بله؟ نه آقا – رئیس جمهور اردک لنگ وزیر دفاع دیگری را اختیار می کند | ایالات متحده

دونالد ترامپ به احتمال زیاد به دلیل تبعیت ناکافی ، مارک اسپر را از طریق توییت اخراج کرد


از زمان ایجاد وزارت دفاع در سال 1947 ، هیچ رئیس جمهور آمریكا از طریق 5 دبیر دفاعی فعال یا تایید شده دوچرخه سواری نکرده است. دونالد ترامپ اکنون این کار را در یک دوره انجام داده و مارک اسپر را در تاریخ 9 نوامبر اخراج کرده است. اخراج خلاصه ، در یک توییت ریاست جمهوری اعلام کرد که “مارک اسپر فسخ شده است” ، و انگیزه احتمالی آن ، کینه چند ماهه علیه آقای اسپر ، یک دوره گذار سنگین را آغاز می کند تا زمانی که جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، از ژانویه روی کار می رود بیستم

جیمز ماتیس ، منصوب اول آقای ترامپ ، ژنرال سابق محترم ، در دسامبر 2018 در اعتراض به رفتار دمدمی مزاجی آقای ترامپ با متحدان استعفا داد. پس از وی پاتریک شاناهان ، مدیر اجرایی هوا فضا ، جانشین وی شد که با روشن شدن اختلافات داخلی در گذشته ، وی خود را برای کار دائمی کنار کشید. آقای اسپر ، که قبلاً وزیر ارتش بود ، در ژوئن 2019 این سمت را به دست گرفت و پس از یک مداخله دیگر – ریچارد اسپنسر برای دور زدن قانون منشیگری در دوره هشت روز این نقش را پر کرد – در ژوئیه تأیید شد.

در ژوئن سال 2020 ، همزمان با اعتراض به بی عدالتی نژادی آمریکا ، آقای اسپر ابتدا با تشویق فرمانداران ایالتی به “تسلط بر فضای جنگ” و سپس با حضور در کنار آقای ترامپ در میدان Lafayette در واشنگتن دی سی معترضین را خشمگین کرد ، تظاهرکنندگان صلح طلب. آقای اسپر به سرعت از زبان جنگ طلبانه خود عذرخواهی کرد و – در تضاد با رئیس جمهور – گفت كه وی از استناد به قانون شورش ، قانونی با قدمت چندین قرن كه اجازه استفاده داخلی از نیروهای فدرال را می دهد ، حمایت نمی كند. آقای ترامپ از آن اقدام مخالف متوسط ​​خشمگین شد.

در ماه جولای آقای اسپر دوباره رئیس جمهور را عصبانی کرد. نخست ، وی درجه بندی را برای سرهنگ دوم الكساندر ویندمن ، كه به عنوان مدیر امور اروپا در شورای امنیت ملی ، شاهد اصلی مجلس نمایندگان بود ، در جریان استیضاح آقای ترامپ در نوامبر 2019 ، تصویب كرد (سرهنگ ویندمن تصمیم به بازنشستگی گرفت). سپس دستوري صادر كرد كه در واقع پرچم كنفدراسيون ، نماد جنوب برده دار در جنگ داخلي آمريكا را از تاسيسات نظامي ممنوع كرد. روزها بعد ، آقای ترامپ اصرار داشت که “وقتی مردم با افتخار پرچم های کنفدراسیون خود را دارند ، آنها در مورد نژادپرستی صحبت نمی کنند … این نماینده جنوب است.”

این تا حدود زیادی سرنوشت آقای اسپر را حل و فصل کرد. در ماه آگوست ، رئیس جمهور علناً وزیر دفاع خود را کوچک خواند ، و او را “مارک یسپر” خواند. در مصاحبه با Times Times در 4 نوامبر ، كه بلافاصله پس از اخراج خود منتشر شد ، آقای اسپر با افتخار از سابقه ایستادن در برابر رئیس جمهور ، پرسید: “چه كسی بیش از دیگران عقب رانده شده است؟ منشی دیگری از کابینه را که به عقب رانده شده است نام ببرید. ” وی ادامه داد: “من می توانم برای هر چیزی دعوا کنم ، و می توانم آن را به یک مبارزه بزرگ تبدیل کنم ، و می توانم با آن زندگی کنم – چرا؟ چه کسی قرار است پشت سر من بیاید؟ این یک “بله مرد” واقعی خواهد بود. و سپس خدا به ما کمک کند. “

پس از باخت رئیس جمهور در انتخابات ، سابقه های کمی برای برکناری دبیر کابینه وجود دارد. حتی در آن زمان ، آقای ترامپ با بی توجهی مشخص به قوانین و هنجارها ، راهی برای پاره کردن کتاب قانون پیدا کرده است. در هجوم توییت های اخراج آقای اسپر ، رئیس جمهور گفت که وی کریستوفر میلر ، مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم (NCTC) را به عنوان سرپرست وزارت دفاع منصوب کرد که با تأثیر فوری انجام شد. یک مشکل در این مورد این است که اساسنامه فدرال حکم می کند که معاون آقای اسپر ، دیوید نورکیست ، باید مسئولیت این کار را به عهده بگیرد. مشخص نیست که چرا وی جانشین وی شده است.

مسئله دیگر این است که دبیران دفاعی که در نیروهای مسلح خدمت می کردند ، در صورتی که کمتر از هفت سال بازنشسته شده باشند (مانند آقای ماتیس) موظفند از کنگره چشم پوشی کنند. آقای میلر پس از سه دهه به عنوان افسر ارتش شش سال پیش بازنشسته شد. از او بعنوان یک مقام ذیصلاح و نه یک دستگاه پارتیزانی دیده می شود. با این وجود او به طور ناگهانی تجربه کمی از سمت بالا را دارد: او NCTC را برای مدت کمتر از سه ماه اداره کرد و قبل از آن ، بالاترین شغل دائمی او به عنوان یک پست بود معاون دستیار وزیر دفاع با مسئولیت نیروهای ویژه.

پیتر فیور ، کارشناس روابط نظامی و نظامی در دانشگاه دوک که در دولت های بیل کلینتون و جورج دبلیو بوش خدمت می کرد ، می گوید: “این یک حرکت قانونی است ، اما اقدامی عاقلانه نیست.” “به طور معمول ، دولت ها استعداد خود را برای ماندن در جلسه اردک لنگ التماس می کنند تا بتوانند مسئولیت خود را ادامه دهند.” یکی از مقامات سابق پنتاگون خاطرنشان می کند که تغییر رهبری در ارائه بودجه این وزارتخانه برای سال 2022 که در حال آماده سازی است ، مختل می شود.

نگرانی دیگر این است که آقای ترامپ آقای اسپر را مجبور به بیرون کردن کرد تا بتواند یک مانور سیاست بی پروا در گرگ و میش دولت مانند عقب نشینی سریع نیروهای باقیمانده آمریکایی در افغانستان فراهم کند. جیمز استاوریدیس ، دریاسالار سابق آمریکایی و فرمانده ناتو ، با اشاره به شایعاتی که آقای ترامپ با اخراج سر CIA و FBI را پیگیری می کند ، در توییتر نوشت: “همه اینها” باعث سوختن آن می شود “. آقای فیور می گوید: “به احتمال زیاد ، ترامپ این کار را فقط برای خوشحالی جزئی از تسویه حساب با اسپر انجام داده است.” “این باعث ضعف ترامپ و احتمالاً کاهش قدرت وی در میان جمهوری خواهانی می شود که این مسئله را برای آنچه که هست می بینند.”

حفاری عمیق تر:
بهترین موارد مربوط به تبلیغات انتخاباتی 2020 ما را بخوانید و سپس برای خبرنامه و پادکست هفتگی در مورد سیاست های آمریکا ، برای چک و تعادل ثبت نام کنید.

از این محتوا استفاده مجدد کنیدپروژه اعتماد