آیا متخصص قلب شغل خوبی است؟

این که متخصص قلب و عروق شغل مناسبی است یا خیر تماما بستگی به علاقه شخصی فرد دارد! ابتدا مبحث علاقه به عنوان یکی از پررنگ ترین مسائلی که باید به آن توجه داشته باشید، مهم است.

در درجه بعد نیز مطالعه این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید متوجه این موضوع شوید که آیا این تخصص برای شما مناسب است یا خیر!

 

Cardiologist

 

اگر آرزوی شما این است که متخصص قلب شوید، می توانید رشته قلب و عروق در دوره های پزشکی را انتخاب کنید تا رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

«قلب‌شناسی شاخه‌ای از پزشکی است که به بیماری‌ها و ناراحتی‌های قلبی می‌پردازد. متخصصان قلب متخصص بیماری های قلبی و ناهنجاری های قلبی هستند.

 

متخصص قلب، پزشک متخصص در این زمینه پزشکی است. متخصصان قلب بیماری هایی مانند نقص مادرزادی قلب، بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی، بیماری دریچه ای قلب و الکتروفیزیولوژی را درمان می کنند.

دکتر پی. ونوگوپال، رئیس مرکز قلب و قفسه سینه در موسسه علوم پزشکی تمام هند (AIMS) اولین پیوند موفقیت آمیز قلب را در هند انجام داد. پیوند قلب در سال 94 با تیم پزشکان مجرب انجام شد. بیمارستان قلب آپولو یکی از بیمارستان های معروف هند برای درمان ناراحتی های قلبی و انجام پیوند و همچنین جراحی است.

 

دوره ها و مدت

چگونه متخصص قلب و عروق شویم؟

برای تبدیل شدن به یک متخصص قلب، باید یک دوره طولانی مطالعات پزشکی را برای اخذ مجوز و گواهینامه هیئت مدیره سپری کنید. پس از اتمام 10+2 با PCB می توانید تحصیلات خود را به سمت متخصص قلب ادامه دهید.

.

مشاغل و حوزه شغلی

شغل به عنوان یک متخصص قلب نه تنها از نظر موقعیت، بلکه از نظر مالی نیز پاداش دارد.

 

با توجه به افزایش بیماران قلبی، تعداد مراکز فوق تخصصی مراقبت از قلب افتتاح می شود و این امر زمینه را برای متخصصان قلب و عروق گسترده تر می کند.

 

تعداد زیادی شغل برای متخصصان قلب و عروق در دسترس است. متخصصان مراقبت های بهداشتی قلب در بیمارستان های دولتی و خصوصی مورد نیاز هستند. متخصصان قلب و عروق می توانند برای این کار در این بیمارستان ها درخواست دهند. با افزایش تعداد بیماران قلبی، نیاز به متخصص قلب نیز به موازات افزایش می یابد.

 

یک متخصص قلب می تواند به عنوان پزشک در بیمارستان کار کند و همچنین می تواند یک مدرس در کالج های پزشکی باشد. می توان در رشته قلب و عروق نیز ادامه داد.

 

متخصص قلب می تواند در بیمارستان ها به صورت هفتگی، ساعتی و ماهانه کار کند. اکثر داوطلبان برای کسب تجربه در بیمارستان های دولتی/خصوصی کار می کنند و سپس مرکز مراقبت های بهداشتی خود را افتتاح می کنند. شما همچنین می توانید در زمینه های تحقیقاتی در بیمارستان های معتبر کار کنید.

 

مهارت های کلیدی مورد نیاز برای متخصص قلب

 

دانش عمیق سیستم قلبی عروقی: علاقمندان باید از سیستم قلبی عروقی آگاه باشند. شما باید بعد از اتمام مدرک دانش کامل داشته باشید.

با تمام فناوری ها آشنا باشید: باید فناوری ها و وسایل مورد استفاده برای جراحی را بشناسید. دانش ماشین های ابزاری ضروری است تا بتوانید تست های تخصصی را تفسیر کنید.

اعتماد به نفس: اگر شما دکتر ارشد در بخش خود هستید، پس باید هنگام انجام عمل در اتاق عمل، اعتماد به نفس داشته باشید. در موارد اضطراری تصمیم گیری فوری بسیار مهم است.

مهارت های ارتباطی و بین فردی: مهارتی است که با آن می توانید به درستی با همکاران خود ارتباط برقرار کنید. این مهارت باید در شما وجود داشته باشد.

 

جمع بندی:

با توجه به موارد گفته شده در حال حاضر می توانید به خوبی به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا شغل متخصصی قلب و عروق شغل خوبی است یا خیر!

البته بدون شک مطالعه مقاله https://www.ghatar.com/180180/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%B9%D9%87-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D9%82%D9%84%D8%A8-%DA%86%D9%87-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F/ می تواند کمک قابل توجه ای به شما کند.