دولت های آمریکا سیاست خارجی خود را دنبال می کنند

اسمدتی قبل ران دیسانتیس پیشنهاد خود را برای نامزدی جمهوری خواهان آغاز کرد، فرماندار فلوریدا سه لایحه را برای «سرکوب چین کمونیست» امضا کرد. این قوانین خرید زمین کشاورزی شرکت‌های چینی را متوقف می‌کند، برنامه‌های خاص متعلق به شرکت‌های چینی را که در موسسات دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرند مسدود می‌کند، و روابط بین مؤسسات آموزش عالی فلوریدا و مؤسسات آموزش عالی فلوریدا را در هر «کشور نگران» محدود می‌کند. تجاوز به چین یکی از عناصر اصلی مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری برای یک دهه بوده است. اکنون مجالس ایالتی ذائقه آن را کشف کرده اند.

مگی میک از موسسه مشاوره ای MultiState که بر سیاست های ایالتی متمرکز است، می گوید که چین یکی از تنها مسائل دو حزبی در حال حاضر است. سیل قوانین در حال آمدن به مجلس های ایالتی است. بسیاری قوانینی مشابه قوانین فلوریدا در مورد آموزش و مالکیت زمین وضع کرده اند. تگزاس حتی سعی کرد از خرید ملک توسط شهروندان چینی (همراه با افرادی از ایران، کره شمالی و روسیه) جلوگیری کند. لایحه اولیه حتی شهروندان دوتابعیتی و دارندگان گرین کارت را از خرید زمین منع می کرد. قانونگذاران در جلسه دوسالانه که این هفته به پایان رسید، در نهایت آن را کنار گذاشتند.

ایندیانا قانونی را تصویب کرده است که سیستم بازنشستگی ایالتی خود را ملزم به واگذاری از شرکت های چینی می کند. ایالت های دیگر در حال بررسی قوانین مشابه هستند. بیش از نیمی از تمام ایالت ها در حال حاضر استفاده از TikTok را که متعلق به یک شرکت چینی است، در تلفن های دولتی ممنوع کرده اند. (برخی دیگر برنامه های چینی را نیز محدود می کنند.) در ماه مه مونتانا اولین ایالتی شد که دانلود TikTok را از ژانویه 2024 غیرقانونی کرد، اگرچه ممکن است این لایحه غیرقابل اجرا باشد.

در بخش عمده ای از تاریخ خود، نهادهای دولتی عمدتاً در مورد مسائل محلی قانون گذاری می کردند یا از سیاست های ملی پیروی می کردند. اکنون که یک حزب فرمانداری و هر دو اتاق قانونگذاری ایالتی را در 39 ایالت کنترل می کند، تصویب قانون نسبتاً آسان است – به ویژه در مقایسه با کنگره. هر دو مجلس ایالتی جمهوری خواه و دموکرات از این لوایح برای ثبت نارضایتی از عدم اقدام دولت فدرال استفاده می کنند. اما آنها عواقب واقعی دارند.

محلی فکر کنید، جهانی عمل کنید

در دهه 1980، زمانی که ژاپن در حال رشد به عنوان تهدیدی برای برتری آمریکا تلقی می شد، بسیاری نسبت به خرید دارایی های آمریکا توسط ژاپن ابراز نگرانی کردند. کیتلین ولش از مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی می‌گوید: اکنون افزایش نگرانی در مورد خرید زمین توسط شرکت‌های چینی در آمریکا، تنش‌های فزاینده بین دو کشور را دنبال می‌کند.CSIS) یک اتاق فکر. کسب و کارها و دولت های خارجی از خرید زمین کشاورزی در حدود دوجین ایالت منع شده اند که اکثر آنها جمهوری خواه هستند. (ایالت‌هایی که توسط دموکرات‌ها اداره می‌شوند اغلب از این خریداران می‌خواهند که برای کسب زمین اجازه بگیرند.)

اگرچه در لوایح اغلب از ذکر چین اجتناب می شود، اما هدف آنها روشن است. سید میلر، رئیس دپارتمان کشاورزی تگزاس در آگوست گذشته نوشت: “چین کمونیست، بزرگترین دشمن آمریکا، در حال خرید زمین های کشاورزی است.” قانونگذاران به طور قابل درک در مورد خرید زمین در نزدیکی پایگاه های نظامی یا زیرساخت های حیاتی توسط گروه های خارجی محتاط هستند. با این حال، تا کنون، بیشتر نگرانی ها در مورد زمین خواری های چینی نابجا بوده است. نهادهای خارجی تنها 3 درصد از کل زمین های کشاورزی خصوصی در ایالات متحده را در اختیار دارند و سهم چین کمتر از 1 درصد از کل زمین را تشکیل می دهد. طبق گزارش وزارت کشاورزی، در فهرست مالکان خارجی در رتبه شانزدهم قرار دارد. خانم ولش می‌گوید که این لوایح بیشتر درباره نگرانی‌های آمریکا می‌گویند تا جاه‌طلبی‌های چین CSIS.

در آموزش عالی، حداقل ده ایالت تلاش کرده اند روابط بین مؤسسات محلی و چینی را محدود کنند، اگرچه تنها تعداد انگشت شماری قانون تصویب کرده اند. بیشتر آنها می گویند که بر اساس دلایل امنیت ملی عمل می کنند. جری سیرینو، سناتور ایالت اوهایو و حامی “قانون ارتقای آموزش عالی” این ایالت، در مصاحبه ای با روزنامه گفت که اقدام لازم است زیرا فعالیت های جهانی چین “بسیار فاحش تر از حمله به اوکراین” است.

تبادلات آموزشی به گرم شدن روابط بین آمریکا و چین در دهه 1970 کمک کرد. کاهش این کاهش صادرات اقتصادی و همچنین فرهنگی را تهدید می کند. هیچ کشوری به اندازه چین دانشجویی به آمریکا نمی فرستد که اتباع آن یک سوم کل دانشجویان بین المللی آنجا (قبل از کووید) در سال 2019-2020 را تشکیل می دادند. به گفته انجمن مربیان بین‌المللی که چنین روابطی را ترویج می‌کند، دانشجویان بین‌المللی در سال‌های 2021-2022 یک میلیارد دلار به اقتصاد اوهایو و فلوریدا و تقریباً دو برابر آن در تگزاس کمک کردند. بسیاری از دانشگاه ها استدلال می کنند که محدودیت ها بی معنی است. سارا اسپریتزر از شورای آموزش آمریکا استدلال می کند که دانشگاه ها برای انتشار دانش هستند، نه پنهان کردن آن.

دولت فدرال در حال حاضر تلاش می کند تا با یک صدا در مورد چین صحبت کند: جلوگیری از بدتر شدن بیشتر روابط دوجانبه جهان، مستلزم توازن ظریف قدرت و مصالحه است. قوانین محلی باعث می شود که قوه مجریه حتی ناهماهنگ تر به نظر برسد. خودمختاری ایالت های آمریکا در قانون اساسی ذکر شده است، با این حال تعداد کمی از آنها دارای تخصص کامل در امور خارجی هستند. و دولت های خارجی، به ویژه دولت های متمرکز مانند چین، ممکن است قانون گذاری دولتی را جنبه دیگری از دستور کار ملی بدانند. قانونگذاران ناراضی ایالتی ممکن است حتی بیشتر از آنچه فرمانداران بلندپروازشان قصد داشتند بر سیاست خارجی آمریکا تأثیر بگذارند.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.