رسانه های استرالیایی استدلال می کنند که فیس بوک ، گوگل نباید از قوانین اخبار طفره رود

طبق نامه سرگشاده ای که امروز توسط 10 شرکت خبری بزرگ صادر شده ، فیس بوک و گوگل باید مجبور شوند به سازمان های رسانه ای استرالیا به دلیل استفاده از محتوای آنها پول بپردازند تا صنعت “زنده بماند”.

این اخطار ، که فقط چند هفته قبل از انتظار می رود پارلمان استرالیا در مورد قوانین تهیه شده توسط ناظر رقابت استرالیا بحث و گفتگو کند ، همچنین به ادعاهای تبلیغاتی گسترده گوگل مبنی بر اینکه این قوانین “برخورد ویژه ای” به شرکتهای رسانه ای می دهد ، واکنش نشان داده و لیستی از شرایطی که آنها برای جلوگیری از طفره رفتن از قوانین جدید برای غول های فناوری لازم می دانستند.

فیس بوک قبلاً تهدید کرده است که برای جلوگیری از پرداخت اخبار اخبار ، میلیون ها کاربر استرالیایی را از مشاهده همه اخبار حذف خواهد کرد ، در حالی که مل سیلوا ، نایب رئیس گوگل استرالیا گفت این شرکت مایل است “به حمایت از صنعت خبر کمک کند” اما فقط در صورت تغییرات بزرگ قوانین پیشنهادی

در این نامه سرگشاده ، که به امضای مدیران سازمانهای ناین ، هفت غرب غربی ، گاردین ، ​​نیوز کورپ ، کانال 10 و رادیو بازرگانی استرالیا رسیده است ، این گروهها گفتند که شرکتهای فن آوری جهانی از محتوای تولید شده توسط سازمانهای استرالیایی درآمد کسب می کنند اما “دفتر مالی در تولید محتوا در حال حاضر بسیار یک طرفه است “.

در این مقاله آمده است: “استرالیایی ها می توانند به دلیل سرمایه گذاری مشاغل رسانه های خبری محلی در روزنامه نگاری با کیفیت ، اخبار را در Google جستجو کنند و با خانواده و دوستانشان داستانهایی را در فیس بوک و اینستاگرام به اشتراک بگذارند.”

“گوگل و فیس بوک با جمع آوری اطلاعات مربوط به آن کاربران و چرخاندن آنها در تبلیغات کاملاً هدف دار ، درآمد قابل توجهی کسب می کنند. این باعث می شود محتوای اخبار برای سیستم عامل های دیجیتالی بسیار ارزشمند باشد. با این حال گوگل و فیس بوک در حال حاضر به شرکت های رسانه ای استرالیا بابت این محتوای ارزشمند پرداخت نمی کنند.

“برای زنده ماندن ، مشاغل محلی رسانه های خبری باید بتوانند درمورد مشارکت عادلانه در هزینه های تولید محتوایی که مستقیماً به سودهای قابل توجه محلی که توسط گوگل و فیس بوک کمک می کند ، مذاکره کنند.”

این گروه همچنین از دولت خواست که چهار عنصر کد خبر را محافظت کند ، اطمینان حاصل کند که تمام خدمات دیجیتال شرکت ها را پوشش می دهد ، آنها اطلاعات مورد نیاز برای مذاکرات عادلانه را ارائه می دهند ، و شامل داوری پیشنهاد نهایی برای محدود کردن تأخیرها ، و این کد باید از سازمانهای استرالیایی که مورد تبعیض قرار می گیرند محافظت کند تا از پرداخت اخبار جلوگیری کند.

مدیر اجرایی تلویزیون آزاد ، بریجت فیر گفت: یک کد رسانه خبری برای اولین بار توسط کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا در ژوئیه سال گذشته پس از بررسی 18 ماهه خود در مورد سیستم عامل های دیجیتال ، توصیه شده است.

وی گفت که از آن زمان تاخیرها و تعطیلی های بسیاری در سازمان های رسانه ای اخبار استرالیا و همچنین فعالیت های برجسته علیه کد پیشنهادی از گوگل و فیس بوک رخ داده است.

خانم فیر گفت: “از زمان (پیش نویس قانون) ، اطلاعات غلط زیادی در مورد آنچه در این کد وجود دارد و نحوه تأثیر آن بر بازیکنان مختلف ، وجود دارد.”

“ما فکر کردیم که اکنون زمان رسیدگی نهایی به عنوان سازمان های رسانه ای است که باید گرد هم آییم و بیانیه ای محکم درباره آنچه که عناصر اصلی کد برای دستیابی به هدف اعلام شده باید داشته باشند ، ارائه دهیم.”

در این نامه سرگشاده ، که برای کلیه اعضای پارلمان استرالیا ارسال خواهد شد ، همچنین آمده است که در قوانین پیشنهادی شرکت های فناوری نیازی به “ارائه اطلاعات کاربر اضافی به شرکت های رسانه ای” و “نیازی به برخورد ویژه برای مشاغل رسانه های خبری” ندارند. – ادعایی که گوگل به سازندگان ویدیوی YouTube خود در سراسر جهان تبلیغ کرد و گفت در نتیجه “درآمد کمتری” دارند.

هفته گذشته خانم سیلوا در یک پست وبلاگی گفت که گوگل هنوز “نگرانی جدی درباره نحوه تنظیم پیش نویس قانون دارد” و می خواهد تغییراتی را در مذاکرات مالی ایجاد کند و قوانینی را برای ترافیک وب ارسال کند که Google به سازمان های رسانه ای ارسال کرده است. .

جاش فریدنبرگ ، خزانه دار فدرال گفت که این کد قبل از پایان سال به پارلمان معرفی می شود.