قیمت اجاره ملبورن در بالاترین سطح هشت ساله

این بیماری همه گیر به طور قابل توجهی استطاعت اجاره در ملبورن را بهبود بخشیده است – اما تحقیقات جدید نشان می دهد که این امر در کل شهر اعمال نشده است ، زیرا افراد کم درآمد هنوز هم با “استرس شدید تا شدید اجاره” روبرو هستند.

شاخص مقرون به صرفه بودن اجاره این شهر سالانه 8.9 درصد جهش کرده و به 140 رسیده است – بالاترین امتیاز کسب شده در هشت سال گذشته – به عنوان دومین سرمایه مقرون به صرفه ملت برای مستاجران پشت پرت.

بر اساس گزارش National Shelter ، Community Sector Banking ، Brotherhood of St Laurence و SGS Economics & Planning ، اجاره در سه ماه ژوئن 22 درصد از درآمد متوسط ​​خانوار در ملبورن بیشتر را در سه ماهه ژوئن می خورد.

مرتبط: نرخ خالی ملبورن: اجاره های خالی در حومه داخلی افزایش می یابد

COVID-19: اجاره کنندگان که برای تأمین هزینه زندگی خود به غذاهای فوق العاده دسترسی پیدا می کنند و از وعده های غذایی خودداری می کنند

رانت های منطقه ای ویکتوریا بزرگترین جهش ها را دارند ، به رهبری بنالا

این سطح را “قابل قبول” ارزیابی کرد ، جایی که استرس اجاره بها ایجاد می کند ، به زیر 30 درصد می رسد و خاطرنشان کرد که بهبود “فاحش” “تقریباً به طور کامل ناشی از کاهش اجاره بهای ناشی از شروع COVID-19 بوده است. پاندمی”.

اما این تحقیق همچنین نشان داد که افزایش قیمت در سراسر پایتخت ویکتوریا “حتی” نبوده است.

بخشهای داخلی شهر ملبورن ، مناطق شمال شرقی و آموزش عالی ملبورن بیشترین بهبود را داشته اند ، با CBD ، ملبورن غربی ، Southbank ، South Yarra ، Carlton ، Alphington و Ivanhoe از “غیرقابل قبول” یا “نسبتاً غیرقابل قبول” به “قابل قبول” تغییر وضعیت داده اند.

این الگو در هاوتورن ، مالورن و گلن آیریس نیز مشهود بود.

اما استطاعت اقتصادی در کریدور میانه به شمال و شمال شرقی ، در حومه شهرهایی مانند Kew East ، Balwyn North ، Eltham South و Warrandyte ، و همچنین در فرودگاه West ، Keilor Park ، Ringwood ، Springvale و Elsternwick بیشتر خراب شده بود.

برایتون شرق به عنوان کم هزینه ترین منطقه حومه ملبورن برای مستاجران شناخته شد ، با 36 درصد از درآمد متوسط ​​خانوار برای اجاره.

پس از آن برایتون ، آلبرت پارک و میدل پارک (همه 34 درصد) ، بالوین نورث (32 درصد) و همپتون (30 درصد) قرار گرفتند.

در این گزارش آمده است: “سقوط جهانگردی بین المللی و تقاضای دانشجویان” باعث سقوط اجاره خانه های یک خوابه و دو خوابه شده است.

اما این برای ملبورنیایی های کم درآمد “بسیار ناچیز” بود ، که بسیاری از آنها در استرس اجاره باقی مانده بودند.

خانوارهای مستمری بازنشسته هنوز مجبور شدند 65 درصد از درآمد خود را از طریق اجاره در ملبورن بزرگ تهیه کنند ، که یک سطح “فوق العاده غیرقابل قبول” تلقی می شود.

اجاره برای یک نفر در JobSeeker (56 درصد) ، یک زوج بازنشسته (45 درصد) و یک والدین کارگر نیمه وقت برای مزایا (40 درصد) “بسیار غیرقابل تحمل” بود و برای یک “کامل” کارگر مهمان نوازی در وقت (31 درصد).

آدریان پیسارسکی ، افسر اجرایی National Shelter ، گفت ، علی رغم اینکه JobSeeker با COVID افزایش یافته است “که باعث افزایش استقبال بسیاری از اجاره کنندگان با درآمد کم می شود” ، “برای رهایی آنها از استرس اجاره کافی نبود”.

وی گفت: “این نشان دهنده عمق مشکل مقرون به صرفه بودن اجاره ما است ، جایی که حتی با پشتیبانی اضافی ، هیچ جایی در استرالیا وجود ندارد که یک گیرنده JobSeeker بتواند با قیمت مناسب اجاره کند.”

آقای پیسارسکی از تعهد بودجه 5.3 میلیارد دلاری ویکتوریا برای ایجاد 12000 خانه اجتماعی و مقرون به صرفه طی چهار سال تمجید کرد ، و از دولتهای فدرال و سایر ایالت ها خواست که با پیوستن به نیروهای “یک تلاش ملی” این امر را تقویت کنند.

اخوان المسلمین ، مدیر تحقیق و سیاست St Laurence ، شلی مالت افزود: کاهش ماه سپتامبر به JobSeeker و کاهش برنامه ریزی شده در آینده ، استرس اجاره در میان افراد کم درآمد را بیشتر می کند.

بیشتر: BuildHer Collective: خانه ییلاقی Bentleigh California قبل و بعد

اهداف خانگی با بیانکا چتفیلد: آماده شدن امور مالی برای وام

راد و آندره سیلویا: بدنسازان قهرمان خانه “جادویی” میلدورا را لیست می کنند

[email protected]