آیا معامله سقف بدهی قابل اجرا است؟

آروزنامه نگار نیویورک، به جز این یکی، می تواند به شما بگوید: کمی فشار ضرب الاجل می تواند مفید باشد. اما این اصل را می توان مانند بسیاری از آنها به جنون رساند. مورد آسیب‌شناسی کنگره تحت حکومت تقسیم شده را در نظر بگیرید، که اغلب با سیم‌کشی بمب ساعتی و بیکار نشستن تا زمانی که شمارش معکوس نزدیک به صفر شود، عمل می‌کند. رویارویی کنونی بر سر سقف بدهی، محدودیت قانونی در میزان پولی که خزانه داری می تواند وام بگیرد، این موضوع را به خوبی نشان می دهد.

پس از اینکه دولت فدرال به مرز 31.4 تریلیون دلاری خود در ژانویه رسید، خزانه داری تعدادی از “اقدامات فوق العاده” (که علی رغم نام، اکنون معمول هستند) را برای جلوگیری از نکول دولتی انجام داد. جمهوری خواهان به رهبری کوین مک کارتی (تصویر)، رئیس مجلس نمایندگان، قول دادند که از آرای لازم برای افزایش این محدودیت خودداری کنند، مگر اینکه کاخ سفید امتیازات بودجه ای را بپذیرد. برای ماه‌ها موضع جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در اصل، امتناع از مذاکره با تروریست‌های اقتصادی بود. اما با نزدیک شدن به «تاریخ ایکس» – روزی که ترفندهای حسابداری تمام شد – در اوایل ژوئن، آقای بایدن شروع به داد و ستد کرد. دو طرف در آخر هفته یک توافق سازش را اعلام کردند و زمان کافی برای تصویب آن توسط کنگره باقی ماند. اما هنوز چند روز کار ظریف طول می کشد تا بتوان بمب را خنثی کرد.

دشوارترین لحظه امشب، زمانی که آقای مک کارتی توافق را برای رای گیری در مجلس مطرح می کند، انتظار می رود. او با شورش فزاینده‌ای در میان اعضای گروه خود متشکل از اعضای تندرو روبرو است که معتقدند او به توافق نامناسبی با کاخ سفید دست یافته است. آقای مک کارتی مسیر شکنجه‌آمیزی برای رسیدن به قدرت داشت و مجبور بود در ماه ژانویه یک سری 15 رای تحقیرآمیز را تحمل کند، زمانی که تندروها در ازای الحاق او خواستار امتیاز شدند. یکی از این امتیازات، تعهد به ایجاد یک خط سختگیرانه در مذاکرات سقف بدهی بود.

پیشنهاد اولیه جمهوری خواهان مطمئناً گسترده بود – خواستار کاهش قابل توجه هزینه ها بود. حذف یارانه های آب و هوایی ایجاد شده به عنوان بخشی از قانون کاهش تورم؛ و تحمیل الزامات کاری برای Medicaid، برنامه بیمه سلامت برای فقرا. اما توافق نهایی سایه کم رنگی از آن است. این در واقع هزینه‌های غیردفاعی را تنها برای دو سال متوقف می‌کند، اما مهمتر از آن، در سطح سال مالی 2023، پس از شروع ولگردی و هزینه‌های آقای بایدن. برخی از مخارج سرسام آور پس گرفته شده است، اما دستاوردهای قانونگذاری قبلی رئیس جمهور بیشتر باقی مانده است. این قرارداد الزامات کاری سخت تری را بر دریافت کنندگان کمک های تغذیه و رفاه تحمیل می کند، اما شبکه ایمنی را بازسازی نمی کند. دفتر بودجه کنگره، که یک امتیازدهی غیرحزبی است، تخمین می زند که این معامله باعث کاهش کسری بودجه به میزان 1.5 تریلیون دلار در طول یک دهه، 0.4 درصد از تولید ناخالص ملی (اگرچه کاهش واقعی ممکن است کمتر از آن باشد، زیرا سقف هزینه‌ها فقط برای دو سال قابل اجرا هستند).

بسیاری از اعضای حزب خود آقای مک کارتی به این سازش رای منفی خواهند داد. نانسی میس، نماینده ای از کارولینای جنوبی در توییتی نوشت: «جمهوری خواهان از رئیس جمهوری که نمی تواند شلوارش را پیدا کند، مغرور شدند». حداقل یکی، دن بیشاپ، تهدید کرد که درخواستی برای برکناری آقای مک کارتی از صندلی سخنرانی خواهد داد.

در گفتگوهای خصوصی، رئیس مجلس پیش بینی کرده است که دو سوم جمهوری خواهان مجلس نمایندگان با این توافق همراهی خواهند کرد. ریاضیات ساده در یک مجلس تقریباً به طور مساوی به این معنی است که تنها یک سوم دموکرات های مجلس نمایندگان باید از آن حمایت کنند تا لایحه سازش تصویب شود – حاشیه ای که به راحتی به دست می آید. ترقی خواهان مطمئناً از توافقی که آقای بایدن و مک کارتی منعقد کردند هیجان زده نیستند. آنها باورهای نخبگان را تقویت کردند که سقف بدهی مهمترین قانون تحت این قانون است ایالات متحده قانون یا قانون اساسی،» جف هاوزر از پروژه درهای گردان، یک گروه دولت خوب، استدلال می کند. آقای هاوزر ترجیح می دهد دولت بایدن در دادگاه قانونی بودن سقف بدهی را به چالش بکشد تا اینکه با کاهش هزینه های واقعی به دلیل تورم بالا موافقت کند.

جناح چپ حزب دموکرات ممکن است غر بزند – به ویژه در مورد ماده یار که یک خط لوله جدید گاز طبیعی در ویرجینیای غربی را تصویب می کند – اما بعید است که این قانون را به طور جدی تهدید کند. با این حال، اگر شورش جمهوری خواهان بزرگتر شود، آقای مک کارتی ممکن است خود را با مشکل مواجه کند (مثل قانون). یک قانون غیررسمی در داخل حزب بیان می‌کند که فقط لایحه‌هایی که «اکثریت اکثریت» را تشکیل می‌دهند باید برای رأی‌گیری به صحن گذاشته شوند. سرپیچی از این قانون عواقب خطرناکی برای سخنرانان جمهوری‌خواه گذشته داشته است: جان بونر پس از اتکا به آرای دموکرات‌ها برای تضمین قوانینی که باید تصویب شود، دوره تصدی خود را غیرقابل تحمل می‌دانست.

و در این مرحله، مطمئناً باید گذشت. تلاش کمی برای پیش‌نویس افزایش بدهی کوتاه‌مدت صورت گرفته است که این سوال را چند هفته دیگر به تعویق می‌اندازد. هر چقدر هم که عواقب آن برای آقای مک کارتی بزرگ باشد، اگر مجلس نمایندگان آنچه را که انتظار می رود انجام دهد و آن را تصویب کند، توافق تقریباً به طور قطع روی میز آقای بایدن خواهد رسید. جمهوری خواهان سنا کمتر هیاهویی به راه می اندازند. میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان، به شدت از آن حمایت کرده است. اعضای خشمگین حزب ممکن است برخی تاخیرهای رویه ای را ایجاد کنند، اما اینها نتیجه را تغییر نمی دهد. البته این بدان معنا نیست که چرخه پرتگاه‌ها و تهدید به خودباختگی اقتصادی پایان خواهد یافت. این معامله محدودیت بدهی را فقط تا اول ژانویه 2025 افزایش می‌دهد – در این مرحله همه چیز دوباره شروع می‌شود.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید. برای پوشش بیشتر ریاست‌جمهوری جو بایدن، از مرکز اختصاصی ما دیدن کنید و تغییرات در رتبه‌بندی محبوبیت او را دنبال کنید.