرمی و لطافت مطلوبی برخوردار هستند. به همین دلیل راه رفتن بر روی آن ها حس خوبی را به آدم انتقال می دهد.

4.       این نوع از موکت ها را می توان یک عایق صوتی عالی دانست.

5.       برای مکان های سردسیر نیز موکت های پرز بلند عایق حرارتی مناسبی هستند.

6.       این موکت می تواند جایگزین فرش برای بخش هایی از خانه مانند نشیمن یا پذیرایی شود.

7.       موکت های پرز بلند امنیت ایده آلی را برای خانه های دارای کودک یا سالمندان به وجود می آورند.

بررسی تفاوت میان موکت پرز بلند و پرز کوتاه

 

·         موکت های پرز بلند بیشتر مناسب محیط های سردسیر هستند. در حالی که نمونه های پرز کوتاه دارای ضخامت کمتر و پرزهای کوتاه تر هستند. از این رو چندان برای این مناطق مورد استفاده قرار نمی گیرند.

·         موکت های پرز بلند از رنگ بندی متنوعی برخوردار هستند و در خیلی از مواقع در طراحی دکوراسیون داخلی جایگزین فرش می شوند. اما موکت های پرز کوتاه بیشتر برای یک دست کردن فضا مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع موکت پرز بلند

 

موکت های پرز بلند در فضاهای مختلفی اعم از اتاق خواب، نشیمن و حتی اتاق پذیرایی استفاده می شوند. موکت های پرز بلند دارای انواع مختلفی هستند که هر یک مشتریان خاص خود را دارند. در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد:

1.      موکت Plush Finish 

 

یکی از انواع موکت های پرز بلند نمونه  Plush Finish است. این نوع از موکت ها دارای الیافی با پیچ و تاب کمی هستند و سطح ظاهری آن ها کاملاً یکدست می باشد.

این موکت ها که به موکت مخملی نیز معروف می باشند در بین موکت های پرز بلند بسیار پرطرفدار هستند.

موکت های Plush  کاملاً نرم و لطیف می باشند و می توان آن ها را انتخابی مناسب برای اتاق نشیمن و اتاق خواب دانست. 

 

2.      موکت Saxony carpets

 

این نوع از موکت های پرز بلند دارای الیافی متوسط هستند. این موکت ها اگر چه بافتی مشابه به Plush Finish دارند اما الیاف آن ها کمی پیچ و تاب دارند.

موکت های Saxony carpets به قدری نرم و لطیف هستند که در زمان راه رفتن رد پای شما بر روی آن به جای خواهد ماند. ظاهر این موکت های پرز بلند بسیار جذاب و خاص است.

 

3.      موکت Frieze 

 

الیاف این نوع از موکت ها بلند است و دارای پیچ و تاب زیادی می باشند. در برخی از موکت های فریز پیچیدگی الیاف موکت به گونه ای است که الیاف ها به صورت روی هم خوابیده هستند.

 

4.      موکت shaggy

 

ظاهر این موکت ها شبیه به موی حیوانات است و در تهیه آن ها از الیاف مصنوعی استفاده می شود. این موکت ها بسیار شبیه به خز هستند.

خواب الیاف این موکت ها در جهت های مختلف است.

 

5.      موکت های فانتزی

 

به طور معمول این موکت ها به صورت دستبافت تهیه شده و کاملاً نرم و راحت هستند. موکت های فانتزی طرح و رنگ بسیار متنوعی دارند.

این موکت ها در سایزهای ثابت و در شکل های مربع، دایره، مستطیل و… تهیه و به فروش می رسند. از این رو امکان تهیه آن ها به صورت رولی وجود ندارد.