غوغای رون دیسانتیس در فلوریدا به شانس او ​​برای ریاست جمهوری لطمه می زند

تیALLAHASSEE بود همیشه پایتخت فلوریدا نیست. دو قرن پیش، قانونگذاران پنساکولا در سواحل غربی قلمرو و سنت آگوستین در شرق از پیمودن 400 مایلی که آنها را از هم جدا می‌کرد خسته شدند تا ملاقات کنند. در سال 1824 تالاهاسی به عنوان یک مصالحه به عنوان پایتخت نامگذاری شد، زیرا در وسط قرار داشت. امروز حد وسط و سازش در تالاهاسی از بین رفته است، جایی که دفتر فرماندار و هر دو مجلس قانونگذاری توسط جمهوریخواهان کنترل می شود. در 5 می، قانونگذاران فلوریدا جلسه سالانه خود را به پایان خواهند رساند، که به عنوان جزر و مد قرمز در ایالت به یادگار خواهد ماند.

پل رنر، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان می گوید: “قانون چهار جلسه” “در یک جلسه انجام شد”: “از نظر وسعت، شبیه هیچ جلسه دیگری نیست.” ایده‌هایی که برای دهه‌ها از نظر سیاسی غیرممکن بودند، به قانون تبدیل شده‌اند. اینها شامل ممنوعیت شش هفته ای سقط جنین، حمل بدون مجوز اسلحه (بدون نیاز به آموزش یا مجوز) و طرح کوپن مدرسه “جهانی” (والدین می توانند از بودجه مدارس دولتی برای فرستادن فرزندان خود به مدرسه خصوصی یا خانگی استفاده کنند، صرف نظر از اینکه درآمد آنها).

این ممکن است برای ایالتی که در انتخابات ریاست‌جمهوری در حال نوسان بود، شگفت‌انگیز به نظر برسد – «چادهای آویزان» سال 2000 را به یاد بیاورید. ایالت سان شاین هنوز هم سهم بزرگی از رأی‌دهندگان مستقل دارد: 28 درصد به‌عنوان بدون وابستگی به حزب ثبت شده‌اند. دو نیرو در کار هستند. یکی ظهور ران دیسانتیس، فرماندار، به عنوان یکی از رقبای احتمالی ریاست جمهوری است. پس از انتخاب مجدد او در نوامبر گذشته، زمانی که با بیش از 19 امتیاز برنده شد، برخی از کمک کنندگان ملی او را بهترین شانس جمهوریخواهان برای شکست دونالد ترامپ می دانستند. اگرچه او هنوز نامزدی خود را اعلام نکرده است، اما از ایالت خود به عنوان مرحله ای برای طرح “طرح طرح فلوریدا” خود برای بقیه کشور استفاده می کند. در این جلسه، استراتژی او فشار به سمت راست آقای ترامپ برای جلب نظر رأی دهندگان اولیه بوده است.

دوم، اگرچه قوه مقننه از سال 1997 تحت کنترل آنها بوده است، اما انتخابات به جمهوری خواهان ابراکثریت جدید (حداقل دو سوم) در هر دو مجلس داد. اوبری جوت از دانشگاه فلوریدا مرکزی می گوید این تنها دومین باری است که جمهوری خواهان چنین اکثریتی را در اختیار دارند و این بزرگترین حاشیه است که تا به حال داشته اند. لوایح بدون نیاز به مصالحه به تصویب رسیده است.

این دو اتاق تحت فرمان آقای دیسانتیس به هم خورده اند. جاه طلبی مطمئناً نقشی را ایفا می کند، و قانونگذاران امیدوارند که اگر آقای دیسانتیس در کاخ سفید به پایان برسد، وفاداری آنها با مشاغل آلو جبران شود. اما جف براندس، سناتور سابق ایالت جمهوری خواه، فکر می کند که این “بیشتر ترس” است. آقای دیسانتیس تمایل خود را برای مقابله با قانونگذارانی که از او عبور می کنند نشان داده است.

تقریباً هر یک از اولویت های قانونی آقای دیسانتیس، و همچنین چند لایحه که برای او ارائه شده، تصویب شده است. یکی قانون «استعفا برای اجرا» را در فلوریدا معکوس می‌کند و دیگر نیازی به کناره‌گیری از سمت فعلی در صورت درخواست ریاست‌جمهوری یا معاونت ندارد. لایحه پیشنهادی با هدف محافظت از آقای دیسانتیس در برابر درخواست‌های ثبت عمومی مربوط به سفر وی با بودجه دولتی ظاهراً به دلایل امنیتی است.

رندی فاین، یکی از اعضای مجلس نمایندگان جمهوریخواه، معتقد است که حدود 25 تا 30 درصد از زمان مجلس قانونگذاری این جلسه به «مسائل جنگ فرهنگی» اختصاص یافته است. علاوه بر اسلحه و سقط جنین، جنگ‌های صلیبی «ضد بیداری» آقای دیسانتیس شامل تشدید درگیری طولانی‌مدت او با دیزنی و تلاش برای محدود کردن طرح‌های «تنوع، برابری و شمول» است. حتی برخی از بزرگ‌ترین حامیان او نیز از این که او تا چه حد کارها را پیش برده است، گیج شده‌اند – از جمله پیشنهادی برای گسترش ممنوعیت سال گذشته در مورد بحث‌های کلاسی درباره هویت جنسیتی و جنسیت، که توسط منتقدان به عنوان لایحه «نگو همجنس‌گرا» شناخته می‌شود. کلاس سوم (دانش آموزان 7-8 ساله) تا دوازدهم (17-18).

مسائل اجتماعی ممکن است پایگاه جمهوری خواهان را تحریک کند، اما هیچ کدام به عنوان نگرانی اصلی برای رای دهندگان متوسط ​​فلوریدا محسوب نمی شوند. (طبق نظرسنجی در ماه مارس توسط دانشگاه فلوریدا شمالی، مسکن مقرون به صرفه در صدر قرار می گیرد و پس از آن اقتصاد در رتبه اول قرار می گیرد.) قانونگذار بودجه را کنار گذاشته و قوانین ارتفاع و منطقه بندی را برای افزایش عرضه مسکن ارزان قیمت تغییر داده و یک تخلف قانونی را تصویب کرده است. اصلاح قانون برای کاهش دعاوی، از جمله موارد مربوط به بیمه اموال، که در فلوریدا تقریباً سه برابر میانگین ملی هزینه دارد. اما بسیاری از تماشاگران فلوریدا تحت تأثیر قرار نگرفته اند. آقای براندس که فکر می‌کند بسیار مایل به مقابله با مشکلات مبرم فلوریدا بود، می‌گوید: «من نمی‌دانم اگر فرماندار دیسانتیس تصمیم می‌گرفت که فرماندار بماند، این جلسه قانون‌گذاری چگونه بود».

این جلسه همچنین یک طرح کلی نامطلوب از اینکه آقای دیسانتیس ممکن است در مقام بالاتر چگونه باشد ارائه کرده است. فنتریس دریسکل، رهبر دموکرات مجلس ایالتی می‌گوید: «من فکر می‌کنم او به رای‌دهندگان می‌گوید که کیست، و ما باید او را باور کنیم. او یک خط واکنش نشان داده است. پس از اینکه هیئت منصفه سال گذشته نتوانست به اتفاق آرا در مورد محکومیت عاملی که 17 نفر را در دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس در پارکلند، فلوریدا به قتل رساند یا نه، به حکم اعدام دست یابد، آقای دیسانتیس برای تغییر قانون تلاش کرد. اکنون می توان با مخالفت چهار نفر از 12 هیئت منصفه، یک نفر را به اعدام محکوم کرد و فلوریدا را به یکی از تنها دو ایالت (با آلاباما) تبدیل کرد که برای مجازات اعدام نیازی به اتفاق آرا ندارند.

مبارزه او با دیزنی تمایل به انتقام و تمایل به افراط را نشان داده است. بهار گذشته، پس از اینکه رئیس وقت دیزنی علیه قانون «نگو همجنسگرا» صحبت کرد، آقای دیسانتیس و قانونگذار دیزنی را از «امتیازات ویژه» محروم کردند. در ابتدا، لباس پوشیدن یک شرکت “بیدار” مانند یک برد آسان به نظر می رسید، اما به یک حواس پرتی تبدیل شده است. آقای دیسانتیس پیشنهاد کرده است که ایالت می تواند زندانی در نزدیکی دنیای دیزنی بسازد. دیزنی با این استدلال که رفتار قلدری ایالت خلاف قانون اساسی است، شکایتی را تنظیم کرده است. حتی برخی از متحدان آقای DeSantis به طور خصوصی انتقاد می کنند و می گویند که یک دولت طرفدار تجارت نباید یک شرکت را برای صحبت کردن هدف قرار دهد.

افراد بیشتری زیرکی سیاسی او را زیر سوال می برند. برخی نگران انتقاد او از حمایت آمریکا از اوکراین بودند که او آن را یک “مناقشه ارضی” تحقیر کرد. او سال گذشته زمانی که یک ممنوعیت 15 هفته ای سقط جنین را امضا کرد، پایگاه جمهوری خواهان را تسخیر کرده بود. ممنوعیت شش هفته ای که در این جلسه تصویب شد، اهداکنندگان را از بین برد. یک تاجر جمهوری‌خواه و اهداکننده سابق DeSantis در فلوریدا، که رفتار خود با دیزنی را «انتقام‌جویانه» می‌خواند، می‌گوید: «می‌توانم به تعداد زیادی از مردم اینجا فکر کنم که به دلیل 60 روز گذشته هیچ بخشی از او را نمی‌خواهند. خودکامه و پوچ».

اگرچه آقای دیسانتیس دارای سینه جنگی است که یک وب سایت خبری سیاسی Politico آن را 110 میلیون دلار (شامل بودجه کمیته اقدام سیاسی) تخمین زده است، اما محبوبیت او در مقایسه با آقای ترامپ کاهش یافته است. نظرسنجی اخیر توسط اقتصاد دان/YouGov نشان می دهد که 53 درصد از جمهوری خواهان ترجیح می دهند آقای ترامپ را به عنوان نامزد جمهوری خواهان در سال 2024 ببینند، در حالی که این رقم برای آقای دیسانتیس 31 درصد است. این یک تغییر قابل توجه نسبت به نوامبر گذشته است، زمانی که 46 درصد از فرماندار و 39 درصد از رئیس جمهور سابق حمایت کردند.

اخیراً اعضای کنگره از فلوریدا برای حمایت از آقای ترامپ بیرون آمده اند و تنها یکی از آنها علناً از آقای دیسانتیس حمایت کرده است. آقای براندس می‌گوید: «دیسانتیس در دنیایی بسیار منزوی زندگی می‌کند، جایی که به اعضای آن دسترسی پیدا نمی‌کند. من نمی‌دانم پس از پنج سال تماشا، واقعاً به چه کسی در مجلس قانونگذاری نزدیک است.»

اما هر اتفاقی که برای نامزدی ریاست جمهوری آقای دیسانتیس بیفتد، او همچنان در کشور تاثیرگذار خواهد بود. برخی از سیاست‌های او، مانند قانون «نگو همجنس‌گرا» در حال گسترش به سایر ایالت‌ها است. یکی از قوانین جدید احتمالاً فلوریدا، که حمل و نقل مهاجران غیرقانونی را جرم انگاری می کند و بیمارستان ها را ملزم به ثبت وضعیت مهاجرت افراد می کند، “یکی از گسترده ترین و هدفمندترین صورتحساب های مهاجرت در کشور” است و به عنوان الگویی توسط سایر ایالت ها استفاده خواهد شد. مگی میک از چند ایالت، یک شرکت روابط دولتی. حتی اگر «نقشه فلوریدا» نقشه راه کاخ سفید نباشد، باز هم الهام بخش دیگر ایالت های تحت کنترل جمهوری خواهان خواهد بود تا از برنامه های فلوریدا کپی کنند.