ایران ادعا می کند آکادمیک آزاد شده در فیلم جدید جاسوسی بوده است

کایلی مور-گیلبرت ، دانشگاهی آزاد شده ملبورن ، هدف یک کارزار تبلیغاتی جدید ایرانی است که ادعا می کند او و شوهر مخفی اسرائیلی اش جاسوس بوده اند.

هویت شوهر دکتر مور گیلبرت ، روسلان هودوروف ، به دلیل حساسیت های ازدواج وی با یک اسرائیلی ، در حالی که استرالیا برای آزادی وی با این کشور سرکش مذاکره می کند ، به عنوان یک راز محرمانه باقی مانده است.

هرالد سان گزارش ها امروز فیلم های تبلیغاتی منتشر شده توسط ایران همچنین شامل تصاویری است که قصد دارد دکتر مور-گیلبرت را در سبزهای ارتش نشان دهد که ایران ادعا می کند در یک اردوگاه آموزشی در حیفا گرفته شده اند.

یکی از فیلم های فارسی زبان ادعا می کند: “کایلی در این مرکز آموزش ارتش را دید و در آن سال در دفتر مطالعات مرکزی معروف به ضد تروریسم ، که به هرتزلیا متصل بود ، حضور داشت.”

“هرتزلیا” نام موسسه ای در اسرائیل است که تحت پوشش یک کالج تحقیقاتی خصوصی فعالیتهای جاسوسی بسیاری را انجام می دهد. “

“پس از استخدام توسط سرویس های جاسوسی اسرائیل ، وی موفق شد در دانشگاه کمبریج انگلستان پذیرفته شود”

“او همچنین تابعیت انگلیس خود را گرفت.”

مرتبط: عذاب سخت وحشتناک دانشگاه آزاد شده

دکتر مور-گیلبرت همیشه جسوس بودن نامه های قاچاق از زندان های ایران را به شدت انکار کرده است.

“من جاسوس نیستم. “من هرگز جاسوس نبوده ام و علاقه ای به کار در یک سازمان جاسوسی در هیچ کشوری ندارم.”

اما در اوایل حبس خود در نامه ای از زندان ، وی اشاره کرد که دستگیری وی با شوهرش ، که در ملبورن زندگی می کند ، در ارتباط است.

به نظر می رسد تصویر وی از شبکه های اجتماعی و اینترنت پاک شده است.

وی نوشت: “آنها همچنین تلاش كرده اند كه از من به عنوان گروگان در یك نقشه شیطانی استفاده كنند تا شوهرم ، ساكن دائمی استرالیا (و به زودی شهروند دیگر) را برای پیوستن به من در زندان ایران ترغیب كنند.”

مرتبط: جزئیات درخشان ترور ایران

هر دو زن و شوهر و دولت استرالیا جاسوسی بودن خود را انکار می کنند ، اما منابع دولتی تأیید کردند که کشف ایرانی ها در رابطه او با یک اسرائیلی عامل اصلی دستگیری وی در فرودگاه تهران در سال 2018 بود.

وی متعاقباً به 10 سال حبس محکوم شد و بیش از 800 روز را در زندانهای مشهور ایران گذراند.

وی هفته گذشته با یک معامله مبادله زندانی آزاد شد و یک وب سایت خبری وابسته به تلویزیون دولتی در ایران ادعاهای جاسوسی خود را تکرار کرد.

در این گزارش آمده است: “یک تاجر ایرانی و دو شهروند ایرانی که به اتهامات بی اساس در خارج از کشور بازداشت شده بودند با یک جاسوس دو تابعیتی به نام کایلی مور-گیلبرت که برای رژیم صهیونیستی کار می کرد مبادله شدند.”

دکتر مور-گیلبرت در آخر هفته در یک پرواز چارتر با پرداخت مالیات از طریق مالیات دهندگان در کانبرا با او تماس گرفت و در آنجا در حال گذراندن دوران سخت آزمایشی خود و اقامت در کنار یکی از اعضای خانواده بود.

طبق فیلم های تبلیغاتی منتشر شده در حساب توئیتر انجمن وکلای دادگستری ایرانی-آمریکایی ، شوهر دکتر مور گیلبرت پناهنده ای بود که در دهه 1990 از اسرائیل پناهندگی می گرفت.

وی همچنین یک افسر در ارتش اسرائیل بود. روسلان ، شوهر کایلی ، پس از مدتی تحت پوشش یک شرکت استرالیایی متعلق به یکی از اعضای سرویس های امنیت داخلی (اسرائیلی) در یک موسسه جاسوسی شروع به کار کرد “، یکی از فیلم ها ادعا می کند.

“روسلان ، از طریق مدیر خود ، كایلی را به یكی از افسران موساد (آژانس جاسوسی اسرائیل) به نام زوهار معرفی كرد. او (روسلان) نامه ای به كایلی می فرستد و ذكر می كند كه وی با این افسر امنیتی ملاقات كرده و در مورد مسائل مربوط به خاورمیانه گفتگو خواهد كرد. “

در این ویدئوها ادعا می شود که او در اواخر سال 2000 و هنگام سفر در اسرائیل به دین یهود گرویده بود و تصاویری از عروسی سنتی یهودیان خود را به نمایش می گذارد.

دکتر مور-گیلبرت از کسانی که “از من حمایت کرده و برای آزادی من مبارزات انتخاباتی انجام داده اند ، تشکر کرده است ، این برای من به معنای این است که در تمام مدت یک آزمایش سخت و طولانی ، پشت سر تو باشم”.

دکتر مور-گیلبرت نوشت: “من نمی توانم به شما بگویم که شنیدن اینکه دوستان و همکارانم صحبت می کنند و مرا فراموش نکرده اند چقدر دلگرم کننده بود.”

“آنقدر به من امید و قدرت داد تا تحمل آنچه را که کابوسی بی پایان و بی وقفه به نظر می رسید تحمل کنم.

“آزادی من حقیقتاً پیروزی شماست. از صمیم قلبم، ممنونم.”