در جستجوی دکترین سیاست خارجی ران دیسانتیس

Oعلامت نه یک کارزار انتخاباتی قریب‌الوقوع ریاست‌جمهوری، ظاهر خاطراتی است که به عنوان گویای همه چیز به بازار عرضه می‌شود که در واقع، چیز کمی می‌گوید. در 28 فوریه، ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا، که بسیاری از کمک‌کنندگان فکر می‌کنند بهترین فرصت حزب برای خنثی کردن مجدد دونالد ترامپ برای کاخ سفید است، با انتشار کتاب خود به نام «شجاعت به» وارد این سنت ادبی شد. آزاد باشید». آقای دیسانتیس جایگاه خود را در میان رای دهندگان اولیه جمهوری خواه مدیون است (نظرسنجی های اولیه نشان می دهد) بین او و رئیس جمهور سابق، به دلیل تعقیب بی بند و باری جنگ های فرهنگی داخلی پیرامون آموزش نظریه نژادی انتقادی، قرنطینه کووید-19 و سانسور. محافظه کاران در شبکه های اجتماعی اما در حالی که یک فرماندار جاه طلب ممکن است فقط به جنگ بیداری فکر کند، یک رئیس جمهور باید جنگ را مدیریت کند.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

قبلاً، دیپلمات‌های خارجی در واشنگتن در حال بررسی نظرات عمومی و سوابق سیاسی گذشته آقای دیسانتیس بودند تا حدس بزنند که او چگونه روابط خارجی و روابط تجاری آمریکا را بازسازی خواهد کرد. برخی با اسرائیلی‌ها که آقای دسانتیس از روزگاری که نماینده کنگره بوده با آنها صمیمی بوده‌اند، به این امید که آن‌ها از این کار برخوردار باشند، خوش‌حال هستند. آنها فکر می کردند که کتاب ممکن است به پر کردن برخی از شکاف ها کمک کند. متأسفانه برای آنها، پرس و جوها باید برای مدتی دیگر ادامه یابد. این کتاب یک مراقبه عمیق در مورد امور بین‌الملل نیست، بلکه یک سند موقعیت‌یابی برای انتخابات مقدماتی کبود پیش رو است – که تنها سرنخ‌ها و جزئیات کمی را در مورد نحوه مدیریت یک رئیس‌جمهور دسانتیس در مورد چین، اوکراین و تجارت ارائه می‌دهد.

علی‌رغم عنوان کتاب، آقای دیسانتیس هنوز شهامت انتقاد از آقای ترامپ را ندارد که در تمام مدت از او تمجید می‌کند. در حالی که فرماندار وقت صرف می‌کند تا «انگیزه مسیحایی» نومحافظه‌کاران را که در دوران ریاست‌جمهوری جورج دبلیو بوش بر آن تسلط داشتند، تحقیر کند، ملی‌گرایی و حمایت‌گرایی دوران ترامپ مورد تحسین قرار می‌گیرد. آقای دیسانتیس می‌نویسد که ترامپ، همزمان با ساختن درست دیوار در مرز مکزیک، «به درستی شکست‌های آمریکا را در داخل، به ویژه برون‌سپاری تولید از قلب ما به سرزمین اصلی چین، از بین برد. و در خارج از کشور، جنگ های بی پایان در عراق و افغانستان».

لحظات مشکوکی مانند خروج دولت ترامپ از توافق هسته ای ایران، یا از توافقنامه آب و هوای پاریس، یا توافق دوحه در سال 2020 – که تسلط طالبان بر افغانستان را در سال 2021 آغاز کرد – چندان مورد بحث قرار نگرفته و قطعاً مورد انتقاد قرار نمی گیرد. او تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت در اسرائیل از تل آویو به اورشلیم را تا حدودی اعتبار می‌داند و می‌گوید هشدارها در مورد عواقب فاجعه‌بار انجام این کار، ورشکستگی طبقه «متخصص» بوروکراتیک ما را تأیید می‌کند. (پوسیدگی دولت عمیق و «مطبوعات میراث ملی [that] نگهبان پراتوری طبقه حاکم شکست خورده کشور است» مضامین تکراری هستند.)

سیاست خارجی به طور انتزاعی آنقدر برای رای دهندگان آمریکایی اهمیت چندانی ندارد که نامزدهای ریاست جمهوری تمایل دارند مواضع خود را با اصطلاحات داخلی توصیف کنند. آقای ترامپ می‌خواست به دورانی بازگردد که آمریکا اولین بود، که به معنای اعمال تعرفه بر متحدان و رقبا و تهدید به خروج بود. ناتو. پرزیدنت جو بایدن – که گفت “دیگر خط روشنی بین سیاست خارجی و داخلی وجود ندارد” – به طور متناوب ایده های خود را به عنوان یک “سیاست خارجی برای طبقه متوسط” یا به عنوان یک رقابت بزرگ و وجودی بین دموکراسی ها و اقتدارگرایان توصیف کرده است. این قاب‌بندی که شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین را آزار می‌دهد، به منظور تداعی حمله شرم‌آور به ساختمان کنگره توسط حامیان ترامپ در 6 ژانویه 2021 است. این موضوع در مورد آقای دسانتیس نیز صادق است، که اشتباهات داخلی و خارجی آمریکا را نتیجه این حمله می‌داند. همان پدیده: تکیه بر نخبگان منحط جهانی‌گرا که «از سیاست‌هایی استقبال می‌کنند که اهمیت حاکمیت ملی را نادیده می‌گیرند، از مرزهای باز و «اقتصاد جهانی» حمایت می‌کنند.

به عنوان یک نماینده کنگره، آقای دیسانتیس یک شاهین مشهور روسیه بود که از دولت اوباما خواست تا پس از الحاق غیرقانونی کریمه در سال 2014 به اوکراینی ها کمک کند. در حالی که او به نامزدی ریاست جمهوری فکر می کند، آقای دیسانتیس از منتقدان “خالی” آقای بایدن است. سیاست چک» در مورد اوکراین که «هدف استراتژیک» ندارد. این کاملاً همان عدم مشارکت آقای ترامپ نیست، که اکنون به نظر می‌رسد می‌خواهد حمایت خود را کاهش دهد، اما با دیدگاه‌های دیگر رقبای جمهوری‌خواه مطرح -مانند مایک پنس و مایک پمپئو- که به شدت از اوکراین حمایت می‌کنند، همخوانی ندارد. .

در حالی که در کنگره بود، آقای دیسانتیس به تسریع مشارکت ترانس پاسیفیک، یک ابتکار تجاری که توسط باراک اوباما راه اندازی شد، رای داد که با شکست مواجه شد. اکنون، در راستای حزب خود، آقای دیسانتیس در مورد معاملات تجاری ساکت است. تقریباً مانند همه جمهوری‌خواهان و اکثر دموکرات‌ها، او نسبت به چین تندرو است و در سال 2021 قانونی را با هدف سرکوب سرقت اسرار شرکت‌ها و مالکیت معنوی در فلوریدا امضا کرد.

آقای دیسانتیس سیاستمداری زیرک تر از آن چیزی است که شهرت قاتل او نشان می دهد. او توانسته است به همه جناح‌های حزبش – MAGA سختکوش ها، طبقه اهداکننده جهان وطن و راست مذهبی – با پیشبرد سیاست سختگیرانه ابهام استراتژیک. مثلاً در کتاب جدید او به سقط جنین اشاره شده است. 6 ژانویه، اصلا.

اگرچه آقای ترامپ به دنبال دعوا بوده و به دنبال اقدامات تحریک آمیز در بیانیه های عمومی آقای دیسانتیس بوده است، فرماندار از پاسخ دادن به این موضوع خودداری کرده است. سایر رقبای پیش بینی شده برای نامزدی نیز از حمله به آقای ترامپ که همچنان محبوب این پایگاه است، خودداری می کنند. نیکی هیلی، فرماندار سابق و یکی از اعضای کابینه ترامپ که نامزدی خود را اعلام کرده است، اخیراً از سؤالی مبنی بر تفاوت خود با رئیس سابق خود طفره رفت. این امور خارجه به نظر می رسد مقالاتی در مورد اینکه چگونه جهان بینی فرماندار فلوریدا با ترامپیسم متفاوت است می تواند تا پایان رقابت نامزدی منتظر بماند. تا آن زمان، دکترین دسانتیس حائز اهمیت این خواهد بود که کمی بگوید و موضوع را تغییر دهد.

برای پوشش بیشتر ریاست‌جمهوری جو بایدن، از مرکز اختصاصی ما دیدن کنید و تغییرات در رتبه‌بندی محبوبیت او را دنبال کنید. و با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.