صندلی خلبانی سیستم سخنگو

نام دنا در ادامه عرضه رانا، براساس سیاست نام گذاری جدید ایران خودرو انتخاب شد و همچنین سازنده بارها برای نشان دادن استحکام و قدرت این خودرو، وجهه تسمیه انتخاب این نام را به قله دنا در رشته کوه زاگرس ربط داده است. پیش فروش دنا پلاس با جعبه دنده اتوماتیک نیز چندی پیش انجام شد و از سال آینده می توان شاهد تردد این خودرو در کشور بود. این خودرو در سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ در مسابقات جهانی رالی استفاده می شد . ایران خودرو همچنان پروژه های توسعه ای زیادی را برای دنا در سر می پروراند. از سوی دیگر الگو یا مبنا قراردادن خصوصیات ظاهری و فیزیکی یک یا چند طرح موفق خارجی برای طراحی و ساخت نمونه بومی، نیز امری پذیرفته شده و حتی اصولی برای کشورهای در حال توسعه است. در نمای پشتی ۲۰۰۸ از چراغ های دو تیکه با استایل جدید استفاده شده است. چراغ ترمز سوم در بالای شیشه عقب قرار دارد و چراغهای عقب هم دودی نیستند. از دیگر تفاوت های دنا پلاس، گرافیک جدید و مدرن چراغ ها در جلو و عقب و نصب سان روف به عنوان آپشنی جذاب و ایرانی پسند است.

همچنین طراحی کابین نیز به طور کلی از نو انجام شده است. به این ترتیب، پروژه NX7 آغاز شد. NX7 خلاف پروژه های قبلی به سرعت پیش رفت و از فروردین ۱۳۸۹ آغاز شد. این پروژه که ظاهراً در سال 1388 آغاز شده به نام «کوثر88» معرفی شد. البته اگر سوخت بنزینتان تمام شد میتوانید ۷۵ لیتر گاز را هم برای رسیدن به مقصد مصرف کنید که نزدیک به چند صد کیلومتر شعاع حرکتی دارد. با تمام این صحبت ها، دنا پلاس پایان راه خودروی ملی نیست. البته اگر سوخت بنزینتان تمام شد میتوانید 75 لیتر گاز را نیز برای رسیدن به مقصد مصرف کنید که در حدود چند صد کیلومتر شعاع حرکتی دارد؛ اما در صورت خرید پارس دوگانه باید از حدود 80 لیتر فضای صندوقعقب چشمپوشی کنید زیرا مخزن گاز و ادواتش در صندوقعقب جا خوش کردهاند. در نهایت خلبانان با نمونه دو کابینه از جنگنده اصلی آموزش دیده و در صورت موفقیت در تمامی این مراحل، به عنوان خلبان مستقل جنگنده امکان پرواز می یابند.

هواپیماهای آموزشی ملخی «پرستو» و «S-68» برای مراحل ابتدایی و هواپیمای «سیمرغ» به عنوان نمونه آموزشی پیشرفته فراصوت (مافوق صوت) مثال هایی از تلاش ها برای تأمین نیاز در داخل در اواخر دهه 1360 تا دهه اواسط دهه 1380 هستند اما همه این هواپیماها مشابه ایرانی یک هواپیمای خارجی هستند. این شرکت هواپیمایی از آدم محمد عامر دعوت کرده تا حضور در یک پرواز شبیه سازی شده را به عنوان خلبان در ایرباس A380 تجربه کند. پس از رونمایی از کوثر88 برخی افراد مدعی کارشناسی که بعضاً از بیان اصول اولیه پرواز نیز عاجر هستند، سریعاً به دنبال نمونه های مشابه این هواپیما در دنیا گشتند تا ثابت کنند ایران تنها اقدام به کپی برداری از یک نمونه خارجی کرده است. البته سید محمد طاهر علوی هم اعتقاد دارد پارس اتوماتیک کمترین متقاضی را دارد زیرا خیلی کند است. از جمله مشخصات اعلام شده برای هواپیمای جدید کوثر که با نام «یاسین» معرفی شده، طول باند فرود 800 متر و سقف پرواز 12 کیلومتر است که تفاوت هایی با مقادیر گفته شده قبلی دارد. برگه مشخصاتی از هواپیمای جت آموزشی ساخت ایران چند ماه بعد از رونمایی و در نمایشگاه بزرگ هوافضایی ماکس2015 روسیه به صورت عمومی در معرض دید تمامی کارشناسان و بازدیدکنندگان قرار داده شد که کوثر88 را هواپیمایی با طول 12.25، دهانه بال 11 و ارتفاع 4.7 متر و مساحت بال 24 متر مربع نشان می داد.

در بسیاری از مراجعاتی که به ما می شود و در خودروهای تولید شده از 85 به بعد بیشتر است زوزه کشیدن گیربکس است که ناشی از کیفیت و دقت پایین ساخت دنده های گیربکس است. ازلحاظ طراحی داخلی خودرو، ایرانخودرو از سال ۱۳۹۳ تصمیم به تولید این خودرو با داشبورد جدید گرفت تا از کهنگی و قدیمی بودن این خودرو قدری بکاهد و خودروهای تولیدی از آن سال به بعد با نام پژو پارس داشبورد جدید در بازار شناخته میشود؛ که در ادامه به بررسی مدلهای مختلف این خودرو میپردازیم. سبک طراحی و کوچک بودن سایز غربیلک فرمان بسیار آشناست و نمایشگر به خوبی در مکانی مناسب میان داشبورد جانمایی شده و طراحی و کیفیت تصویر منحصر به فردی دارد. البته بیش از 20 هواپیمای مختلف در این رده در دنیا ساخته شده و کشورهایی مانند ژاپن، ایتالیا، اسپانیا، تایوان، هند، آمریکا، آرژانتین و لهستان به دلیل کاربردی بودن این رده از هواپیماها اقدام به ساخت نمونه داخلی خود کرده اند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وی گذشته از انجام وظایف روزمره، بعنوان سرپرست انجمن اسلامی پایگاه، به پاسداری از دستاوردهای پرشکوه انقلاب اسلامی پرداخت.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد خرید صندلی خلبانی لطفا به بازدید از وب سایت ما.