دلیل بازیافت ضایعات

بدون تغییر در خصوصیات فلزات ، می توان بارها و بارها بازیافت کرد. براساس موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI) ، فولاد بیشترین بازیافت را در کره زمین دارد. 1 فلزات بسیار بازیافت شده دیگر شامل آلومینیوم ، مس ، نقره ، برنج و طلا هستند. 

چرا فلزات را بازیافت می کنیم؟ 

فلزات مواد با ارزشی هستند که می توانند بارها و بارها بدون تخریب خواص آنها بازیافت شوند. قراضه فلزی دارای ارزش است که باعث ایجاد انگیزه در مردم می شود تا آن را برای فروش به منظور بازیافت جمع کنند. 

 

علاوه بر انگیزه مالی ، یک ضرورت زیست محیطی نیز وجود دارد. بازیافت فلزات به ما امکان می دهد منابع طبیعی را حفظ کنیم در حالی که برای پردازش به تولید محصولات جدید با استفاده از مواد اولیه بکر به انرژی کمتری نیاز داریم. با بازیافت دی اکسید کربن و دیگر گازهای مضر ساطع می شود. از همه مهمتر ، این باعث صرفه جویی در هزینه می شود و به مشاغل تولیدی اجازه می دهد تا هزینه تولید خود را کاهش دهند. بازیافت همچنین اشتغال زایی می کند. 

 

حقایق بازیافت سریع فلزات 

اگرچه تقریباً هر نوع فلزی می تواند بارها و بارها بدون تخریب خصوصیات بازیافت شود ، اما در سال 2018 ، فقط 34٪ از فلزات موجود در تاسیسات زباله شهری ایالات متحده بازیافت شد. 

 

در سال 2019 ، 490.98 میلیون (32٪) از 1،532.51 میلیون تن فولاد خام تولید شده در سراسر جهان با استفاده از مواد بازیافتی ساخته شده است. 

 

حدود 69٪ از فولاد خام در ایالات متحده در سال 2019 از مواد بازیافتی ساخته شده است 

 

فقط در ایالات متحده ، حدود 2.2 میلیون تن قوطی های فولادی و سایر مواد زائد بسته بندی فولادی در سال 2018 تولید شده است 

 

فولاد و آهن به دلیل فرصت بازیابی سازه های بزرگ و همچنین سهولت در پردازش مجدد ، بیشترین بازیافت را در جهان دارند. استفاده از آهن ربا در فرآیند مرتب سازی ، بازیافت کنندگان را قادر می سازد تا آنها را به راحتی از جریان زباله مخلوط جدا کنند. 

 

در حال حاضر ، تنها ظرف بازیافتی در جهان قوطی آلومینیوم است. 

با بازیافت یک آلومینیوم می توانید انرژی کافی را صرف کنید تا لامپ 100 واتی را برای مدت زمان نزدیک به چهار ساعت تأمین کند 

 

انواع فلزات بازیافت شده 

فلزات را می توان به صورت آهنی یا غیر آهنی طبقه بندی کرد. فلزات آهنی ترکیبی از آهن با کربن است. برخی از فلزات آهنی معمول شامل فولاد کربن ، فولاد آلیاژی ، آهن فرفورژه و چدن است.  

 

از طرف دیگر ، فلزات غیر آهنی شامل آلومینیوم ، مس ، سرب ، روی و قلع است. فلزات گرانبها غیر آهنی هستند. متداول ترین فلزات گرانبها شامل طلا ، پلاتین ، نقره ، ایریدیم و پالادیوم است. 

 

فرآیند بازیافت فلزات 

مراحل اصلی فرآیند بازیافت فلزات به شرح زیر است: 

 

1. مجموعه 

فرآیند جمع آوری برای فلزات به دلیل ارزش قراضه بالاتر از سایر مواد متفاوت است. به همین ترتیب ، فروش آن به واحدهای قراضه بیشتر از ارسال به محل دفن زباله است. 6. بزرگترین منبع آهن قراضه آهن در ایالات متحده از وسایل نقلیه قراضه است 

 

منابع دیگر شامل سازه های بزرگ فلزی ، مسیرهای راه آهن ، کشتی ها ، تجهیزات کشاورزی و البته قراضه مصرف کننده است. قراضه سریع که در تولید محصول جدید ایجاد می شود ، نیمی از آهن قراضه را تشکیل می دهد.