توقف بازپرداخت وام های دانشجویی در آمریکا ایده بدی بود

مایلتون فریدمن به شوخی می گفت هیچ چیز به اندازه یک برنامه موقت دولتی ماندگار نیست. بنابراین تقریباً با تعلیق پرداخت وام های دانشجویی توسط آمریکا بود. طرح کاهش بدهی – که پرداخت ها، هزینه های بهره و وصول بیش از 1 تریلیون دلار وام های دانشجویی فدرال را به حالت تعلیق در می آورد – در روزهای اولیه شیوع همه گیری توسط کنگره تصویب شد. اگرچه قرار بود تنها پس از شش ماه منقضی شود، اما در بین رای دهندگان محبوبیت پیدا کرد و با وجود قیمت 5 میلیارد دلاری در ماه، هشت بار تمدید شد. حالا ممکن است برنامه بالاخره برای همیشه به پایان برسد. توافق سقف بدهی که توسط جو بایدن، رئیس جمهور و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان مذاکره شد، پرداخت وام های دانشجویی را در 30 اوت، بدون امکان تمدید، از سر گرفت.

آیا طرح کاهش بدهی دانشجویی وضعیت وام گیرندگان را بهتر کرده است؟ دولت بایدن توقف پرداخت ها را «راه نجات حیاتی» نامیده است که به وام گیرندگان کمک می کند تا برای مایحتاج اولیه پرداخت کنند و در عین حال از میلیون ها معوقات و نکول جلوگیری کند. گزارش‌ها و نظرسنجی‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که این مکث به جوانان این امکان را می‌دهد تا زندگی خود را تامین کنند، بدهی‌های خود را پرداخت کنند و پس‌انداز کنند. به نظر می رسد شواهد اولیه این دیدگاه را تقویت می کند. تجزیه و تحلیلی که در مارس 2022 توسط محققان آزمایشگاه سیاست کالیفرنیا، گروهی مستقر در دانشگاه کالیفرنیا منتشر شد، نشان داد که توقف پرداخت صورت‌حساب‌های ماهانه را کاهش می‌دهد، امتیازات اعتباری را افزایش می‌دهد و برخی از وام‌گیرندگان را وادار می‌کند تا پرداخت‌های خود را برای وام مسکن، وام خودرو و سایر موارد افزایش دهند. بدهی قابل توجه.

اما مقاله جدیدی توسط اقتصاددانان دانشگاه شیکاگو نشان می‌دهد که توقف پرداخت وام‌های دانشجویی باعث شد وام‌گیرندگان بدهی‌های بیشتری جمع کنند، نه کمتر. محققان با استفاده از داده‌های TransUnion، یک شرکت گزارش‌دهی اعتبار، امور مالی شخصی دانشجویانی را که وام‌هایشان در سال 2020 مسدود شده بود، به دلیل اینکه مستقیماً از خزانه‌داری ایالات متحده وام گرفته بودند، با دانشجویانی که از بانک‌های خصوصی وام گرفته بودند و بنابراین واجد شرایط مهلت قانونی نبودند، مقایسه کردند. .

آنها دریافتند که توقف پرداخت، نرخ معوقه وام های دانشجویی را کاهش داد و امتیازات اعتباری را افزایش داد، اما بر معوقات سایر بدهی ها تأثیری نداشت. این سیاست باعث کاهش مانده وام نیز نشد – در واقع برعکس عمل کرد. تا پایان سال 2022، ذینفعان مهلت قانونی، 2500 دلار اضافی در بدهی وام دانشجویی و 2000 دلار اضافی به عنوان بدهی کارت اعتباری، وام مسکن و وام خودرو جمع آوری کردند که باعث افزایش 8 درصدی بدهی کل خانوارها شد.

جفریز، یک بانک سرمایه گذاری، بر این باور است که بازگشت پرداخت های وام دانشجویی، که حدود 200 دلار در ماه برای وام گیرندگان معمولی است، بر هزینه های مصرف کننده تاثیر می گذارد و نرخ های معوقه را افزایش می دهد. برای آن دسته از وام گیرندگانی که از تعلیق بدهی دانشجویی استفاده کردند و در سه سال گذشته بدهی اضافی انباشته کردند، فشار مالی می تواند به ویژه شدید باشد. در آوریل 2022، آقای بایدن هشدار داد که از سرگیری پرداخت وام های دانشجویی می تواند به “مشکلات اقتصادی قابل توجهی” برای میلیون ها وام گیرنده منجر شود. او نمی دانست که سیاست های خودش تا حدودی مقصر خواهد بود.

برای پوشش بیشتر ریاست‌جمهوری جو بایدن، از مرکز اختصاصی ما دیدن کنید و تغییرات در رتبه‌بندی محبوبیت او را دنبال کنید. برای بینش انحصاری و توصیه‌های خواندنی از سوی خبرنگاران ما در آمریکا، در خبرنامه هفتگی ما، چک و تراز، ثبت نام کنید.