جمهوری خواهان حملات خود را به دولت های شهر تشدید می کنند

سیدگم محافظه کارانه زمانی آموزش داده شد که حکومت محلی برتر است. سیاستمداران نزدیک به موکلان به بهترین وجه برای اداره آنها مجهز بودند، بحث ادامه پیدا کرد و اقتدار متمرکز دور دست کاری جز مداخله نکرد. بنت سندلین، رئیس اتحادیه شهرداری تگزاس، یک گروه مدافع، می‌گوید، با این حال، امروز یک اصل حکومتی گلدیلاک در میان جمهوری‌خواهان جای خود را گرفته است. “دولت فدرال بزرگ و بد است، شهرها کوچک و بد هستند، و به نوعی دولت ایالتی آن را درست انجام می دهد.”

در آخرین جلسه قانونگذاری، که در بسیاری از ایالت ها به پایان می رسد، مجلس های ایالتی جمهوری خواه به دنبال تقویت قدرت ایالتی و تضعیف نقش شهرها در سیاست محلی بوده اند. دو لایحه جدید گسترده که این تغییر را نشان می دهد در انتظار امضای فرمانداران در تگزاس و فلوریدا است. قانون سازگاری نظارتی تگزاس، دولت‌های شهری را از اعمال سیاست‌هایی که فراتر از قوانین ایالتی است در هشت حوزه منع می‌کند: کشاورزی، تجارت و بازرگانی، مالی، بیمه، نیروی کار، منابع طبیعی، مشاغل و دارایی. هر گونه قوانین محلی که در حال حاضر وجود دارد، مانند حمایت از مستاجر و کارگر، لغو خواهد شد. رهبران کسب و کار در حال جشن گرفتن تغییر هستند. آنها استدلال می کنند که مغازه های خیابان اصلی به اندازه کافی از همه گیری و تورم آسیب دیده اند. کاهش بار سیاست های سخت محلی باید کمک کند.

قانون جدید فلوریدا همچنین قانونگذاری شهری را آرام خواهد کرد. احکام محلی – همانطور که به طور طعنه آمیزی لایحه نامیده می شود – به مشاغل اجازه می دهد تا از دولت های شهرداری به دلیل هر قانونی که آنها “خودسرانه یا غیرمنطقی” بدانند شکایت کنند (هیچ تعریفی از این اصطلاحات در متن ارائه نشده است). در حالی که یک دادگاه سریع موشکی به بررسی این پرونده می پردازد، در بیشتر شرایط، دولت باید قانون مورد بحث را به حالت تعلیق درآورد. و اگر رقیب برنده شود، شهر باید این حکم را لغو کند. سال گذشته ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، نسخه قبلی این لایحه را وتو کرد و استدلال کرد که این طرح منجر به هجوم دعاوی پرهزینه خواهد شد. اما قانون‌گذاران و لابی‌های تجاری فکر می‌کنند که این بار شانس بهتری برای تضمین امضای فرماندار دارند، زیرا آقای دیسانتیس اعتبار محافظه‌کارانه خود را در تلاش برای ریاست‌جمهوری پرورش می‌دهد.

چنین دفع عمده مقامات محلی – که توسط دانشگاهیان “سوپر پیشگیرانه” و توسط مترقیان “پیش گرفتن از ستاره مرگ” نامیده می شود – جدید است. اما برای دهه‌ها، سیاستمداران ایالتی از همه اقشار از احکام محلی خاص خودداری کرده‌اند تا قوام بین حوزه‌های قضایی را حفظ کنند. ریچارد بریفالت از دانشکده حقوق کلمبیا می‌گوید ده‌ها یا چند سال پیش ماهیت پیش‌خرید شروع به تغییر کرد، زیرا جمهوری‌خواهان از این قدرت‌ها برای کشتن ابتکارات مترقی در شهرهای بزرگ سلاح استفاده کردند. ممنوعیت کیسه‌های پلاستیکی، کنترل اسلحه، مرخصی استعلاجی با حقوق و افزایش حداقل دستمزدها همگی توسط قانون‌گذاران جمهوری‌خواه یا دادگاه‌های محافظه‌کار حذف شدند. نمونه‌ای از لایحه‌های حق تقدم توسط شورای تبادل قانونگذاری آمریکا، یک گروه محافظه‌کار، تهیه و از ایالتی به ایالت دیگر منتقل شد.

اخیراً صورت‌حساب‌های پیش‌خرید شروع به تکثیر کرده‌اند که بسیاری از آنها را هدف قرار داده‌اند LGBTQ مردمی، دادستان های مترقی و جویندگان سقط جنین. طبق گزارش گروه‌های غیرانتفاعی، در سال 2017 تعداد 140 مورد بود. این تعداد در سال 2021 به 475 و در سال 2022 به بیش از 1000 افزایش یافت. در اواسط فصل قانونگذاری امسال، این آمار قبلاً به 650 رسیده بود.

این حمله تا حدی ناشی از تغییر جمعیت شناسی است که سلطه محافظه کاران در جنوب را به خطر می اندازد. در سال های اخیر شهرهای دموکرات در ایالت های جمهوری خواه توسط ساکنان جدید سیل شده اند. تگزاس و فلوریدا متمایز هستند. در سال منتهی به جولای 2022، هفت شهر از ده شهر بزرگ آمریکا با سریع‌ترین رشد در این دو ایالت بودند. این یک تنش سیاسی بد را تغذیه می کند.

جمهوریخواهان ایالتی در تگزاس و فلوریدا از انتخابات میان دوره ای سال گذشته قدرتمندتر ظاهر شدند. اما بسیاری از کلان شهرها بیشتر به سمت چپ متمایل شدند. در تگزاس بتو اورورک، یک نامزد دموکرات برای فرمانداری، در آستین، دالاس، هیوستون و سن آنتونیو رای بیشتری نسبت به رقیب قبلی رئیس جمهوری خواه در سال 2018 کسب کرد. ماه گذشته یک دموکرات با پیروزی ناراحت کننده ای به شهردار جکسونویل رسید. ، بزرگترین شهر فلوریدا. سیاستمداران ایالتی جمهوری خواه شهرهای لیبرال را یک تهدید می بینند. مراکز شهری سهم بزرگی از ایالت را ایجاد می کنند تولید ناخالص ملیو قدرت اقتصادی تمایل به ایجاد نفوذ سیاسی دارد.

جوست قانونی فراتر از تگزاس و فلوریدا است. اما در برخی ایالت‌ها، به جای اینکه صرفاً مقامات محلی را بی‌تفاوت کنند، برخی قانون‌گذاران برای حکومت مستقیم وارد عمل می‌شوند. در آوریل، تیت ریوز، فرماندار جمهوری خواه می سی سی پی، دو لایحه را امضا کرد که به ترتیب، تعداد پلیس های ایالتی را که در خیابان های جکسون، پایتخت ایالت گشت می زنند، افزایش می دهد و یک ناحیه دادگاه دولتی جدید در شهر ایجاد می کند. این NAACPیک گروه حقوق مدنی، با این ادعا که قوانین با تحمیل یک سیستم قضایی «جدا و نابرابر» بر ساکنان عمدتا سیاه‌پوست شهر، اصلاحیه چهاردهم را نقض می‌کند، شکایت کرد. شهردار به آسوشیتدپرس گفت: «آنها به دنبال استعمار جکسون هستند. نماینده ای که این لایحه را پیشنهاد کرده است، دو ساعت و نیم با ماشین از شهر فاصله دارد.

در همین حال، قانونگذاران در گرجستان قانونی را تصویب کرده اند که به یک کمیسیون ایالتی اجازه می دهد تا وکلای منطقه ای منتخب محلی را از سمت های خود برکنار کند. (برخی گمان می کنند که این به ایالت اجازه می دهد تا فانی ویلیس، دادستان ارشد شهرستان فولتون را به دلیل تعقیب دونالد ترامپ مجازات کند.) و در صحنه ملی، کنگره در ماه مارس لایحه ای را که توسط شورای واشنگتن تصویب شده بود، لغو کرد. دی سی، برای اولین بار در سه دهه. اندرو کلاید، یک جمهوری خواه از گرجستان که طرح لغو را مطرح کرد، می خواهد این سازمان را منحل کند دی سی دفتر شهردار.

اگر منتقدان ادعا کنند که قوانین اساسی ایالت را نقض می کنند، ممکن است برخی از قوانین جدید در دادگاه به بند کشیده شوند. اما کورتنی ملتون فانت از دانشگاه ممفیس می‌گوید، از آنجایی که دولت‌های محلی هیچ اختیاری از سوی پدران بنیان‌گذار نداشتند، ایالت‌ها به خوبی از حقوق خود برای تعیین قدرت آن‌گونه که صلاح می‌دانند برخوردارند. با وجود قوانین فوق العاده پیشگیرانه، بسیاری از شهرها و شهرک ها برای عملکرد به عنوان آزمایشگاه دموکراسی تلاش خواهند کرد. آنها در عوض در معرض خطر تبدیل شدن به انجمن های سرخوردگی هستند.